Най-четени
1. zahariada
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. sparotok
11. zaw12929
12. getmans1
13. bosia
14. rosiela
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. sparotok
11. zaw12929
12. getmans1
13. bosia
14. rosiela
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Постинг
28.04.2011 14:32 -
БЪЛГАРСКИТЕ ПОТРЕБИТЕЛИ - БЛИЗКО ДО МИЗЕРИЯТА
Българските потребители – близко до мизерията!
Според проучването на Еврпейската комисия българският потребител е с най-големи материални лишения от всички граждани в страните от ЕС. Това показват данни от проучването "Индекс на потребителските пазари" на ЕК. Според данните 55.5% от населението у нас е с мизерни материални възможности. В дъното на класацията са още Румъния /49%/ и Унгария /41%/. Най-добри материални възможности имат потребителите в Люксембург, където процентът на материални лишения е 4%, в Швеция и Холандия - с по 5%.
Средната стойност за ЕС на процента на материални лишения е 17%. Нивото на материални лишения се измерва като процент от жителите, които не могат да си позволят да отделят пари за най-малко три от деветте неща - неочаквани разходи, едноседмична годишна почивка далече от дома, погасяване на ипотека или битови сметки, храна с месо, пиле или риба всеки втори ден, поддържане на дома достатъчно топъл, перална машина, цветен телевизор, телефон или личен автомобил.
Според проучването българите са сред най-недоверчивите в ЕС по отношение на безопасността на храните. 46% от анкетираните са заявили, че значителна част от хранителните продукти, които се продават на пазара, не са безопасни. Само румънците вярват, че ядат по-лоша храна от нас /50% недоверие/. Едва 8% от хората в Люксембург, 9% - в Холандия и Великобритания, и 11% в Австрия се съмняват в безопасността на хранителните стоки, които се продават в търговската мрежа.
Българите са на предпоследно място, преди румънците, по пазаруване по интернет - само 5% през 2010 г. са купували стоки за лична употреба чрез мрежата, показва още проучването. В Дания 68% са пазарували по интернет, по 67% във Великобритания и Холандия, 59% в Германия и Финландия и 40% средно за гражданите на ЕС.
България е на последно място в ЕС според индекса "условия за потребителите" - с 42%.
Индексът се формира от фактори като доверие в изпълнителната власт, дейност на потребителските организации, процент на жалбите и удовлетвореност от разрешаването им, получени обезщетения и ниво на безопасност на стоките. Най-висок е индексът във Великобритания - 74% и в Ирландия - 72%. Общо за Европа стойността му е 61%.
Данните показват, че България е на последно място в ЕС и според средствата, които държавата отделя за финансиране на потребителските организации - само 3 евро годишно на 1000 жители. Белгия плаща по 157 евро годишно на 1000 жители, Кипър - 176 евро, Чехия - 56 евро, Дания- 410 евро, Германия -1269 евро, Унгария- 107 евро, Люксембург-2 112 евро.
По думите на Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация "Активни потребители" изграждането на силна и ефективна система за защита на потребителите е най-евтиното средство за силен и стабилен пазар и за силен и конкурентен бизнес.
nikstan.blog.bg
Средната стойност за ЕС на процента на материални лишения е 17%. Нивото на материални лишения се измерва като процент от жителите, които не могат да си позволят да отделят пари за най-малко три от деветте неща - неочаквани разходи, едноседмична годишна почивка далече от дома, погасяване на ипотека или битови сметки, храна с месо, пиле или риба всеки втори ден, поддържане на дома достатъчно топъл, перална машина, цветен телевизор, телефон или личен автомобил.
Според проучването българите са сред най-недоверчивите в ЕС по отношение на безопасността на храните. 46% от анкетираните са заявили, че значителна част от хранителните продукти, които се продават на пазара, не са безопасни. Само румънците вярват, че ядат по-лоша храна от нас /50% недоверие/. Едва 8% от хората в Люксембург, 9% - в Холандия и Великобритания, и 11% в Австрия се съмняват в безопасността на хранителните стоки, които се продават в търговската мрежа.
Българите са на предпоследно място, преди румънците, по пазаруване по интернет - само 5% през 2010 г. са купували стоки за лична употреба чрез мрежата, показва още проучването. В Дания 68% са пазарували по интернет, по 67% във Великобритания и Холандия, 59% в Германия и Финландия и 40% средно за гражданите на ЕС.
България е на последно място в ЕС според индекса "условия за потребителите" - с 42%.
Индексът се формира от фактори като доверие в изпълнителната власт, дейност на потребителските организации, процент на жалбите и удовлетвореност от разрешаването им, получени обезщетения и ниво на безопасност на стоките. Най-висок е индексът във Великобритания - 74% и в Ирландия - 72%. Общо за Европа стойността му е 61%.
Данните показват, че България е на последно място в ЕС и според средствата, които държавата отделя за финансиране на потребителските организации - само 3 евро годишно на 1000 жители. Белгия плаща по 157 евро годишно на 1000 жители, Кипър - 176 евро, Чехия - 56 евро, Дания- 410 евро, Германия -1269 евро, Унгария- 107 евро, Люксембург-2 112 евро.
По думите на Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация "Активни потребители" изграждането на силна и ефективна система за защита на потребителите е най-евтиното средство за силен и стабилен пазар и за силен и конкурентен бизнес.
nikstan.blog.bg
Вълнообразно
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Български исторически календар
4. "Граждани на Райха"-"Reichsburger"
5. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
6. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
7. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
8. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
9. Забравеният д-р Янко Янев
10. Планът "Еврия"
11. Сайт с български бойни знамена
12. Исторически видеоблог
13. "Изгубената България" - исторически сайт
14. Владо Черноземски
15. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
16. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
17. Реалността днес и която идва...
18. Военное обозрение
19. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
20. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
21. РПЦ Царская Империя
22. Григор Симов: Нека не си затваряме очите
23. Исторически ревизионизъм
24. Вечния Църковен Календар на Светите Отци
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Български исторически календар
4. "Граждани на Райха"-"Reichsburger"
5. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
6. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
7. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
8. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
9. Забравеният д-р Янко Янев
10. Планът "Еврия"
11. Сайт с български бойни знамена
12. Исторически видеоблог
13. "Изгубената България" - исторически сайт
14. Владо Черноземски
15. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
16. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
17. Реалността днес и която идва...
18. Военное обозрение
19. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
20. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
21. РПЦ Царская Империя
22. Григор Симов: Нека не си затваряме очите
23. Исторически ревизионизъм
24. Вечния Църковен Календар на Светите Отци