2. radostinalassa
3. wonder
4. kvg55
5. varg1
6. planinitenabulgaria
7. leonleonovpom2
8. sparotok
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. hadjito
13. samvoin
14. tili
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichsburger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
22. РПЦ Царская Империя
23. Григор Симов: Нека не си затваряме очите
24. Исторически ревизионизъм
25. Вечния Църковен Календар на Светите Отци
Прочетен: 2007 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 11.05.2012 01:16
Снимка: архив Reuters |
Заради бездействието на държавата до 1-2 години фаталният край на българското производство ще бъде необратим, защото нишата ще бъде заета от вносителите след фалита на родните производители. Това коментира социологът Кънчо Стойчев от Gallup по време на бизнес закуска на тема "Защита и развитие на българското производство - фактор за излизане от кризата".
"Търговските вериги убиват българския бизнес с такси до 71% от стойността на продукта. Тези такси са минимум 40%, докато Кока Кола дава само 4%, а световни производители като Нестле и Крафт - под 10%", обясни социологът.
Единствено у нас, спрямо страните в ЕС, търговските вериги могат да злоупотребяват така с местните производители, смята той.
"Тъй като търговските вериги формират 60% от оборота в търговията у нас, и делът им се увеличава, те са решаващият фактор, поради което с всяка година все по-малко български стоки има в магазините заради фалита на производителите ни, тъй като няма бизнес, който да работи с такава рентабилност, че да дава 40% за търговеца и да не фалира", сподели социологът.
"На практика българският производител има с 30% по-ниска конкурентоспособност от вносителя и няма как да оцелее", сметна Стойчев.
Той представи данни, че през 2000 г. вносът на хранителни продукти е бил за 0,6 млрд. лв., докато през 2010 г. е достигнал 4,5 млрд. лв., като ръстът не е поради увеличено потребление, а поради фалит на местните производители.
Според Стойчев 90% от българите предпочитат българско мляко и сирене. Подобна е картината и при плодовете, зеленчуците, месото, консервите, но българинът няма достъп до български стоки.
Социологът изброи над 40 такси и бонуси за търговеца, които се изискват от родния производител. Сред тях са такса вход, такса за включване в листата, такса за рожден ден, такса за юбилей, такса за логистика на веригата, такса за поддържане на асортимент, такса за непряка реклама, бонус маркетинг (в полза на търговеца), бонус оборот (в полза на търговеца), за да присъстваш в списъка на доставчиците също има такса, както и за фиксирана палетна зона и т.н.
"Освен големите такси веригите плащат с 90 дни забавяне", допълни Стойчев. Почти всеки ден има съобщения за фалирала фирма и това ще продължи, докато държавата не се намеси, сподели той.
Още новини за България четете в Investor.bg
След дрямката в петия рунд Кобрата се съ...
ВЪПРОС КЪМ БЛОГЕРИТЕ СЪС СИЛНА ПАМЕ...