2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. bojil
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. djani
8. metaloobrabotka
9. iw69
10. rosiela
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichsburger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
За медицинските методи на траките научаваме от диалога на Платон „Хармид”, където Сократ разказва на своите ученици тайната на лекуването...
Знатният и красив младеж Хармид имал хронически главобол и ученикът на Сократ Критий, пита учителя си дали има ефикасно лекарство за това. Междувременно Критий споделя, че знае за една билка, която обаче действа само чрез заклинание, а последното нямало сила без билката. Сократ взима думата и дава разяснения пред Херефонт, Критий и най-вече на Хармид:
Сократ: - Имаш право и аз ще бъда при обясненията си откровен с теб, но едновременно с това аз току-що се питах как да ти обясня силата, която се крие в заклинанието. В действително то не е в състояние да лекува отделно от главата; ти може би знаеш, че добрите лекари, когато някой болен идва при тях заради своето страдание в очите, му заявяват, че очите не могат да бъдат лекувани отделно, че за да оздравеят очите трябва да се лекува главата и че също така е голяма глупост, когато искаме да лекуваме главата независимо от цялото тяло. Като следват този принцип, тези лекари предписват един диетичен режим на цялото тяло и като го лекуват цялото, те полагат грижи да лекуват и болната част. Нима не знаеш, че учението на тези лекари е такова и че тези неща стоят тъкмо така?
Болният Хармид: - Това сигурно е така.
Сократ: - И това средство за лекуване ти се вижда правилно и ти го приемаш?
Хармид: - Напълно.
Въодушевен от този отговор Сократ продължава: - Неговото съгласие ми възвърна смелостта и след като малко по малко се одързостих, аз се разпалих отново и рекох: - Същото нещо е, Хармиде и с нашето заклинание. За него аз научих там във войската (Под „там” Сократ разбира Тракия, по-точно околностите на гр. Потидея на Халкидическия полуостров, която била плътно населена с траки. Обсадата на Потидея, в която участвал и Сократ като хоплит, т.е. тежко въоръжен пехотинец, в началото на Пелопонеската война, му дала възможност да се запознае с тракийското население наоколо... – бел. Проф. Данов, Траки. С., 1982, с. 178) от един тракийски лекар, един от учениците на Залмоксис, който както се разказва, се стреми към безсмъртие. Този тракиец ми каза, че гърците с право разказват онези неща, които аз току-що припомних: „Но – добави той, - Залмоксис, нашият цар, който е бог, твърди, че ако очите не могат да бъдат излекувани независимо от главата, нито пък главата отделно от тялото, то и тялото на свой ред не може да бъде излекувано освен заедно с душата. Ако гръцките лекари са безсилни да лекуват повечето болести, това се дължи на обстоятелството, че те не знаят за цялото, което трябва да лекуват; те не знаят именно, че щом тялото е болно, частта от него не може да оздравее.”...Този тракийски лекар твърдеше, че от душата водят началото си и злините, и добрините както за тялото, така и за цялата човешка личност; по неговите думи по същия начин от главата произтичат злините и добрините за очите, поради което трябва да се лекува най-много първоизточникът на болестта, за да се осигури добро здраве на главата и на цялото тяло. И тъй, драги мой, той твърдеше, че лек за душата са известни заклинания, а тяхната същност са хубавите разговори, които пораждат в душата мъдрост. Щом като веднъж душата притежава мъдростта и я запази постоянно, тогава е лесно да се осигури здраве на главата и на цялото тяло...”
Бележка на Кирил Милчев: Винаги съм се възхищавал на Платон и неговата философия...