Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 9989622
Постинги: 7845
Коментари: 3424
Гласове: 6304
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
Постинг
28.04.2011 14:32 - БЪЛГАРСКИТЕ ПОТРЕБИТЕЛИ - БЛИЗКО ДО МИЗЕРИЯТА
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 600 Коментари: 0 Гласове:
0



Българските потребители – близко до мизерията! Според проучването на Еврпейската комисия българският потребител е с най-големи материални лишения от всички граждани в страните от ЕС. Това показват данни от проучването "Индекс на потребителските пазари" на ЕК. Според данните 55.5% от населението у нас е с мизерни материални възможности. В дъното на класацията са още Румъния /49%/ и Унгария /41%/. Най-добри материални възможности имат потребителите в Люксембург, където процентът на материални лишения е 4%, в Швеция и Холандия - с по 5%.
Средната стойност за ЕС на процента на материални лишения е 17%. Нивото на материални лишения се измерва като процент от жителите, които не могат да си позволят да отделят пари за най-малко три от деветте неща - неочаквани разходи, едноседмична годишна почивка далече от дома, погасяване на ипотека или битови сметки, храна с месо, пиле или риба всеки втори ден, поддържане на дома достатъчно топъл, перална машина, цветен телевизор, телефон или личен автомобил.
Според проучването българите са сред най-недоверчивите в ЕС по отношение на безопасността на храните. 46% от анкетираните са заявили, че значителна част от хранителните продукти, които се продават на пазара, не са безопасни. Само румънците вярват, че ядат по-лоша храна от нас /50% недоверие/. Едва 8% от хората в Люксембург, 9% - в Холандия и Великобритания, и 11% в Австрия се съмняват в безопасността на хранителните стоки, които се продават в търговската мрежа.
Българите са на предпоследно място, преди румънците, по пазаруване по интернет - само 5% през 2010 г. са купували стоки за лична употреба чрез мрежата, показва още проучването. В Дания 68% са пазарували по интернет, по 67% във Великобритания и Холандия, 59% в Германия и Финландия и 40% средно за гражданите на ЕС.
България е на последно място в ЕС според индекса "условия за потребителите" - с 42%.
Индексът се формира от фактори като доверие в изпълнителната власт, дейност на потребителските организации, процент на жалбите и удовлетвореност от разрешаването им, получени обезщетения и ниво на безопасност на стоките. Най-висок е индексът във Великобритания - 74% и в Ирландия - 72%. Общо за Европа стойността му е 61%.
Данните показват, че България е на последно място в ЕС и според средствата, които държавата отделя за финансиране на потребителските организации - само 3 евро годишно на 1000 жители. Белгия плаща по 157 евро годишно на 1000 жители, Кипър - 176 евро, Чехия - 56 евро, Дания- 410 евро, Германия -1269 евро, Унгария- 107 евро, Люксембург-2 112 евро.
По думите на Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация "Активни потребители" изграждането на силна и ефективна система за защита на потребителите е най-евтиното средство за силен и стабилен пазар и за силен и конкурентен бизнес.

nikstan.blog.bg



Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене