Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
06.11.2011 02:27 - "Реформи" в БДЖ: 2000 души на улицата. Веднага!
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 974 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 06.11.2011 15:34


ЧЕСТИТО ДА Е НА ВСИЧКИ ГЛАСУВАЛИ ЗА ГРОБ В БРАНША!
Боко изчака само да минат изборите и да стане неговата марионетка Президент - и ви го "наби"...

Събота, 05 Ноември 2011 10:46
image Мащабни реформи в железниците обявиха от БДЖ: съкращаване на 2000 души, спиране на 150 влака, увеличаване на цените на билетите, ускоряване на продажбата на ненужни активи, ускоряване на продажбата на "Товарни превози" (На кого ли?! Можете ли да познаете от първи път произхода и гражданството на купувачите?). Това предвижда планът за спасение на Холдинга, представен от председателя на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров и изпълнителният директор на дружеството Йордан Недев. Основната цел, която си поставяме, е през 2012 г. БДЖ да не е на загуба. Втората цел е да заделим по-голям вътрешен ресурс, за да успеем да погасим една част от задълженията, преди всичко към банките кредитори"", обясни Владимиров. По думите му БДЖ досега е реализирало 4 млн. лв. приходи, а до края на годината трябва да бъдат реализирани още 7 - 8 млн. лв. Според него около 25 - 30 млн. лв. трябва да бъдат реализирани в първото полугодие на следващата година, затова в момента се описват ненужните активи, които трябва да бъдат продадени до юли.

Съкращават 2000 души. Веднага! Без преговори!

"Имаме две възможности - или освобождаваме 2000 служители, или водим дружеството към фалит и си отиват 13 000 души", категоричен бе Владимир Владимиров. Освобождаванета започват веднага. На улицата ще останат 1/4 от административния персонал, и част от работниците в ремонти дейности и поддръжка. Масовото съкращение щяло да бъде извършено по абсолютно законен начин, увери той. "Вече има изготвени поименни списъци, които са предоставени на директорите на отделните звена в БДЖ", обясни Владимиров. "На работниците ше бъдат предложени по 6 крупни заплати, за да напуснат. Който няма желание да напусне, ще се действа според Кодекса на труда", категоричен председателя на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ". За част от съкранетните – 110 души, ще бъде осигурена работа от "Метрополитен", уточни изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев. Останалите остават на грижите на социалното министерство за евентуална преквалификация или намиране на временна работа. След края на тази оптимизация в БДЖ трябва да останат на работа 11 000 души. "Всеки, който работи тук, ще работи на пълен работен ден и ще изкарва парите, които му се полагат", заяви Недев. "Мерките не подлежат на преговори. Синдикатите вече са информирани, с плановете е запознато и финансовото министерство", уточниха от ръководството на железниците.

Спират 150 влака
БДЖ спира от движение и 150 влака. На практика това означава оптимизиране на движението,защото реално няма да се закриват влакови линии, а ще намалее броят на влаковете, които се движат по губещите маршрути. Със спирането на тези влакове, ще бъдат спестени 22 млн. лв. на годишна база
"С тези пари ще се погасяват задължения към банките кредитори", обясни изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Йордан Недев. Като пример за губеща линия той посочи Септември – Добринище, която губи по 7 млн. лв. годишно, но няма да бъде спряна, защото няма алтернативен транспорт по маршрута. В същото време влакът Пловдив – Асеновград е печеливш. По линията обаче също ще има оптимизация - ще бъде намален интензитетът на пътуване.

Вдигат цената на билетчето
"Дружеството е във фалит. Няма дружество във фалит, коeто може да направи радикална промяна в услугата, без да увеличи цените. Цените на билетите за последен път са увеличавани през 1 юли 2008 г.", обясни Владимир Владимиров. Средно с 9% ще бъдат увеличени цените на билетите на влаковете, субсидирани от държавата. Новите цени ще влязат в сила от 1 януари. Билетите за бизнес влаковете също ще поскъпнат с 15 на сто, и то още от 1 декември. Според председателя на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров цените на билетите в БДЖ са много по-ниски от тези на автобусите, и затова системата може да понесе подобно увеличение. Освен това дори след промяната им, те ще са с 25% по-ниски от автобусните. Двупосочните билети ще са с още по-конкурентни цени, защото ще са с 40 на сто по-евтини. Отчита се и спад в пътникопотока с 3 млн. пътуващи на годишна база, но тук все още няма анализ дали това не се дължи единствено на качеството на услугата. За 5 години БДЖ е загубило 10% от пътниците си, отчетоха от дружеството.

Приватизацията на "Товарни превози"
За приватизацията на "Товарни превози" заговориха преди месеци новият министър Ивайло Московски и новият директор на БДЖ – Йордан Недев.
Според ръководството на жп холдинга продажбата на звеното е необходимо, защото за последните 5 години оборотите от товарна дейснот са спаднали наполовина.
www.posredniknews.com


Бойко Борисов: Ролята ми е на хирург - пред мен има пациент и той умира! коментари/76
- Гангрената е обхванала БДЖ, трябва да се реже, за да започнем от 0:0 4 ноември 2011, 21:59
София, България image image image image image image image image image Министър-председателят Бойко Борисов изрази твърдата си подкрепа за съкращения в БДЖ. В "Панорама" той не скри своето съжаление, че трябва да се стигне до крайната мярка, но подчерта, че друг изход от ситуацията с огромната задлъжнялост на железниците просто няма. "Моята роля е като хирург - идва пациент и той умира. Железниците са с 800 млн. задължения, близо милиард. Всяка година се трупат повече и повече. Тези задължения се покриват от пенсии, здравеопазване, сигурност, детска градина. Години наред, вместо да се направи операцията, вместо да се отреже, гангрената е оставена да обхване целия организъм. Когато "Кремиковци" работеше заради няколко човека - да лапат, предприятието трупаше задължения към БДЖ. Да ме прощават... И аз страдам, но няма как. Ще се опитаме да намерим работа на хората - дали в метрото, дали някъде другаде. Но ако не направим тези 2000 съкращения, умира цялата система. Сега е последният шанс на хирурга Борисов или да излекува БДЖ и от догодина да започне да работи от 0:0, или да умре", заяви премиерът.

Той обърна внимание и на политическата надпревара. Според него губещи от изборите са от ДПС, защото са дали 350 000 гласа на БСП, а не са получили никаква благодарност. "Ако бях на мястото на Станишев, бих благодарил на Доган. Както съм благодарен на Симеон Сакскобургготски, защото заради работата ми като главен секретар в неговото правителство хората ме забелязаха. Дори и в момента той е най-рейтинговият ни политик в света, но ние не можахме да се възползваме от това", отбеляза Борисов. /БЛИЦ





Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 10040393
Постинги: 7893
Коментари: 3529
Гласове: 6343
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
22. РПЦ Царская Империя
23. Григор Симов: Нека не си затваряме очите
24. Исторически ревизионизъм
25. Вечния Църковен Календар на Светите Отци