Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.05.2012 15:20 - Ако твой приятел се окаже не този, за когото го мислиш
Автор: petuk Категория: Други   
Прочетен: 2768 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 19.05.2012 15:26






 

Ако твой приятел се окаже не този, за когото го мислиш
(Съвети към приятелите)

Превод от: http://www.overcoming-x.ru/site/friends2


 

Един от моите приятели преди време взе да разсъждава, какво би направил, ако разбере, че някой от нашите общи познати се окаже гей. Аз просто предавам неговите мисли.


1. Бих бил много изненадан. Едно е да видиш гейове на някакво типично за тях място, а съвсем друго, да знаеш, че някой от твоите приятели е гей.

2. Ако усетя, че той е готов да говори, бих го попитал, как е стигнал до такъв живот (реакцията не е типична, тъй като много хора просто не знаят, какво да правят в такава ситуация и предпочитат да прекратят разговора и да сведат всичко до шеги).

3. Ако той пожелае да поговорим, няма да му откажа.

4. По-малко ще се докосвам до него, за да не го провокирам. Ще стана предпазлив с него.

5. Бих започнал малко да страня от него, особено при общи купони и къпане.

6. И по-нататък всичко зависи от това, колко ми е скъп този човек.


Забелязвам, че някои започват неуместно да се шегуват по този повод, като така само обиждат човека. Случва се също, някое от момичетата да се опита да направи от гея нормален мъж. В крайна сметка понякога то просто се влюбва и страда от невъзможна любов. Вярващите могат да предложат, да се моли, да отиде при духовен наставник или да го посъветват други начини за решаване на проблема, като например да се ожени.


Сега да погледнем на всичко това от страната на човека, който решава да признае, че неговото влечение се различава от обичайното.


1. В действителност аз много се страхувам, че ще ме отхвърлят. Даже, както изглежда, близките ми може просто да не ме разберат.

2. Когато разказвам за това, се изнервям. Много ми се иска да не бъда възприеман като извънземен или извратеняк. Ще ми се да не получа в отговор нещо от типа: „Не мога да те разбера” и да започнат, да разпитват, потупвайки ме по рамото.

3. Често, след като се разкриеш пред някого, възниква чувството, че този човек задължително трябва да промени своето отношение към теб. Ще чакам позвъняване или друг знак, показващ, че все още съм му приятел. Самият аз едва ли ще напомням за себе си.

4. Да, някои могат да се допрат до мен, но аз си имам табу относно хетеросексуалните приятели. Неговото докосване просто би ми служило като гаранция, че не съм му станал неприятен. Напротив, доколкото в детството ми ми е липсвало физическата близост, особено от баща ми и приятели от мъжки пол, дружеските потупвания биха били много приятни за мен.

5. Ако забележа, че човекът страни от мен, ще прекратя всякакви отношения с него (при условие, че не става дума за работа и прочие). Защо да поддържам приятелство с този, който ме отхвърля? Ще се намерят други, които ще ме оценят, особено сред хомосексуалните мъже. В началото много тежко го приемах, но го криех в себе си, а след това изведнъж неочаквано прекъснах общуването.

6. Последното нещо, което бих искал, е да се шегуват с моето влечение. А когато някой се опита аматьорски да ме лекува или жени, това не води до нищо друго освен до раздразнение от моя страна. Зная, колко усилия съм полагал, за да променя нещо в себе си, но безуспешно.


Надявам се, че е ясно, че понякога нашите най-добри намерения могат да се отразят болезнено на човека. Бих искал да обознача още няколко типични грешки, които се допускат при общуването с хора, които вероятно изпитват влечение към собствения си пол (обикновено за това може да се съди по начина на обличане, по поведението и маниера).


1. Никой не може да знае, какво в действителност изпитва този човек. Често нашите подозрения се оказват неоснователни.

2. Ако закачим на някого етикет от типа: „Струва ми се, че си с грешна ориентация”, ние можем да притесним човека и да го накараме да търси у себе си несъществуващи проблеми (и ако има предразположеност, тези проблеми по такъв начин само ще бъдат усилени).

3. Дори и да сме познали, че човекът има проблеми в областта на половата идентичност, ние може неправилно да идентифицираме проблема. Така транссексуалните, които се чувстват като хора, чиито психологически профил не съвпада с биологичния, също се държат необичайно. Но те не са съгласни с това, че са хомосексуални и след подобни предположения просто спират да общуват с вас.

4. Отвлеченият разговор за силно болезнени за човека проблеми може много да го нарани, много по-силно от прямият разговор от душа, в които двамата събеседници признават, че всеки от тях има проблеми и грехове, макар и в различни сфери на живота.

5. Разговор с неуверени в себе си подрастващи не трябва да се провежда в присъствието на непознати. Това може да даде повод за насмешки и отхвърляне на човека в бъдеще.


Ако вие наистина искате да намерите ключ към сърцето на човека и някак да му помогнете, опитайте следното.


1. Молете се за този човек.

2. Използвайте повече окуражителни думи – проблемът на съвременния свят се състои в това, че мнозина се чувстват ненужни и необичани.

3. Използвайте уместно езика на съприкосновенията (виж по-горе).

4. Прекарвайте време заедно – звучи просто, но всъщност е трудно, защото съвременният човек рядко искрено се интересува от другите. Сами инициирате контакт и не чакайте „проблемният” човек да ви позвъни.

5. Оказвайте му помощ и подкрепа – това често много повече от думите свидетелства за това, че обичате някого.

6. Правете малки подаръци. Това толкова повишава настроението.

7. Внимателно разкажете за нашия сайт или почакайте до следващата конференция, на която да поканите човека. На нея той може да пообщува с тези, които са в процес на решаване на този проблем за себе си.


Бъдете искрени. Говорете за истината, обичайки и помнейки, че и ние самите не сме съвършени. Не концентрирайте своето общуване върху проблемите, а просто общувайте.  И Бог и вашата любов ще вършат своето. Успех!

 

 


 

 image

 















 

 


 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: petuk
Категория: Други
Прочетен: 87122
Постинги: 23
Коментари: 13
Гласове: 44
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930