Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
18.07.2011 03:46 - АПОСТОЛЕ, кажи ми!
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 1730 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 18.07.2011 03:47


АПОСТОЛЕ, кажи ми!
„Ако е за Българско, то времето е в нас и ние сме във времето, то нас обръща и ние него обръщаме

ВАСИЛ ЛЕВСКИ

image

ВАСИЛ ИВАНОВ КУНЧЕВ- Роден на 18.юли.1837 г. в Карлово.

*********************************

Посвещавам на датата 18.юли- Рожденната дата на АПОСТОЛА НА СВОБОДАТА. ******************************** Апостоле, Тази вечер ще си поговоря с теб! Монологът си е монолог, няма как да е диалог. Но аз ще те питам, а отговорите ще търся по пътя ти. Ще започна от Карлово, ще премина през поробената ни Родина заедно с теб, ще кръстосвам пистолет и нож върху Библията и ще произнасям клетвата заедно с теб, ще затъвам в балканските преспи и ще горя под жаркото слънце, ще бъда и „голяма“, и „малка“, ще бъда и всичко, и нищо…….. Ще записвам всеки грош в твоето тефтерче и ще ги давам за делото, а когато…..много огладнеем ще си купим малко маслинки, но и тях ще запишем в тефтерчето……. Ще търся заедно с теб онзи пламък в очите на българите, който САМО ТИ УСПЯ ДА ВИДИШ! Ще преживея кулминацията на чувството да си БЪЛГАРИН, да си СВОБОДЕН по душа, макар и в робство, ще преживея САМОЖЕРТВАТА на хиляди българи, които поставиха България над себе си и над всичко земно и материално! Ще стигна с теб и до БЕСИЛОТО, Апостоле……. Първо ще ме съдят заедно с теб, ще бъда в тъмницата до теб и ще се опитам да прочета мислите ти…. Само не ме карай да гледам как УМИРАШ! Бих искала само в този ЕДИН ЕДИНСТВЕН МОМЕНТ ти да не си там, нека остана аз вместо теб, не се страхувам от смъртта! Страхувам се от това, че ти ще СПАСИШ МЕН, а себе си ще затриеш! Но ако знаеше само колко ни ЛИПСВАШ – преди, СЕГА и завбъдеще! Липсваш на народа си, липсваш на Отечеството си, липсваш на света! Много свидни жертви дадохме, но като че ли твоята е една от най-страшните, най-пагубните, най-болезнените……… България без ТЕБ осиротя ЗАВИНАГИ! ******************** Апостоле, кажи ми, от къде намери сили да застанеш сам срещу  цяла Империя? Ние простосмъртните даваме различни отговори – умни, глупави, научно обосновани и аматьорски. Но ИСТИНАТА знаеш само ти! Искам да стигна до нея и аз, помогни ми! Не те ли отчайваше примирението на събратята  ти, техните преклонени глави, безнадеждността им? Не те ли уплаши силата на врага? …….. Разбирам. Ти носеше в себе си и ЧОВЕШКОТО , и БОЖЕСТВЕНОТО! Ти знаеше, че физическото тяло е една временна обвивка на непобедимия и вечен дух! А духовната ти сила беше толкова голяма, че нямаше как да не я предадеш на другите, за да те последват. Как те посрещаха хората, когато отиваше при тях да ги учиш на революция, на смелост и на СВОБОДА? И на…..СМЪРТ? Няма как да се обясни, нали? То трябва да се види, да се преживее, да бъдеш ВЪТРЕ ВЪВ ВРЕМЕТО и СЪБИТИЕТО! После е късно…….Преди това е рано…….. Трудно ли ти беше да кръстосваш надлъж и нашир Родината си, да бъдеш невидим и ловък, да бъдеш забележим и велик, да бъдеш „принц“ и „просяк“? Не се ли уморяваше, не страдаше ли от самотата си, не поиска ли в някой момент просто да спреш? Знам как ще отговориш….Ще кажеш, че твоето страдание е нищо в сравнение със страданието на народа ти, че твоят живот не е  важен на фона на оцеляването на цяла една нация, че личността ти е само една малка светлинка от ОГЪНЯ на ВЕЛИКОТО ВСЕНАРОДНО ДЕЛО! Да, но аз ти казвам, че  само ТИ беше ДОСТАТЪЧЕН да измиеш СРАМА от робството!!! Искам още да те питам, позволи ми! Знаеш ли, че ние все по-рядко „разговаряме“ с теб? А децата ни може и да не знаят един ден кой си ти! Затова нека сега питам, а после……до края на живота си ще ТЪРСЯ ОТГОВОРИТЕ! За щастливите ти мигове знам, те оставиха траен отпечатък върху бъдещето ни, всъщност ТИ ни накара да ПОВЯРВАМЕ, че имаме БЪДЕЩЕ! Но……как се почувства когато врагът те залови? Предадоха ли те, Апостоле? Или ние в стремежа си да се окаляме на всяка цена, си измислихме това за предателството? Знам, знам….ти беше подготвен! Ти затова си ВЕЛИК, защото познаваше народа си до съвършенство, знаеше и светлите, и тъмните му страни, но въпреки всичко тръгна да го СПАСЯВАШ! Не се ли запита защо никой не понечи да те освободи по време на прехода ти през Балкана? Това беше напълно реална възможност, стига няколко по-яки балканджии да застанат на пътя на заптиетата…… Къде ли се бяха скрили тези, за които тръгна да умираш? Но ти не мислеше за това. Мислеше си кой ще продължи борбата ти и беше сигурен, че имаш много и истински ПОСЛЕДОВАТЕЛИ. Да, така е. Намериха се и други смели българи, които продължиха и след теб…… Мислеше си как да се държиш пред съда, какво да говориш и какво да премълчиш. Думите са си думи, това е материя за историците. Но….МЪЛЧАНИЕТО ТИ! То те приравнява с БОЖЕСТВЕНОТО! Не казваш нищо, мълчиш! Предварително си знаех, че не си словоохотлив. Но аз съм приказлива и зад моите много въпроси стои нещо, което се опитваш да разбереш. Ще ти помогна. Зад моето, зад нашето МНОГОСЛОВИЕ се крие ГУЗНАТА НИ СЪВЕСТ! Защото няма как да не те попитам за ПИТАНКИТЕ! Сега ТИ ИСКАШ ОТГОВОР, нали????? Апостоле, прости ми, но ще ЗАМЪЛЧА! Каквото и да отговоря няма да е ИСТИНА. Отговорът е вътре в мен и го нося в себе си през целия си съзнателен живот. Но аз съм БЪЛГАРКА, затова няма да черня народа си и ти ще ме РАЗБЕРЕШ! Аз съм смела и ще поема ВИНАТА върху себе си и ти ще ме разбереш! Няма да ми позволиш аз да застана на бесилото, ти ще висиш на него със СТРАШНА СИЛА! Но…..позволи ми да те „сваля“ от там! Позволи ми да те погледам, да поплача, да помълча……Позволи ми да взема със себе си пистолета, ножа и библията ти! Няма да ги използвам, сега……..е друго време. Но! Ще ги нося със себе си и ще ги показвам на сънародниците си когато виждам, че РОБСКОТО чувство в тях НАДДЕЛЯВА! Ще ги събуждам с тях когато виждам как заспиват мъртвешки сън и обричат на безнадеждност БЪДЕЩЕТО на децата си! Ще се опитам с тях да ПРЕДОТВРАТЯ други „бесилки“, други предателства, други страшни ПИТАНКИ и позорно наведени ОЧИ! И накрая ще те помоля най-важното – ПОЗВОЛИ МИ ДА ВЗЕМА ПОРТРЕТА ТИ И ДА ГО ЗАКАЧА НАД БЮРОТО НА СИНА СИ! …………………………. Много свидни жертви  дадохме! Но ТВОЯТ ПОРТРЕТ Е ДОСТАТЪЧЕН , за да знам, че синът ми ще научи историята и  ще помни всички наши герои. Че ще „разговаря“ с теб в трудните си моменти….. Ще знам,  че БЪЛГАРИЯ ИМА БЪДЕЩЕ! Иванка Славчева КГО – Истина

…………………………..

Те тръгнаха по стъпките на Левски image Вчера рано сутринта потегли 17-ият национален поход „По стъпките на Апостола“. Той се провежда традиционно в навечерието на рождената дата на Левски. Участниците тръгнаха от Плевен в шест лъча и ще бъдат в Карлово за тържествата по повод 174 години от рождението на Васил Левски.

http://www.posoki.com

Взето от:drugataistina.com



Гласувай:
3


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 10039953
Постинги: 7893
Коментари: 3529
Гласове: 6343
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
22. РПЦ Царская Империя
23. Григор Симов: Нека не си затваряме очите
24. Исторически ревизионизъм
25. Вечния Църковен Календар на Светите Отци