2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. tota
13. zaw12929
14. stela50
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. bojil
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. sekirata
100 000 "не шибани туристи” са видели мощите на св. Йоан 26.09.2010 16:02 56 Скандалът бил пример в рекламирането на туризма |
|
Надпис на вратата на църквата "Св. Георги" в Созопол, където са изложени мощите. Снимка: Dnes.bg |
Какъв ефект върху българската икономика и развитието на туризма може да има една реплика с циничен подтекст?
„Реклама, реклама и пак реклама” – това е отговорът на министърът без портфейл Божидар Димитров.
Той посочи, че скандалът с „шибан народ” е популяризирал толкова църквата в Созопол, че тя е посрещнала над 100 000 поклоници-туристи до края на месец август. Твърдението на министър Димитров е повече от любопитно, предвид факта, че направи изцепката в началото на същия месец.
Божидар Димитров взе участие в дискусия на тема „Мощите на Свети Йоан Кръстител – уникална възможност за популяризиране на българското културно-историческо наследство”.
Според него археолозите се страхуват от произвеждането скандали и често не вдигат достатъчно шум за находките си.
На кръглата маса присъства и откривателят на мощите на Кръстителя – професор Казимир Попконстантинов. Той демонстрира точно обратното на скромност по отношение на находката си.
По думите му, той бил дал 300% отговор на въпроса дали това са останките на светеца.
Археологът Николай Овчаров обаче не се съгласи с обвинението на Божидар Димитров за липсата на реклама.
Страната ни е сред държавите с най-много археологически паметници в света – около 43 000. „Благодарение на откритията на българските археолози през последните 10 години и на доброто рекламиране, археологията се превърна в нещо, което привлича много туристи в страната”, посочи Овчаров.
Според него е необходимо да се направи видео клип, който да популяризира конкретно културно-историческите забележителности у нас.
„Влагането на пари в туристически обекти не е спонсорство, а инвестиция. Парите ще се върнат десетократно”, убеден е археологът.
На същото мнение е и финансовият министър Симеон Дянков. Той обаче представи друга сметка. След скандала с репликата „шибан народ”, вицепремиерът се поинтересувал от възвръщаемостта на инвестицията в културен туризъм.
В световен мащаб тя е около 200 пъти. При това парите се връщат за срок между 5 и 10 години. Дянков увери, че държавата е готова да вложи средства, но поиска от експертите някои отговори.
Като например – кои са най-интересните 100 културно-исторически обекта у нас? „Има ли такъв списък и кога е правен, има ли нужда от актуализация”, попита Симеон Дянков.
www.dnes.bg
ЗА КАКВО ЩЕ НИ ПОСЛУЖАТ МОЩИТЕ НА СВ. ЙО...
Мощите на Свети Йоан Кръстител в Созопол
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichsburger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
22. РПЦ Царская Империя
23. Григор Симов: Нека не си затваряме очите
24. Исторически ревизионизъм
25. Вечния Църковен Календар на Светите Отци