Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
05.04.2012 22:17 - “България е като стара къща, по-лесно е да я разрушиш отколкото да я поправиш” – горещо интервю с основателя на STRATFOR Джордж Фридман
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 6156 Коментари: 11 Гласове:
13

Последна промяна: 05.04.2012 22:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Автор: love4today

Във връзка с разпространения наскоро анализ на ситуацията в България изготвен от частната разузнавателна и аналитична компания STRATFOR и негативните оценки в него за действителната икономическа, политическа и социална ситуация в страната, ви представяме горещото интервю с основателя на въпросната компания, Джордж Фридман. Интервюто е публикувано в списание “Тема”:

- Г-н Фридман, вашият анализ за ситуацията в България, потресе голяма част от прочелите го. Вероятно знаете, че той бе разпространен, чрез сайта Wikileaks  и първо искам да ви попитам – Това наистина ли е ваш доклад?

- Да, разбира се, този доклад, който по един неприятен начин получи публичност е изготвен от екип на компанията, по поръчка на компании които имаха инвестиционни интереси към вашата страна.

- Стоите ли зад истинността на всяка една дума в доклада и кои са компаниите които го поръчаха?

- Абсолютно, ние сме сериозна компания за геостратегически анализи и наши клиенти са фирми с огромни финансови възможности, а и различни правителствени агенции, така че е немислимо да си позволим да пишем измислици. Относно това кои са поръчителите специално на анализа касаещ вашата държава не бих могъл да ви отговоря, понеже това е поверителна информация.

- Има съмнения, че вашият доклад не е обективен, а тенденциозен и има политически цели, как бихте коментирали това?

- Това е смехотворно твърдение, изказано от някои политик или заблуден политически симпатизант. Първо трябва да отбележа, че въпросният анализ не е правен за публично ползване, в този смисъл той няма как да гони политически цели. Второ именно защото той е изготвен от нашата компания, която се занимава със задълбочени анализи на различна информация постъпваща при нас изключително от преки наши сътрудници, неговата обективност стои над търсенето на каквито и да е политически дивиденти. Трето, именно като частна компания необвързана с каквито и да е политически структури ние сме търсени заради обективността на анализите които правим. Точно тази тяхна политическа безпристрастност и ясна неподлежаща на витиевато тълкуване фактология, ги прави търсени на информационният аналитичен пазар.  Благодарение именно на тази суха безпристрастност и откровена до болка обективност, ние развиваме успешно нашият бизнес, всяко едно съмнение за политически слугинаж би било фатално за нашият бизнес. От нас се иска истината и само истината.

Друго което бих искал да добавя, е че този доклад не е направен с политически цели, но може да бъде използван с политически цели, особено след ставането му публично достояние. Така че това са две различни неща.

- Как бихте коментирали факта, че въпросният доклад бе слабо отразен от водещите вестникарски издания и напълно игнориран от националните телевизии? Разпространението и публичността му станаха възможни почти изцяло благодарение на социалните мрежи. Какъв анализ и какви заключения можете да си извадите от този факт?

- По принцип затова се плаща, но ето ви анализ на този факт: Какво имаме? Докладът е изготвен през 2008г. и актуализиран през юни 2009 г., когато на власт е предишното ви правителство на тройната коалиция. В този смисъл той трябва да е едно добро политическо оръжие на сегашната власт относно прегрешенията и състоянието на страната ви по времето на предишната, но тя не го използва!? Защо? -  първо, защото явно нищо не се е променило; второ защото политическите партии всъщност разиграват театър пред очите на избирателите, докато зад гърба им се договарят и облагодетелстват, чрез разпределение на нечисти доходи идващи от покровителството над различни престъпни структури и чрез използването на различни корупционни схеми,и това е практика не само на последните две правителства; Трето всъщност управниците на България не са тези които хората избират чрез изборите, а престъпни елементи – бизнес мафия, поставяща на власт различни политически марионетни мижитурки, които да служат за осъществяване на престъпните им намерения срещу съответното възнаграждение под формата на бонуси, консултантски хонорари и т.н.

Липсата на каквато и да е реакция, пълното пренебрежение към фактите изложени в доклада говори и за нещо друго. Страх. Страх, от легализиране на източника, от който идва дадената информация – в случая Wikileaks. Вашите управници смятат, че е по-безопасно да пренебрегнат въпросният източник, отколкото да го опровергаят, защото, ако не успеят, то това би дало легитимност и на всички останали данни касаещи българският политически и бизнес елит идващи от публикуваните разсекретени документи. Само че въпросният източник вече е легализиран в световен мащаб, чрез кампанията, която се води за унищожаването му, а и чрез съдебният процес срещу военният за когото се предполага, че е изнесъл и предоставил голяма част от станалите публично достояние секретни документи. Така че информацията идваща от въпросният източник е напълно достоверна и може да се ползва за анализ и оценка на политическата и бизнес среда в България, както и за извличане на информация за основните политически и бизнес играчи на българската сцена и тяхната обвързаност с мафията.

Относно така наречената четвърта власт, реакцията и, и начинът и на отразяване или по-скоро пропускане на доклада говори за нейната обвързаност и зависимост от засегнатите в споменатите по-горе разсекретени документи, политически и бизнес фигури.

Заключение – Управляващите по време на прехода правителства в България са марионетни и служат на едни и същи задкулисни престъпни бизнес структури. Въпросните структури може да са както с български така и с чуждестранен произход. Четвърта власт в България реално не съществува.

- Това е доста мрачен анализ. Възможно ли е България да излезе от тази ситуация?

- Начинът, самата структура на въпроса който ми задавате, говори за вашата неубеденост в подобна възможност. Вие вече сте се предали. Обнадеждаващо би било, ако ме бяхте попитали – Как България да излезне от тази ситуация? Какво трябва да направим за да излезе България от това положение? Така поставени въпросите биха говорили за наличието на един дух, на едно желание за промяна на ситуацията. Честно казано на този етап на мен България ми прилича на една стара къща с пропукани стени и течащ покрив, по-лесно е да я събориш и да построиш нова, отколкото да я поправиш, а и едно укрепване само би изместило във времето неизбежната и разруха.

- Да, но нашите политици постоянно говорят, че сме остров на стабилността. Имаме нисък бюджетен дефицити, малък външен дълг, на първите места сме по растеж на икономиката, че сме добро място за инвестиции. Това не влиза ли в разрез с твърденият във вашият анализ?

- Това са само думи. Думи, думи, думи. Думи предназначени по-скоро за вътрешнополитическа употреба и приспиване на обществото. Ако всичко което вашите управляващи говореха беше вярно, то действително при вас би трябвало да има наплив от чуждестранни инвеститори. Къде са? Защо ги няма? Защото са глупави и не виждат всички предимства които вашите управляващи ви втълпяват, че имате? Или има нещо друго? Това друго изложено в нашият доклад. На кого вярвате, на реалността, на очите и портфейлите си или на приказките на управляващите? С главите си ли мислите или с телевизорите си?

- И все пак, възможно ли е България да се оправи?

- Отново ми задавате този отчаян въпрос. Кажете ми вие – възможно ли е да се опълчите на незаконните практики на които ставате свидетел всеки ден? Възможно ли е да се жертвате за постигането на справедливост и законност? Възможно ли е да жертвате себе си, вашето семейство, устойчивата си мизерия? Възможно ли е да откажете да се подчинявате на корумпирани политици и злоупотребяващи с положението си бизнесмени? Възможно ли е да откажете да изпълнявате закони приети в интерес на частни структури, а не на обществото? Възможно ли е да се поставите извън закона, определен и наложен ви от тези които ненавиждате, и които го използват за собственото си облагодетелстване? Възможно ли е да потърсите сметка от тези които ви управляваха и доведоха до настоящото положение? Възможно ли е да се противопоставите на тези злоупотребяващи с властта си елити? Възможно ли е да се обедините със съседа до вас, с колегата, с всички хора във вашето положение? Възможно ли е да повярвате, че има нещо по-ценно и животоопределящо от парите? Възможно ли е да повярвате в себе си, в собствените си възможности? Възможно ли е да отстоявате правата и свободите си, сами но заедно, а не като делегирате отговорността за живота си на разни съмнителни елементи наричащи се политици? Възможно ли е? Отговорете ми с да и аз също ще ви кажа – Да възможно е? Всичко зависи от вас, от вашите задружни усилия, от вашата нетърпимост към беззаконието и престъпността на елита, от вярата в собствените ви сили – не от моите думи, не от моя отговор – от вас зависи.

- Какво разбирате под това да се поставим извън закона!? Това не ни ли превръща в престъпници?

- Когато държавата е превзета от мафията. Когато корупционните практики и злоупотребите с власт са ежедневие. Когато тези които коват законите, ги коват в защита на своите интереси, а не тези на обществото.  Тогава къде е правото? Кое е закона? Законно ли е да изпълнявате закони противоречащи на обществения интерес, на морала, на справедливостта? Законно ли е да изпълнявате закони приети от мафията за мафията? Кой е суверена в държавата – народа или сдобилите се с власт престъпници? Законно ли е да уважавате присъди помилващи престъпниците? Законно ли е престъпници да оправдават престъпници? Законно ли е?

- Какво липсва според вас на българският народ за да преодолее този кризисен етап от своето съществуване?

- Липсват идеи, липсва дух, липсва вяра. Вижте вашите южни съседи, гърците. Цяла Европа, целият капиталистически свят е срещу тях и ги сочи с пръст, но те се борят, те вярват в правотата си, в своите идеи. Те имат дух и готовност да се жертват. Вие нямате. Няма по страшно робство от робството на парите, а вие сте поробени от тяхната липса. Тези които могат да се сдобият с тях им служат. Тези които искат да се сдобият с тях ги търсят по целия свят. Тези които ги нямат са изгубили всичко в което вярват.

- Как виждате бъдещето на България и има ли тя бъдеще въобще?

- Един е пътя, но вариантите са два. Пътят минава през пълното разрушение и изграждането наново на вашата държава. Вариантите са да го направите вие като народ, или да дойде някои да ви освободи. Но не забравяйте – “Тоз който ви освободи, той ще да ви и пороби.”





Гласувай:
13


Вълнообразно


1. stanemirkata - Няма да е зле
06.04.2012 08:26
да смениш заглавието. Изложението на постинга предполага доста по-различни изводи.
цитирай
2. socialismus - "Пътят минава през пълното разрушение и изграждането наново на вашата държава."
06.04.2012 09:39
Защо ЕС помага на Гърция, САЩ на банките си, а на нас от Ф.Димитрово-Костово време ни се втълпява едно и също- "разрушавайте системата". В следствие на това разрушихме селско стопанство, индустрия, сега искат и държавното управление да разрушим за да си правят ТЕ каквото искат. Активна дезинформация, изтекла преднамерено. Това е.
Време е да строим. И първо граница на ЕС срещу САЩ и глобалните банки.
цитирай
3. lyubomircholakov - Личи си, че интервюто е художест...
06.04.2012 12:11
Личи си, че интервюто е художествена измислица. Отделен въпрос е, че в него са казани много горчиви истини.
цитирай
4. pitashtia - Съвпадат в основните тези и изводи.
06.04.2012 12:43
http://www.mediapool.bg/%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B0%D1%82%D1%8A%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%8A%D0%BC%D0%B8%D1%82%D0%B5-news182256.html
цитирай
5. samvoin - да смениш заглавието. Изложението ...
06.04.2012 14:40
stanemirkata написа:
да смениш заглавието. Изложението на постинга предполага доста по-различни изводи.
В смисъл?
цитирай
6. samvoin - Защо ЕС помага на Гърция, САЩ на б...
06.04.2012 14:45
socialismus написа:
Защо ЕС помага на Гърция, САЩ на банките си, а на нас от Ф.Димитрово-Костово време ни се втълпява едно и също- "разрушавайте системата". В следствие на това разрушихме селско стопанство, индустрия, сега искат и държавното управление да разрушим за да си правят ТЕ каквото искат. Активна дезинформация, изтекла преднамерено. Това е.
Време е да строим. И първо граница на ЕС срещу САЩ и глобалните банки.
ЕС - в този си вид и замисъл, не само не може и не трябва да е никаква "преграда", било срещу САЩ или Русия, но е време въобще да изчезне и да последва съдбата на своите по - големи "братя и сестри" - Вавилонската кула, Римската империя, Византия, Османската империя, СССР и бивша Югославия, като вземе та направи най - доброто нещо за нас и се разпадне с гръм и трясък - на пух и прах!
Както върви обаче, ние едва ли ще сме активните участници в разпада му, респективно силните страни на новия ред в Европа.
Унгария и Исландия вече заеха правилни позиции относно ЕС, както и Шотландия спрямо Великобритания, но накрая май само ние и хърватите, ще си останем устремени към тая клоака.
Ирландия също беше тръгнала по правилен път, но я подрониха и фалшифицираха вота на народа там.
А ние ще си вървим, просто защото нас ни нямат за хора и не сметнаха за необходимо, дори пародийно каквито са изборите ни - да ни питат, аджеба искаме или не ЕС...
цитирай
7. samvoin - Личи си, че интервюто е художест...
06.04.2012 14:46
[quote=lyubomircholakov]Личи си, че интервюто е художествена измислица. Отделен въпрос е, че в него са казани много горчиви истини.[quote]По какво разбрахте, че интервюто е "художествена измислица", господин Чолаков?
Аргументирайте се...
цитирай
8. lyubomircholakov - Аргументирам се!
06.04.2012 15:15
samvoin написа:
[quote=lyubomircholakov]Личи си, че интервюто е художествена измислица. Отделен въпрос е, че в него са казани много горчиви истини.[quote]По какво разбрахте, че интервюто е "художествена измислица", господин Чолаков?
Аргументирайте се...

Аргументи:
1. Никога един западняк, още повече от ранга на Фридман, не би се изразявал толкова агресивно и грубо до степен на оскърбление за някоя държава;
2. Ако фигура от ранга на Фридман беше дала интервю на наша медия, това щеше да стане широко известно;
3. Има подробности в текста, които издават, че е писан от българин; напр. едва ли Фридман ще познава чак толкова добре нашата възрожденска история, за да са му известни думите на Левски "Който ни освободи, той ще ни пороби";
4. "Интервюто е публикувано за пръв път на 3 март в сайта "Бъзикилийкс", където директно е посочено, че става дума за художествена измислица.
Разбира се, това не намалява стойността на текста сам по себе си, защото, повтарям, в него са казани много горчиви истини, макар и под художествена форма. Специално на мен ми беше интересно да го чета. Поздрави за постинга!
Ето и линкът на публикацията:
https://neverojatno.wordpress.com/2012/03/03/stratfor/

цитирай
9. samvoin - Личи си, че интервюто е художест...
06.04.2012 20:05
lyubomircholakov написа:
samvoin написа:
[quote=lyubomircholakov]Личи си, че интервюто е художествена измислица. Отделен въпрос е, че в него са казани много горчиви истини.[quote]По какво разбрахте, че интервюто е "художествена измислица", господин Чолаков?
Аргументирайте се...

Аргументи:
1. Никога един западняк, още повече от ранга на Фридман, не би се изразявал толкова агресивно и грубо до степен на оскърбление за някоя държава;
2. Ако фигура от ранга на Фридман беше дала интервю на наша медия, това щеше да стане широко известно;
3. Има подробности в текста, които издават, че е писан от българин; напр. едва ли Фридман ще познава чак толкова добре нашата възрожденска история, за да са му известни думите на Левски "Който ни освободи, той ще ни пороби";
4. "Интервюто е публикувано за пръв път на 3 март в сайта "Бъзикилийкс", където директно е посочено, че става дума за художествена измислица.
Разбира се, това не намалява стойността на текста сам по себе си, защото, повтарям, в него са казани много горчиви истини, макар и под художествена форма. Специално на мен ми беше интересно да го чета. Поздрави за постинга!
Ето и линкът на публикацията:
https://neverojatno.wordpress.com/2012/03/03/stratfor/

1. Напълно съм несъгласен с тази точка.
Не един западняк от всякакъв ранг, се е изразявал съвсем грубо, просташки и дебелашки за нашата нация, без да отнесе никакви санкции - което пък на свой ред, изобличава двойните стандарти и лиценерие на ЕС и тяхната "толерантност" и "отрицание на етническата и верска омраза", както и националната такава.
Примери - бол...
Най - красноречивия за който се сещам е сайта на холандските хомосексуалисти и отявлено про-израелската им ислямофобска и източноненавистна "Партия на свободата" (На чия свобода? На "свободата" или на световното еврейско робство?!)...
Това, както и действията на "кръстоносците" когато Калоян ги смаза, не говорят са особена западна "финност" на изразните им средства...

2. Фамилията Фридман, доказва "богоизбрания" произход на автора и все пак неговата почтенност и обективност, ме учудва.
Тя е доста неприсъща на останалите му известни съсектанти, с подчертано отявлени българофобия и антихризъм в пасквилите им.
По тази причина, няма как да стане известно негово изказване у нас, много други събития и интервюта, остават неизвестни в нашите медии, в които е истински мит и легенда, че има огромна промяна в политиката им от 10 ноември 1989-а година насам - поне в тази на "националните" крупни - частни и държавни медии...

3. Да, в това отношение съм съгласен, че е известен повод за съмнение.

4. Защо трябва да смятаме, че всичко публикувано в този сайт е тотална измислица?
Нима доклада на ЦРУ до Хилъри Клинтън е измислица?
Защо тогава и по чие нареждане "смелата" варненска журналистка Веселина Томова, побърза да го свали?
Нека нейните редовни читатели я попитат...;)
Нейния сайт по - скоро, ми прилича повече на "Бъзиклийкс"...
цитирай
10. nikikm - Написано е,
06.04.2012 20:44
както и предният материал в стила на "Протоколите!"Това издава източник и пристрастие,в случая положителто,към което съм причастен и аз!Присъединявам се към мнението на Л.Чолаков за авторството,но се присъединявам и към всяка написана дума.По-точно не може!Всичко това е Истина,макар и за съжаление!
цитирай
11. irukandji - евреЙн
07.04.2012 08:10
Груба грешка......научете се кога се пише И , и кога Й
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 10058556
Постинги: 7923
Коментари: 3558
Гласове: 6352
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Български исторически календар
4. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
5. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
6. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
7. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
8. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
9. Забравеният д-р Янко Янев
10. Планът "Еврия"
11. Сайт с български бойни знамена
12. Исторически видеоблог
13. "Изгубената България" - исторически сайт
14. Владо Черноземски
15. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
16. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
17. Реалността днес и която идва...
18. Военное обозрение
19. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
20. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
21. РПЦ Царская Империя
22. Григор Симов: Нека не си затваряме очите
23. Исторически ревизионизъм
24. Вечния Църковен Календар на Светите Отци