Най-четени
1. cchery
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichsburger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichsburger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
Постинг
27.07.2010 11:33 -
Ще подадат ли оставки министър Трайков и неговият зам. Маринов?
▲ Светещ министър...
България не е щата Луизиана, нито Южното ни Черноморие е Мексиканския залив, където тропическите бури са често явление. Въпреки това трето денонощие почиващи, работещи и местни жители живеят в мрак и се хранят с консерви, все едно крайбрежието ни е връхлетяно от тропическата буря „Бони”.
Всъщност то наистина е връхлетяно от нещо подобно на циклон, но с името „Трайчо” и се характеризира не с шеметни ветрове и вълни, а с безхаберие и корпоративни интереси.
Местният фолклор веднага роди шегата, че новият химн на австрийската компания ЕВН ще е „Омръзна ми да гасна като крушка” на Милена. Повече от 48 часа курортисти щъкат по улици, алеи и плажове със свещи в ръка като в Средновековието.
Авария на 110-киловолтов далекопропровод към компанията ЕВН потопи в мрак летовниците на Север от Бургас: Сарафово, Поморие, Ахелой, Слънчев бряг та чак до Обзор и околоните селища.
За спирането на тока съобщиха първо от ЕВН, който обслужва Югоизточна България, потърпевши са обаче и клиенти на Е.ОН, снабдяваща североизточната част на страната. Проблемите ще продължат до края на съботния ден, когато се очаква аварията да бъде отстранена, информираха от ЕСО днес.
Туристи от страната и чужбина изпаднаха в шок от тъмнината. Притихнаха дори дискотеките. През първите часове на мрака местното енерго въобще не беше разбрало какво става.
Подобни грандиозни повреди в разгара на летния сезон се случват не за първи път, спомнят си потърпевши, и в гнева си отправят „благопожелания” към австрийците от ЕВН и към министър Трайчо Трайков, който е бил служител на компанията преди ГЕРБ да го издигне в новата роля.
Емоциите са си емоции, но проблемът изисква сериозен анализ, защо се случва така.
Към 2001 година в курорта Слънчев бряг са продадени всички хотели и в собственост на акционерното държавно дружество остава само инфраструктурата, част от която е и електропреносната мрежа. Както и останалата инфраструктура и тази част е неподновявана и лошо поддържана поради факта, че дружеството е в приватизация от март 1994 година и с решение на Агенцията по приватизация се забраняват всякакви търговски дейности.
През май 2001 година влиза в сила новият ЗРП и възниква неотложното възстановяване на инфраструктурата като цяло с цел развитието на курорта. След проведени разговори с принципала – Министерство на икономиката, се започва цялостна адаптация на инфраструктурата в т.ч. и електропреносната мрежа към новия застроителен план.
В продължение на 2 години това е било реализирано и дадена възможност хотелите на територията на Слънчев бряг – изток да се подновят.
Легловата база на хотелите в Слънчев бряг изток се увеличава съгласно действащия нов ЗРП почти два пъти. С допълнителни разрешения от Община Несебър достига цифрата от 71 000 легла. Това е в нормата, отговаряща на световни курорти.
Не така обаче е другаде. Започва бурно строителство, с разрешението на Община Несебър, в западната част на комплекса, където никога не е било разчитано за такава огромна леглова база.
Подстанцията Слънчев бряг обаче е била построена само за нуждите на Слънчев бряг отпреди години. В последствие се включват и другите селища от Общината, но никога не е била разчетена да захранва всички допълнителни обекти. А и не е възможно.
През периода 2002 0 2007 г ръководството на „Слънчев бряг” АД многократно алармира за проблема Електроразпределение - Стара Загора, НЕК, Община Несебър и в последствие компанията ЕВН, но никой не си мръдва пръста по проблема.
В един момент се стига до определяне на парцел в западната зона за строителство на подстанция само за комплекса, но НЕК не отказва да се ангажира. По-късно все пак е започнато строителството на подстанция в с. Кошарица. То обаче е прекъснато без аргументи. Докато не бе продадено ЕРП Слънчев бряг дружеството изгражда допълнителна трафомашина в подстанцията с изричното условие, че е само за нуждите на курортния комплекс и винаги се е отстоявало задължителното условие елетрозахранването на комплекса да не се прекъсва по никакъв начин.
Разрешителни по време на голямото строителство в община Несебър са се издавали с ясното съзнание, че не са обезпечени по никакъв начин със съответните мощности.
Липсата на компетентно управление от страна на Община Несебър с издаването на подобни разрешения е престъпно деяние, с което все някой ден ще се заеме прокуратурата. Всички обекти в Слънчев бряг изток са обезпечени със съответните мощности но за тяхна сметка се строят нови, и безотговорността на всички кметове, особенно на сегашния, довеждат до сегашната ситуация.
Предложенията за курорта не срещат покрепа през годините и от Министерството на икономиката.
Със ситуацията са запознати и сегашният министър Трайчо Трайков и неговият заместник, който отговаря пряко за туризма Иво Маринов. Реакция обаче няма.
Което води до влошаване на статистика за спирания на тока и загуби за хотели и ресторантьори.
Преди 2 години Слънчев бряг и Южното Черноморие се разминават с един единствен ден без ток. През 2009 г. електричеството спира само за няколко часа.
Тази година до тази авария спиране на тока е имало вече два пъти. Последната ситуация пък е направо невиждана...
Слънчев бряг е 75 % държавно дружество. МИЕТ обаче няма разработена програма при форсмажорни обстоятелства. Няма условия, гарантиращи туристическото пребиваване и сигурността на хората. Нарушен е изцяло ритъма на посрещане, настаняване и изхранване на туристите, да не говорим за приятното изкарване на отпуската, защото те са тук не да спят и се хранят а преди всичко за отдих и развлечение.
Създалата се ситуация е предпоставка за множество криминални действия. На прага на фалита са не един и два хотела вследствие на неустойки и компенсации, а катастрофата касае и бъдещ туристически отлив, който се възстановява много бавно и несигурно.
След продажбата на ЕВН бе променена цялостната организация на работа и комплекса Слънчев бряг бе приравнен почти до статута на село.
Има зам.-министър по туризма, но липсва координация с другите министерства. При възникване на подобни ситуации Иво Маринов носи пряка отговорност за цялостното пребиваване на туристическия контингент. Въпреки възникването на бедствени ситуации обаче през последните 3 години и до момента не е разработена програма със съответните органи за овладяване на ситуацията. Едностранчиво се прехвърля вината на съоветните преки изпълнители, от които зависи пускането на тока, а проблема не се разглежда в глобален мащаб. И сега сисугрно ще го отнесат някакви работници и специалисти по аварии, а не хора от министерството. Няма изградени щабове за действие и липсва синхрон между ръководителите на туристически обекти и съответните административни структури.
В борда на „Слънчев бряг” АД са и зам.-министър Маринов и зам.-областния управител на Бургас. И какво от това?
Личната морална и професионална отговорност би трябвало да се изразява не само в заемането на отговорен пост, а преди всичко във водещата роля, в навременното компететно разрешаване на проблеми като сегашния.
В сегашната ситуация се видя, че липсва всякакъв професионален и организационен опит за разрешаване на подобни ситуации. Не се познава техническото състояние на системите и съоръженията, обслужващи комплекса. Не се познават слабите места, които водят до рискови ситуации.
24 часа след възникването на проблема липсваше каквото и да било официално изявление от страна на ръководството на комплекса или друга туристическа държавна организация. Не се посочват истинските причини, което е задължително с цел избягване на огромните неустойки, които ще се дължат на туроператорите.
Характерна черта на ситуацията е всеки сам да се справя, както може без да се вижда и елементарното държавническо отношение към възстановяване на туристическия ритъм.
Няма как да не се появят и съмнения за мудните действия, като се има предвид, че министър Трайков е бил прокурист в структурата на ЕВН – България, което придоби електропреносната мрежа в Слънчев бряг. От ЕВН очевидно не влагат никакви инвестиции и се задоволяват със смяна на електромери с цел събиране на пари и минимални разходи. Липсват аварийни групи. Двете подстанции са закрити и превърнати в леглова база за охранителната фирма.
При подобно положение е резонен въпросът: ще поемат ли вината и ще подадат ли оставки министър Трайков и заместникът му Маринов? Знаем българската традиция в това отношение, но не е ли време тя да бъде разчупена?
Мария Демирева
FrogNews
http://slivenplus.blog.bg/
Всъщност то наистина е връхлетяно от нещо подобно на циклон, но с името „Трайчо” и се характеризира не с шеметни ветрове и вълни, а с безхаберие и корпоративни интереси.
Местният фолклор веднага роди шегата, че новият химн на австрийската компания ЕВН ще е „Омръзна ми да гасна като крушка” на Милена. Повече от 48 часа курортисти щъкат по улици, алеи и плажове със свещи в ръка като в Средновековието.
Авария на 110-киловолтов далекопропровод към компанията ЕВН потопи в мрак летовниците на Север от Бургас: Сарафово, Поморие, Ахелой, Слънчев бряг та чак до Обзор и околоните селища.
За спирането на тока съобщиха първо от ЕВН, който обслужва Югоизточна България, потърпевши са обаче и клиенти на Е.ОН, снабдяваща североизточната част на страната. Проблемите ще продължат до края на съботния ден, когато се очаква аварията да бъде отстранена, информираха от ЕСО днес.
Туристи от страната и чужбина изпаднаха в шок от тъмнината. Притихнаха дори дискотеките. През първите часове на мрака местното енерго въобще не беше разбрало какво става.
Подобни грандиозни повреди в разгара на летния сезон се случват не за първи път, спомнят си потърпевши, и в гнева си отправят „благопожелания” към австрийците от ЕВН и към министър Трайчо Трайков, който е бил служител на компанията преди ГЕРБ да го издигне в новата роля.
Емоциите са си емоции, но проблемът изисква сериозен анализ, защо се случва така.
Към 2001 година в курорта Слънчев бряг са продадени всички хотели и в собственост на акционерното държавно дружество остава само инфраструктурата, част от която е и електропреносната мрежа. Както и останалата инфраструктура и тази част е неподновявана и лошо поддържана поради факта, че дружеството е в приватизация от март 1994 година и с решение на Агенцията по приватизация се забраняват всякакви търговски дейности.
През май 2001 година влиза в сила новият ЗРП и възниква неотложното възстановяване на инфраструктурата като цяло с цел развитието на курорта. След проведени разговори с принципала – Министерство на икономиката, се започва цялостна адаптация на инфраструктурата в т.ч. и електропреносната мрежа към новия застроителен план.
В продължение на 2 години това е било реализирано и дадена възможност хотелите на територията на Слънчев бряг – изток да се подновят.
Легловата база на хотелите в Слънчев бряг изток се увеличава съгласно действащия нов ЗРП почти два пъти. С допълнителни разрешения от Община Несебър достига цифрата от 71 000 легла. Това е в нормата, отговаряща на световни курорти.
Не така обаче е другаде. Започва бурно строителство, с разрешението на Община Несебър, в западната част на комплекса, където никога не е било разчитано за такава огромна леглова база.
Подстанцията Слънчев бряг обаче е била построена само за нуждите на Слънчев бряг отпреди години. В последствие се включват и другите селища от Общината, но никога не е била разчетена да захранва всички допълнителни обекти. А и не е възможно.
През периода 2002 0 2007 г ръководството на „Слънчев бряг” АД многократно алармира за проблема Електроразпределение - Стара Загора, НЕК, Община Несебър и в последствие компанията ЕВН, но никой не си мръдва пръста по проблема.
В един момент се стига до определяне на парцел в западната зона за строителство на подстанция само за комплекса, но НЕК не отказва да се ангажира. По-късно все пак е започнато строителството на подстанция в с. Кошарица. То обаче е прекъснато без аргументи. Докато не бе продадено ЕРП Слънчев бряг дружеството изгражда допълнителна трафомашина в подстанцията с изричното условие, че е само за нуждите на курортния комплекс и винаги се е отстоявало задължителното условие елетрозахранването на комплекса да не се прекъсва по никакъв начин.
Разрешителни по време на голямото строителство в община Несебър са се издавали с ясното съзнание, че не са обезпечени по никакъв начин със съответните мощности.
Липсата на компетентно управление от страна на Община Несебър с издаването на подобни разрешения е престъпно деяние, с което все някой ден ще се заеме прокуратурата. Всички обекти в Слънчев бряг изток са обезпечени със съответните мощности но за тяхна сметка се строят нови, и безотговорността на всички кметове, особенно на сегашния, довеждат до сегашната ситуация.
Предложенията за курорта не срещат покрепа през годините и от Министерството на икономиката.
Със ситуацията са запознати и сегашният министър Трайчо Трайков и неговият заместник, който отговаря пряко за туризма Иво Маринов. Реакция обаче няма.
Което води до влошаване на статистика за спирания на тока и загуби за хотели и ресторантьори.
Преди 2 години Слънчев бряг и Южното Черноморие се разминават с един единствен ден без ток. През 2009 г. електричеството спира само за няколко часа.
Тази година до тази авария спиране на тока е имало вече два пъти. Последната ситуация пък е направо невиждана...
Слънчев бряг е 75 % държавно дружество. МИЕТ обаче няма разработена програма при форсмажорни обстоятелства. Няма условия, гарантиращи туристическото пребиваване и сигурността на хората. Нарушен е изцяло ритъма на посрещане, настаняване и изхранване на туристите, да не говорим за приятното изкарване на отпуската, защото те са тук не да спят и се хранят а преди всичко за отдих и развлечение.
Създалата се ситуация е предпоставка за множество криминални действия. На прага на фалита са не един и два хотела вследствие на неустойки и компенсации, а катастрофата касае и бъдещ туристически отлив, който се възстановява много бавно и несигурно.
След продажбата на ЕВН бе променена цялостната организация на работа и комплекса Слънчев бряг бе приравнен почти до статута на село.
Има зам.-министър по туризма, но липсва координация с другите министерства. При възникване на подобни ситуации Иво Маринов носи пряка отговорност за цялостното пребиваване на туристическия контингент. Въпреки възникването на бедствени ситуации обаче през последните 3 години и до момента не е разработена програма със съответните органи за овладяване на ситуацията. Едностранчиво се прехвърля вината на съоветните преки изпълнители, от които зависи пускането на тока, а проблема не се разглежда в глобален мащаб. И сега сисугрно ще го отнесат някакви работници и специалисти по аварии, а не хора от министерството. Няма изградени щабове за действие и липсва синхрон между ръководителите на туристически обекти и съответните административни структури.
В борда на „Слънчев бряг” АД са и зам.-министър Маринов и зам.-областния управител на Бургас. И какво от това?
Личната морална и професионална отговорност би трябвало да се изразява не само в заемането на отговорен пост, а преди всичко във водещата роля, в навременното компететно разрешаване на проблеми като сегашния.
В сегашната ситуация се видя, че липсва всякакъв професионален и организационен опит за разрешаване на подобни ситуации. Не се познава техническото състояние на системите и съоръженията, обслужващи комплекса. Не се познават слабите места, които водят до рискови ситуации.
24 часа след възникването на проблема липсваше каквото и да било официално изявление от страна на ръководството на комплекса или друга туристическа държавна организация. Не се посочват истинските причини, което е задължително с цел избягване на огромните неустойки, които ще се дължат на туроператорите.
Характерна черта на ситуацията е всеки сам да се справя, както може без да се вижда и елементарното държавническо отношение към възстановяване на туристическия ритъм.
Няма как да не се появят и съмнения за мудните действия, като се има предвид, че министър Трайков е бил прокурист в структурата на ЕВН – България, което придоби електропреносната мрежа в Слънчев бряг. От ЕВН очевидно не влагат никакви инвестиции и се задоволяват със смяна на електромери с цел събиране на пари и минимални разходи. Липсват аварийни групи. Двете подстанции са закрити и превърнати в леглова база за охранителната фирма.
При подобно положение е резонен въпросът: ще поемат ли вината и ще подадат ли оставки министър Трайков и заместникът му Маринов? Знаем българската традиция в това отношение, но не е ли време тя да бъде разчупена?
Мария Демирева
FrogNews
http://slivenplus.blog.bg/
Вълнообразно
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене