Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
05.04.2016 01:36 - ЛЮБЕН КАРАВЕЛОВ — „ПЕСЕН НА РАКОВСКИ“
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 529 Коментари: 1 Гласове:
3



 Творбата „Песен на Раковски“ е публикувана в стихосбирката „Ново песнопойка“, която е издадена през 1878 година. В нея лирическият говорител е неразбран в своя устрем към свободата и моли своя брат за подкрепа в освободителното дело.

 

Песен на Раковски

 

Когато бях детенце

тихо, нежно, мило;

когато бях аз момченце

лудо, младо, живо;

кога стигнах на години,

кога станах дедо,

един беше моят баща,

едно бе ми чедо:

Свобода, свобода!

Заробен бях, измъчен бях,

страдах вов неволя,

ала съвсем убит не бях —

имах своя воля;

па оставих България,

по света се скитам,

за да стана Еремия,

свободно да викам:

Свобода, свобода!

Будя брат си да не спава,

ами да работи;

на турците да не дава

своите имоти;

говоря му да развяже

поробени ръце,

па заедно с мен да каже

сос юнашко сърце:

Свобода, свобода!

Но всеки спи, всеки дреме,

не ще и да знае;

един казва: „Не е време!“,

а други нехае;

всеки иска да добие

всичко наготово,

с чужда уста да изрече

това свято слово:

Свобода, свобода!

Я чуй мойта малка молба,

брате ти мой мили!

Ази видя, че болея,

падат мойте сили!

Дойди при мен пред смъртта ми,

па ми кажи само

една дума, сладка дума,

да занеса тамо:

Свобода, свобода!

www.bulgarianhistory.org/bit-i-kultura/bylgarski-stihove/luben-karavelov-pesen-na-rakovski/




Гласувай:
3


Вълнообразно


1. kvg55 - Благодаря!
05.04.2016 15:19
За пръв път се запознавам с това произведение на Каравелов.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 10043566
Постинги: 7901
Коментари: 3533
Гласове: 6344
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
22. РПЦ Царская Империя
23. Григор Симов: Нека не си затваряме очите
24. Исторически ревизионизъм
25. Вечния Църковен Календар на Светите Отци