Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
18.07.2012 02:29 - Поради що...!
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 594 Коментари: 0 Гласове:
0



Автор: kabuli



image


Касиерка не иска изобщо да чуе за Телефонка Странни родителски приумици раждат комични български имена

Наред с популярни имена на холивудски звезди като Алек Болдуин и Арнолд Шварценегер удивление предизвикват и българи, наричани на герои от гръцката митология или със заемки от морска флора и фауна.

Ихтиандър, Сафрида, Цаца, Мида и Рибка

са само част от по-любопитните примери, лъснали след проучване на bTV. 

Няколко българчета, родени през 2006 г., пък носят имената Зайо и Мечо, а в Бургас живее момиченцето Живка Нефертити.

Класацията на поразителните имена обаче водят Кобра, Цунда, Касиерка, Телефонка, но те невинаги се представят с рождените си имена. Най-често заради удивлението на околните.

С шанс да оглави класацията за най-странно име е 70-годишната Салфетка Иванова

от бургаското село Българово. Кръстена е на баба си Силвета.

 

Държи да й викат Първолета, но от 47 години си пати заради комична чиновническа грешка. Когато се омъжвала, момичето от гражданското не дочуло името й в суматохата.

 

"Лета съм за най-близките. Който ми каже Салфетка, го намразвам. Някой път се опитват ме дразнят. Карам им се", подчертава честолюбивата пенсионерка.

 

15-годишната внучка на Лета – Гергана, е изпадала в конфузна ситуация заради името на баба си, когато в съчинение обяснявала странния му произход. Класната й ръководителка трябвало дълго време да бъде убеждавана във версията на тийнейджърката.

В друго бургаско село - Долно Езерово, пък си имат Стафида.

76-годишната жена е с рождено име Рабишка, но през възродителния процес решила, че ако ще си сменя името, то то ще е на нещо, което обича.

Жената много харесвала сушено грозде.

 

"Когато отидох да ме запишат като Стафида, жените около мене започнаха да се оглеждат и подхилкват. Как пък ти дойде това име в главата, ми рекоха. Харесвам си го, така ме запишете, отвърнах", спомня си днес Стафида.

 

Внучката на бабата от Долно Езерово носи нейното име, но малцина знаят този факт, защото й викат Стефи.

 

Модата на холивудски и турски имена от захаросаните сериали край Босфора вече отминава. Напоследък българинът все по-често прибягвал до корените и си нарочвал царски имена като Асен, Борис, Йоан, Калина.

"Хората се завръщат към традиционни имена, дори при документи на родени в чужбина деца", коментира Стефка Калева – началник Гражданска регистрация и административно обслужване Бургас (ГРАО).

- Асане, нали започна като пощальон? Защо напусна...
- А, мани бате, мани! Тва ние рабута, начи! Тряя да нося писма на Ихтиандар, Сафрида, Цаца, Мида и Рибка. Викам им, а бе, вии мен за уткачалник ли ма имате или да нося писма в Аквариума, а? Там и пълну с миди, ини такива, се утворини...
Връщам се, начи, и айда - пак. Шефа ми казва, чи ногу съм си глеал рабутата и ми напълни чантата с писма. А, бате, или аз не съм у България, или българите зехми да привъртаме...
Та му викам на училатия, чи ако му държат гащити, да занисе писмо на Кобра. А той ми вика, чи съм зволнен. Е, те, идин ден разнасяф писма на чживотни, вличигу и разни уткачалници, дет имената им няят нищу общу с ората...
Ай, чау, чи ши си леа куршум. Прутив страх!

БОЖЕ, ПАЗИ НИ ОТ УМНИТЕ!
ОТ ЛУДИТЕ САМИ СЕ ПАЗИМ!





Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 10073527
Постинги: 7929
Коментари: 3564
Гласове: 6354
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Български исторически календар
4. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
5. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
6. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
7. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
8. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
9. Забравеният д-р Янко Янев
10. Планът "Еврия"
11. Сайт с български бойни знамена
12. Исторически видеоблог
13. "Изгубената България" - исторически сайт
14. Владо Черноземски
15. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
16. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
17. Реалността днес и която идва...
18. Военное обозрение
19. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
20. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
21. РПЦ Царская Империя
22. Григор Симов: Нека не си затваряме очите
23. Исторически ревизионизъм
24. Вечния Църковен Календар на Светите Отци