Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 9990733
Постинги: 7845
Коментари: 3424
Гласове: 6304
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
Постинг
06.01.2013 02:15 - Еврейски вандализъм в Йерусалим унищожава ислямското минало
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 538 Коментари: 0 Гласове:
0



Vandalism at Jerusalem holy site may have aimed at erasing proof of Muslim past             2 Votes

image

About two weeks ago, a young ultra-Orthodox man was arrested after he was caught using a hammer to smash centuries-old painted wall tiles.

Haaretz

An attempt to harm the fragile status quo at the building which houses King David’s Tomb and the room of the Last Supper may have been behind the smashing of centuries-old tiles at the site two weeks ago, informed sources indicated on Thursday. The Israel Antiquities Authority and the Western Wall Heritage Foundation, which manages the site, said the damage to the tiles was ‘total.’

The tiles, and the traditional site of King David’s burial, are located on the lower floor of an ancient building on Jerusalem’s Mount Zion that is sacred to the three monotheistic faiths. The Room of the Last Supper, where Christians believe Jesus celebrated Passover with his disciples before he was crucified, occupies the second floor.

The tiles, which feature flowers and trees painted in shades of blue, turquoise and red, were installed at the site, which is also important to Islam, during an Ottoman renovation in the 17th century. They serve as evidence that the building – as indeed Jerusalem – was once controlled by the Muslims. They were damaged about five years ago during renovations carried out by the Religious Affairs Ministry; some were plastered over, and a Holy Ark was put on top.

About two weeks ago, a young ultra-Orthodox man was arrested after he was caught using a hammer to smash centuries-old painted wall tiles. He told police he did so because an older friend had advised him that “the tiles were stopping his prayers from reaching the tomb.” The man said he was hoping that his prayers for a bride would be answered.

The Israel Antiquities Authority said in response that “about five years ago the Antiquities Authority began a project of preservation and maintenance at the site of King David’s Tomb. So far millions of shekels have been invested to turn the site into one of the most important places in the Old City (of Jerusalem). The Antiquities Authority sees great importance in continued preservation and development at the site, and calls on those responsible for it, plus the Israel Police and the Jerusalem Municipality, to assist in the safeguarding the site and preventing similar incidents.”

There have been efforts in the past to bring the tiles under the protection of the Antiquities Law, in the wake of research by Nirit Shalev-Khalif, a scholar at Jerusalem’s Yad Ben-Zvi. Though the law still does not apply, conservation work at the tomb the National Center for the Development of Holy Places, the Jerusalem Development Authority and the Israel Antiquities Authority has included restoration of the tiles.

Shalev-Khalifa says the tomb’s tiles are part of a centuries-old Jerusalem artistic tradition. The genre reached its height in the 16th century when Sultan Suleiman the Magnificent covered the Dome of the Rock on the Temple Mount with decorative tiles. “This was the hottest art in the Ottoman Court, the highest art,” Shalev-Khalifa said. The King David’s Tomb tiles date from the 17th or 18th century. The genre declined in importance in subsequent years, according to Shalev-Khalifa. “In the 20th century Jerusalem saw the establishment of the Armenian ceramic tradition, so there is continuity here in the city’s visual culture. The damage done is terrible. These tiles are part of the universal identity of the place,” she said.

http://theuglytruth.wordpress.com



Ориентировъчен превод:


Вандализъм в Ерусалим свято място може да са насочени към изтриване доказателство на мюсюлманското минало
 
 
 
 
 
 
2 Гласа


Някои от счупени плочки в гробницата на цар Давид в Ерусалим миналата седмица.
Преди около две седмици, млад ултраортодоксални мъж е бил арестуван, след като той бил заловен с помощта на чук, за да разруши вековни боядисани стенни плочки.

"Аарец"

Направен е опит да се навреди на крехкото статукво в сградата, в която се помещава гробницата на цар Давид и стаята на Тайната вечеря зад съкрушителен на вековни плочки в сайта преди две седмици, може да са били осведомени източници, посочени в четвъртък. Израел антикварни орган и Стената на плача фондация "Херитидж", която управлява уебсайта, каза, че увреждането на плочките е "общо".

Плочки, а традиционен обект на погребение на цар Давид, се намира на долния етаж на старинна сграда на хълма Сион в Ерусалим, който е свещен за трите монотеистични религии. В стаята на Тайната вечеря, където християните вярват, че Исус празнуването на Пасха с учениците си, преди той да е бил разпнат, заема втория етаж.

Плочки, които се отличават с цветя и дървета, боядисани в различни нюанси на синьо, тюркоазено и червено, са инсталирани на мястото, което също е важно за исляма, по време на обновяването робство през 17-ти век. Те служат като доказателство, че сградата - както впрочем Ерусалим - някога е бил контролиран от мюсюлманите. Те са били повредени преди около пет години по време на ремонтни работи, извършвани от вероизповеданията Министерството, а някои са измазани, и Светия ковчег бе поставен на върха.

Преди около две седмици, млад ултраортодоксални мъж е бил арестуван, след като той бил заловен с помощта на чук, за да разруши вековни боядисани стенни плочки. Той казал на полицията, че е така, защото по-стар приятел го посъветвал, че "плочките спиране молитвите си от достигането на гроба." Човекът каза, че се надява, че ще получи отговор на молитвите му за булката.

Израел антикварни орган заяви в отговор, че "преди около пет години антикварни орган започва проект за опазване и поддържане на мястото на гробницата на цар Давид. Досега са инвестирани милиони сикли да се превърне сайта в един от най-важните места в Стария град (Йерусалим). Антикварни орган вижда голямо значение за продължаване на съхраняването и развитието на обекта, и призовава тези, които отговарят за него, както и израелската полиция и община Ерусалим, да съдейства за опазване на сайта и предотвратяване на подобни инциденти. "

Полагат се усилия в миналото, за да донесе на плочките под защитата на Закона за старини, в резултат на научните изследвания от Nirit Шалев Khalif, учен в Ерусалим Яд Бен Зви. Въпреки, че законът все още не се прилага, работа за опазване на гроба на Националния център за развитие на свещените места, Ерусалим орган за развитие и Израел антикварни орган включва възстановяване на плочките.

Шалев-Халифа казва плочки на гробницата са част от вековна художествена традиция на Ерусалим. Жанрът достигна височината му в 16-ти век, когато султан Сюлейман Великолепни обхвана Купола на скалата на Храмовия хълм с декоративни плочки. "Това беше най-горещите изкуство в Османската съд, най-високото изкуство", Шалев-Халифа. Гробница на цар Давид плочки датират от 17-ти или 18-ти век. Жанрът е намалял по-голямо значение през следващите години, според Халифа Шалев. "През 20-ти век Ерусалим видя създаването на арменската керамична традиция, така че тук има приемственост във визуалната култура на града. Нанесените щети е ужасно. Тези плочки са част от универсалната идентичност на мястото ", каза тя.




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене