2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichsburger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
Прочетен: 3507 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 04.06.2010 02:17
Тролейбусният транспорт заплашен от ликвидиране
Частни автобуси се движат по същите линии, софийска фирма прави дъмпинг
От близо десетина дни в Плевен тролеите вече имат конкуренция - частни автобуси. Оказва се, че рейсовете припокриват напълно тролеите по три основни линии в града. "Често пътувам и от няколко дена какво става - първо идва тролей, а веднага след него - рейс по същата линия. Ако не е в натоварените часове - сутрин и вечер, и тролеят, и рейсът возят по неколцина души", споделя Петър Илиев, който от години ползва обществен транспорт. Освен че се движат по линиите на тролеите, част от автобусите имат и по-ниски цени на билетите - 60 ст. за билетче в рейса, срещу 70 ст. в тролея. Практиката сочи, че тези десет стотинки разлика могат да мотивират хората да предпочетат по-евтиния превоз. Репортерска проверка установи, че има пътници, които изчакват автобусите точно поради тази причина и не се качват в тролея.
Причината за навлизането на частните автобуси на територията на Плевен от кметството обясняват с наредба, според която хората с увреждане трябва да получат достъп до обществения транспорт, нещо, което те не могат да получат в тролейбусите. Частните автобусни линии фигурират в транспортната схема на Плевен още от 2002 г. Едва тази година обаче се намерила фирма, която да ги обслужва. Така на пазара в Плевен стъпва "Юнион Ивкони". Според официалния сайт на община Плевен след проведен конкурс за възлагане на обществен превоз на пътници по основните градски автобусни линии и съгласно подписания договор, следващите осем години софийската фирма ще обслужва следните автобусни линии - №5 - бл. "Свобода - Язовира, №3 "а" - Сторгозия - Моста, №5 "а" - гарата - "Дружба", №9 "а" - гарата - "Дружба", №33 "Сторгозия" - СИЦ, №99 - бл. "Свобода" - "Дружба", №77 - ЛВТ - СИЦ - Моста, № 17 - Втора клинична база - Гробищен парк "Чаира". Останалите линии в града ще обслужва плевенската автобусна фирма ЕТ "Импорт Експорт 2000 - Величко Великов". Странното е, че автобусите на плевенската фирма возят на цената на тролейбусите - 70 ст. "Въпросът не е защо "Юнион Ивкони" вози на различна от тролейбусите цена, а защо има разлика в цените на билетите между двете автобусни фирми", категорични са хора от "Тролейбусен транспорт", които определят по-ниската цена на "Юнион Ивкони" като дъмпинг.
Фирма "Тролейбусен транспорт" е 100% общинска, освен това е и печеливша. И не на последно място - тролейбусният транспорт е екологичен, за разлика от автобусния, който използва дизел. От кметството коментират пред медиите, че единствената причина за навлизането на автобусите е да се осигури по-добър транспорт за плевенчани, включително и за инвалидите. От общината твърдят, че електрическият транспорт остава приоритет, както и че вероятно ще бъдат закупени нови тролеи. Въпреки това обаче съмненията за нечестна игра и избутване от пазара на тролеите остават. Затова и работниците от общинската фирма излязоха на протест. От общината обявиха, че автобусите се движат през един час. Според служители на "Тролейбусен транспорт", ако това разписание се запази, има шанс елекрическият транспорт да оцелее. Тъй като договорите с автобусните фирми са за осем години, тепърва ще се разбере дали разписанието ще остане в сила. Нищо чудно обаче и плевенските тролеи, които са едни от първите в страната, да последват съдбата на тези в Казанлък, Велико Търново и Габрово - да бъдат избутани от автобусите и нарязани на скрап. ЕГГЕД поема градските линии, пуска нов за България модел автобуси |
||||||
|
||||||
ЕГГЕД е поел ангажимент за доставката на голям брой напълно нови автобуси. Те са на утвърдения европейски производител Iveco, доокомплектовани в Kapena - Полша. Ще бъдат оборудвани за превоз на трудноподвижни лица, ще притежават сертификат за екологичност EURO5+, с нисък разход на гориво и ще предлагат по-добър комфорт на пътниците. |
http://news.ruse24.bg/
Тази фирма не отдавна искаше да купи и транспорта на Плевен...
Идеята беше подкрепена от общинските съветници на партиите СДС, "Атака", "Солидарност" и ДПС. Само ГЕРБ гласува "против"...