Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 8737894
Постинги: 7763
Коментари: 3333
Гласове: 6087
Календар
«  Ноември, 2020  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Сайт на партия БТР (България на труда и разума)
4. Десислава Иванчева
5. Интервюта с представители на партия БТР
6. Драмата на спътницата на покойния Константин Иванов - Коци
7. Планът за съсипването на България
8. Протоколи на ционските мъдреци
9. Български исторически календар
10. Забравеният д-р Ганчо Ценов
11. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
12. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
13. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
14. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
15. Забравеният д-р Янко Янев
16. Православието
17. Планът "Еврия"
18. Сайт с български бойни знамена
19. Исторически видеоблог
20. "Изгубената България" - исторически сайт
21. Българският национализъм (1919 - 1944)
22. Владо Черноземски
23. ANONYMOUS BULGARIA
24. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
25. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
26. Самиздател Григор Симов
27. Военное обозрение
28. На пути к «Великому Израилю»: главарём ИГИЛ является штатный агент Моссада Шимон Эллиот
29. Отворено писмо на Манфред Рьодер
Постинг
23.08.2010 05:24 - Свобода за свободната енергия! 2
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 1932 Коментари: 0 Гласове:
-1



В предишният си постинг посветен на свободната енергия публикувах част от биографията на Никола Тесла. Поради технически причини наречени за по-кратко - неумения (до този момент), не успях да Ви предоставя и снимков материал. Този път няма пропуск. Приятно четене!!!

Никола Тесла – повелителят на мълниите

 

 

"...Настоящето е тяхно. (скептиците на деня). Бъдещето, за което аз в действителност работя, е мое." 

 

                      Никола Тесла ( 10.07.1856 - 07.01.1943 )

 

 

 

Началото

 

imageНикола Тесла е роден в 10.07.1956 година в град Смилян, днешна Хърватска, която по онова време е била част от Австро-Унгарската империя.

 

Баща му – Милютин Тесла бил православен свещеник, а неговата майка се занимавала с изобретяване на домакински уреди, като дори е патентовала няколко свои изобретения.

 

Според дневника на Никола Тесла, като дете той имал странни и неочаквани реакции спрямо различни  предмети или плодове. При вида на перла например той получавал конвулсии; вкусът на праскови от своя страна предизвиквал треска; а лист хартия, плуващ във вода, се превръщал в причина за неприятен вкус в устата му.

 

И на по-късен етап в живота си Тесла имал странни възприятия и фобии. Някои от тях включвали перли, носени от жени, никога не е отсядал в хотелска стая или етаж, чийто номер се е делял на три, и поръчвал големи количества кърпички на всяко ядене, с които усърдно лъскал сребърните прибори.

 

.Неговият баща искал Тесла  да направи духовна кариера и му забранил да постъпи в Политехническия институт. Никола приел много тежко бащината забрана и скоро веднага се разболял. Лекарите предупредили, че дори е възможно да умре, и тогава баща му позволил да се запише в института и както може да се очаква - Никола скоро оздравял. Но не напълно. Той самият си спомня, че след тази болест започнал да вижда странни неща.


“Силни потоци светлина ми откриваха изображения на реални обекти и просто заместваха мислите ми - написал Никола Тесла в дневника си. - Тези изображения на предмети и сцени изглеждаха като действителни, но аз винаги ги осъзнавах като видения от нормалния живот”.

 

Никола Тесла завършва гимназия "Realgymnasium" в близкото градче Карлщад, където живее негова леля и след това постъпва в Техническия Университет в Грац. Учи философия в Прага.

 

 Работи в Унгария, Германия и Франция и накрая в Съединените американски щати.


 

 

Томас Едисън и неспазването на едно обещание

 

imageМладият Никола Тесла получава писмо от Томас Едисън, в което бележитият учен го кани в САЩ, за да му помогне при усъвършенстването на динамото, произвеждано в завода му.

 

В началото всичко върви като по ноти и двамата творят плодотворно, но само няколко месеца по късно пътищата на двамата учени се разделят и Тесла напуска работата си в завода на Едисън.

 

Версиите за тяхното разделение са две:

 

Според първата още преди да пристигне в Америка – на Тесла е обещана специална премия от Томас Едисън в размер на 50 000 долара при успешно приключена работа над динамото, която така и не бива изплатена на младия учен.


Според втората версия разрезът между двамата бележити изобретатели е причинен от различните им възгледи. Докато Едисън смята, че правият ток е бъдещето, то Тесла счита, че усилията на американския учен са насочени в погрешна посока и истинското бъдеще е в променливия ток.

 

Променливият ток е практичен поради факта, че той може да бъде променян или конвертиран, прилягайки на много ситуации. Например, ако волтажът е направен доста висок, токът, необходим за специфично ниво на мощ, е много нисък. Този нисък ток става много ефикасен, когато се транспортира ел. енергия по дълги жици. (Това е причината, поради която ел. жиците из провинцията са на много висок волтаж.)

 

Каквато и да е била истинската причина, най-вероятно няма никога да разберем. В крайна сметка Тесла напуска и основава със свой близък приятел своя собствена компания.

 

 

Известни изобретения

 

imageНикола Тесла е бил пионер в много области.

 

Според достоверни сведения Internet е бил проектиран от иновантния учен в началото на миналия век под името „Международната безжична система за предаване на информация и енергия”. Той построява дори и енергопредаваща станция в Лонг Айлънд , която е можела да насочва енергия чрез отразяване в йоносферата до всяка точка по света. Според изследователите на Никола Тесла чрез тази система е можело да бъдат пренасяни картини, музика, текстове, като условието, за да бъдат получени, било да има енергоприемаща система. Проектът бил прекъснат поради Първата световна война и американските военни забранили на Тесла експериментите. Снимка на енергопредаващата станция:

 

image

 

.

Едно от най-известните му изобретения е предаването на електрически ток с високо напрежение на дълги разстояния без помощта на кабел.

 

 

imageТесла направил експеримент с действителна безжична трансмисия на електрическа енергия. В Колорадо Спрингс той е построил лаборатория за да развие това. Лабораторията съдържала най-голямата Тесла-бобина, която е била построявана някога, дори и в днешно време.

 Наречен "Усилващия Предавател" ("Magnifying Transmitter"), той е бил способен да генерира 300 000 вата, и според твърденията да произвежда светкавица дълга 40 метра.

 

Друго известно негово изобретение, което е широко разпространено днес, е радарът. Тесла композирал уред, който посредством радио вълни има възможност да засича обекти на земята и във въздуха.
 

 

Негово легендарно изобретение е „Приемник на свободна енергия”.
Това изобретение се състои от лъскава метална плоскост, която е покрита със слой изолиращ материал. Един кондензатор е включен между плоскостта и заземяването, за да приема енергия. Топчетата вдясно показват едно устройство за разреждане, две метални ленти (напр. ламети) висят близко една до друга, на които едната страна е свързана с плоскостта, а другата със земята. Когато се покачи напрежението в кондензатора, поради постоянния приток на енергия от плоскостта, тогава се привличат позитивно заредената част на плоскостта и негативно заредената част на заземяването и кондензаторът се разрежда. Ако полученото напрежение се пусне през една намотка, то може да бъде променено неговата фаза и да се използва като променлив ток.

Колкото по високо и далеч от земята е плоскостта, толкова повече енергия се събира.

Надали е възможно да се копира това изобретение, защото Тесла е запазил един важен детайл за себе си, тъй като се е страхувал да не бъде откраднато откритието му.

Дали това откритие е функционирало, или е само теория, не е ясно защото към документите за патент не е приложен действащ модел. (PatNr. 685.957).

 

По време на Първата световна война Тесла решил да финансира изграждането на университет, но поради липсата на инвестиции решил да продаде част от макетите и записки с работата си по различни проекти..

 

Поради  тази причина днес мнозинството от хората смятат, че Маркони е изобретил радиото, докато истината е коренно различна – Никола Тесла държи патента за това велико изобретение.

 

 

 

Любопитни факти
 

 

По време на ВСВ, Тесла е твърдял, че е изобретил мощен "лъч на смъртта", който би могъл да разруши атакуващи самолети.

 

Той е предложил система от лъчеви оръжия за защита на границите на САЩ и други европейски нации, като твърдял, че това изобретение може да сложи край на войните по света.

 

 Когато починал, повечето от техническите документи на Тесла мистериозно изчезнали, и много от тях не са намерени оттогава...
Ето и скица на т.н „ Лъч на смъртта”. image

 

А това е скица на т.н защитна стена – „Щитът”.

image

 

Днес използваме голяма част от неговите изобретения в нашия бит, като дори не осъзнаваме, че те са били изобретени и патентовани от този брилянтен учен преди десетки години – микровълновата печка, флуоресциращите лампи, телевизионните и радио предаванията, Интернет, радарът.

 

Забележителното е, че той е конструирал машините „в главата си“ и не се е налагало да бъдат правени корекции след създаване на моделите.

 

Тесла е бил също и велик механичен инженер, и патентовал дузини устройства, вариращи от скоростометри до супер ефикасните електрически генератори. Едно от уникалните му устройства е била турбината без перки (bladeless turbine). Вместо използването на перки от рода на вентилатора, турбината на Тесла използвала солидни дискове от метал, и разчитала на т. нар. "boundry-layer effect". Неговата турбина се задвижвала с компресиран въздух или пара, и била толкова ефикасна, че устройство, държано в ръка, можело да произведе сила от над 10 конски сили! Днес тази технология се използва в специален вид не-леплива (non-clogging) помпа, създадена за петролната индустрия. (В действителност, колкото по-гъста е сместа, която тя изпомпва, толкова е по-ефикасна!) На базата на турбината без перки той изобретил и кола, задвижвана от нея.

 

Снимки на турбината без перки и колата на Никола Тесла:

image

 

image

 

 

Именно Тесла впряга в употреба водопада Ниагара, като построява електрическата станция на него. Тя е толкова ефикасна дори и сега, че промени по нея не са правени изобщо.

Но за неговото гениално изобретение свидетелства единствено една малка статуя (дори не е осветена през нощта) в близост до Ниагарския водопад.

 

image

 

image

 

 

Забравените изобретения

 

1. През 1933 приключва проект по поръчка на Дженеръл Мотърс и Дженеръл Електрикс за електрически автомобил, захранван по въздуха.

 

 Има 7 свидетели на тестовете, при които автомобилът се е движил с максимална скорост от 140км/ч. Един от свидетелите е бил Марк Твен, който е добър личен приятел на Тесла. Къде е този автомобил сега, къде са чертежите или всичко е просто измислица?

 

2. Тесла се занимава интензивно и с резонанси.

 

Той изобретява устройство, което може да бъде настроено на определена честота и да трепти в резонанс с нея. Веднъж забравя устройството включено и отива на обяд в близкия ресторант. През това време става земетресение, пукат се уличните тръби, докато той се сеща за причината и спира устройството.

 

3. Казват че на едно пресконференция демонстрирал свободна енергия. Държал електрическа лампа в ръката си, която не била свързана с никакви проводници, а тя просто си светила....

 

4. Филаделфийският експеримент  осъществен с помощта на "генератор на невидимостта".

 

Под ръководството на Тесла той е бил монтиран на лекия разрушител от военноморския флот на САЩ "Елдридж DE-173". Според участвали в проекта очевидци експерименталното електронно оборудване се е състояло от два много мощни 75-киловатови генератора, които са захранвали 4 гигантски магнитни бобини. Те са били монтирани под палубата на кораба. Към тези основни елементи била навързана и още цял куп други електронни устройства.

За първи път "генераторът на невидимостта" бил тестван в акваторията на Филаделфийското военноморско пристанище на 22 юли 1943 г. Освен от кея експериментът бил наблюдаван и от борда на военния кораб "Андрю Фюръсет". Именно на него по това време служел матросът Карлос Мигел Аленде. През 50-е години на миналия век той е очевидецът, който първи дръзва да разкаже пред медиите за експеримента под псевдонима A.K.A.

Точно в 9 часа екипажът на "Елдридж" включва захранването на бобините. Малко след това наблюдателите от брега и съседните кораби забелязват, че съдове е обхванат от някаква зеленикава мъгла. В следващия момент мъглата изчезва заедно с целия кораб. Посветените в тайните на експеримента висши офицери остават изумени, тъй като те очаквали, че "Елдридж" ще изчезне само от екраните на следящите го радари. След няколко минути корабът отново се появява на радарите и в залива. Качилите се на борда офицери и учени установяват, че част от членовете на екипажа са дезориентирани, а на други им се гади и повръщат. Пазеният в строга тайна проект не дава възможност да се разбере какво точно става през следващите три месеца, но е известно, че участващите в експеримента учени и експерти доработват нещо по инсталацията на "Елдридж".

Следващият тест се провежда на същото място и година на 28 октомври в 17,15 часа. Този път корабът изчезва, но не съвсем, тъй като през първите няколко секунди очевидците виждат неговото слабо призрачно очертание върху водата. После "Елдридж" е обхванат от някаква заслепяващо синкаво сияние, след което разрушителят изчезва от хоризонта. В следващите няколко секунди корабът се появява на стотици километри в залива на Норфолк в щата Вирджиния, където е наблюдаван в продължение на няколко минути от моряците във военната марина. В един момент "Елдридж" изчезва от залива в Норфолк по същия мистериозен начин, по който се е и появил, за да се завърне отново на рейда във Филаделфия.

 

5. Електромобил се движил цяла седмица без зареждане.

 

 През 1931 година Никола Тесла, заедно с инженери от автомобилостроителна фирма провели забавен експеримент.
Заменили бензиновия с електрически двигател. Тесла включил в електродвигателя кутия с размери 60х30х15 кв. см с две стърчащи оси. Натиснал педала на газта… Машината работила без прекъсване цяла седмица. След това Тесла прибрал загадъчната си кутия и никой повече не я видял никъде.

 

6. Сигналите от Марс. През 1926 година Тесла поставил радиомачта в своята лаборатория в Ню Йорк. И приемал радиосигнали с неясен произход. Един от възможните източници той нарекъл Марс. Присмели му се, но самият учен казва: “Заради такова чудо - да установя връзка с извънземни - бих дал и живота си!”.

Като много гении, той не е бил практичен човек. Отдава живота си, за да реализира своите идеи, докато други са направили милиони с неговите изобретения. Накрая той умира в забрава и изключителна бедност.


В късните си години, Тесла е бил считан за ексцентричен учен. Осмиван от съвременниците си, неговите идеи често се появявали в научнофантастични разработки. Той е бил вдъхновението за лудия учен в комиксите Супермен на Макс Флейшър.

 

След смъртта си по-голямата част от неговите проекти, както и целият му архив бива иззет от правителствени агенти на ФБР и досега не се знае какво са съдържали те.

 

Един истински човек и визионер, който отдава дните си, за да служи на човечеството и с помощта на своите изобретения да спомогне за създаването на един мирен и обединен свят. Изпреварил времето си, той и досега е вдъхновение за учените по света.

 

image

podvodni.blog.bg




Гласувай:
0
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене