Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2012  >>
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
„Не бой се, малко стадо! Понеже вашият Отец благоволи да ви даде царството.“ (Лука 12: 32) "Не се страхувай от враговете- в най-лошия случай те могат да те убият. Не се страхувай от приятели- в най-лошия случай те могат да те предадат. Страхувай се от равнодушни- те не убиват и не предават, но само при тяхното мълчаливо съгласие съществуват предателството и убийството." От книгата "Заговорът на равнодушните" "Войната може да се смята за загубена едва тогава, когато собствената територия бъде окупирана от противника; победените са подложени на процес на превъзпитаване и историята представяна през погледа на победителите, се насади в мозъците на победените." Валтер Липман (Walter Lippmann), американски журналист "Подарете на евреите рая и те ще окачат там картината на ада." Анис Мансур (Аnis Mansur), Египетски журналист "Никой обаче не говореше открито‚ поради страх от евреите..." Йоан 7; 13 Щаб За Антисистемни Действия 9 януари в 22:35 ч. · Споделено с: Публично ПРИЗИВ НА ЩАБА ЗА АНТИСИСТЕМНИ ДЕЙСТВИЯ в проект за изграждане ПРЕД ПРАГА НА ПОСЛЕДНИТЕ ВРЕМЕНА при една настъпваща ВИСОКОСНА ГОДИНА, която може да е ФАТАЛНА И ПОСЛЕДНА ЗА ПОСЛЕДНИТЕ ОСТАНКИ НА НАРОДА НИ, а и за голяма част от света ако това ни вълнува, оттам насетне: 1. ИЗВАДЕТЕ НЕЗАБАВНО ДЕЦАТА СИ ОТ УЧИЛИЩА И ДЕТСКИ ГРАДИНИ! 2. НЕ ДОПУСКАЙТЕ НИКАКВИ "ИМУНИЗАЦИИ" И МАНИПУЛАЦИИ НАД ТЯХ! 3. ГРУПИРАЙТЕ СЕ СЪС СИГУРНИ И ПРОВЕРЕНИ ХОРА НА ПЪРВО ВРЕМЕ НА МАЛКИ ГРУПИ ИЛИ ВАШИ БЛИЗКИ И НАПУСКАЙТЕ ГРАДОВЕТЕ, ПРОДАВАЙТЕ ИМУЩЕСТВОТО СИ ТАМ! 4. ИЗПОЛЗВАЙТЕ АКО ИМАТЕ ПОСТОЯННИТЕ СИ РАБОТИ ДА ТЕГЛИТЕ КОЛКОТО СЕ МОЖЕ ПОВЕЧЕ КРЕДИТИ ЧРЕЗ ТЯХ, СЛЕД КОЕТО ГИ НАПУСКАЙТЕ, КОИТО ДА УПОТРЕБИТЕ ЗА ИЗБРОЕНИТЕ ПО-ДОЛУ И ГОРЕ ЦЕЛИ! 5. ТЪРСЕТЕ ПЛАНИНСКИ ИЛИ КОТЛОВИННИ СЕЛА, ПУСТЕЕЩИ ЗА ПРЕДПОЧИТАНЕ МЕСНОСТИ И КУПУВАЙТЕ ТЕРЕНИ И КЪЩИ, МОЖЕ И НЕУРЕГУЛИРАНИ... Някакво количество земя в близост до тях и терени също. 6. ОСИГУРЯВАЙТЕ СИ СВОИ ВОДОИЗТОЧНИЦИ И ЕНЕРГОИЗТОЧНИЦИ-СЛЪНЧЕВИ И ВОДНИ. Икономични локални парна и системи за нагряване на вода, слънчогледови екопелети и брикети, по възможност си ги произвеждайте сами. 7. Засявайте култури, щадящи максимално почвата и неискащи особено грижи от които няма да останете гладни. 8. Не пускайте партньорката си в родилно отделение или болница в никакъв случай и вие не постъпвайте в такава и избягвайте поликлиники! Търсете само лекари ако има такива в които имате доверие и са честни с вас, не платени слуги на фармацията или които срещу заплащане на ръка ще ви свършат коректно работа. 9. Спрете плащане на осигуровки, данъци и кредити, по възможност ток и вода! От ВОДА НЯМАТ ПРАВО ДА ВИ ЛИШАВАТ СПОРЕД ДЕЙСТВАЩИТЕ КОНВЕНЦИИ! АКО ИМАТЕ ПАРИ ДА ПЛАЩАТЕ ГИ СЪДЕТЕ НА МЕЖДУНАРОДЕН СЪД! 10. НЕ СИ ВАДЕТЕ НИКАКВИ ДОКУМЕНТИ ПОВЕЧЕ... Снабдете се с някакъв малък икономичен свой превоз като фреза или тракторче, неискащи книжки. 11. НЕ РЕГИСТРИРАЙТЕ ДЕЦАТА СИ АКО ГИ ИМАТЕ, но го правете ГРУПИРАНО И МАСОВО за да не могат лесно да ви ги вземат. Комбинирайте се и измислете врътки в случай на атака за които мога да ви "светна", как да мамите системата и без адвокат и да си ги връщате. В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ ГИ ПРАЩАЙТЕ НА УЧИЛИЩЕ И ДЕТСКА ГРАДИНА! 12. Оказвайте съдействие с материалната база и наличности с които разполагате на всеки готов да формира общност с вас, но след щателна проверка на поведението, делата, позициите, местоработата и начина му на живот до момента и след него. Ако не може материално да участва ще е полезен с друго. 13. В случай на репресия, ЗАПОМНЕТЕ: НИЩО ОТ ПРИЗОВАНОТО ТУК НЕ Е ИЗВЪН ЗАКОНА, а може да е само "на ръба" или АДМИНИСТРАТИВНО НАКАЗАНИЕ! Затова те вероятно ще включат ГРОБ-арските АНТИКОНСТИТУЦИОННИ ПОПРАВКИ от 2012-а в "ЗАКОНА ЗА ЗДРАВЕТО" за което обаче им трябват доносници и крепостници на кмета, когото ще впримчат, живущи около вас в малкото населено място, затова избягвайте зложеталетни елементи в съседство и на улицата и се оградете с поне двама сигурни свидетеля-нероднини, когато подбирате мястото! НЕ ПРИЕМАЙТЕ НИКАКВИ АДВОКАТИ ОТ СТРАНАТА И НЕ СЕ ДАВАЙТЕ НА НИКАКВО "ЛЕЧЕНИЕ" в случай, че репресията е успяла вече и намерете начин да потърсите ГРАЖДАНСКИ НАТИСК ОТ СЪМИШЛЕНИЦИ САМО-ПРОВЕРЯВАНИ В РАЗЛИЧНИ СИТУАЦИИ, външна адвокатска помощ чрез тях от адвокат-съмишленик от чужбина или правозащитник за предпочитане руснак, немец, французин, може и от САЩ... ИЛИ НИКАКВА! Обявете в краен случай с широка огласа, БЕЗСРОЧНА ГЛАДНА СТАЧКА И НЕПОДЧИНЕНИЕ... ИСКАЙТЕ ПЕТОРНА ЕКСПЕРТИЗА ОТ ВЪНШНИ ЕКСПЕРТИ в случай, че срещу вас е пусната "бухалката"-"закон за здравето"... Към момента, няма по кой закон от НК да ви ударят за изброеното, а всички изпълним ли минимум горепосочените стъпки и станем ли маси от стотици и хиляди и се слеем на едно в един БАСТИОН и ОБЩ ПОТОК, то със СИСТЕМАТА ИМ Е СВЪРШЕНО И ЩЕ КАПНЕ САМА! 14. НЕ ПОЛЗВАЙТЕ БАНКИ И НЕ ПРАВЕТЕ ПОВЕЧЕ СМЕТКИ ТАМ! 15. ГРАДЕТЕ САМОДОСТАТЪЧНИ ОБЩНОСТИ НА ПЪРВО ВРЕМЕ МАЛКИ ГРУПИ, ИЗЛЕЗЛИ ОТ ЗАВИСИМОСТТА НА ПАРИТЕ И СВЕЛИ УПОТРЕБАТА ИМ ДО МИНИМУМ ДО ПЪЛНОТО СПИРАНЕ, КАКТО И НА КУРИЕРСКИ ФИРМИ, ТРАНСАКЦИОННИ И ПРОЧИЕ. ИНТЕРНЕТА ДА СЕ ПОЛЗВА ОГРАНИЧЕНО, КАКТО И КОМУНИКАЦИИТЕ, САМО ЗА УГОВОРКИ С НОВИ СЪМИШЛЕНИЦИ, ПЕСТЕЛИВО И ЗА ИНФОРМАЦИЯ И ПРОПАГАНДА! РЯДКО... За предпочитане БЕЗ "СМАРТФОНИ"... Разхождайте се сред Природата и там разговаряйте важни неща без телефони и комуникационни средства по вас, поне няколко часа дневно! Грижете се за страдащи четириноги същества около вас и живейте в СИНХРОН И РАЗБИРАНЕ С ЖИВАТА ПРИРОДА във всичките и себепроявления, а не във война и конфликт с нея! Спомнете си как успя МАХАТМА ГАНДИ... "ТЕ СА МНОГО, ВИЕ СТЕ МАЛКО"... Арундати Рой "СТАНЕТЕ И ТЕ ЩЕ ПАДНАТ"... Апелирам на първо място ако има духовници, смятащи се за ПРАВОСЛАВНИ... А и другите духовни наставници, но най-паче уж нашите! ИЗЛЕЗТЕ ОТ ФАЛШИВИТЕ "ПРАВОСЛАВНИ ЦЪРКВИ" и гурута, СЕГА И ГИ АНАТЕМОСАЙТЕ... ВЪРНЕТЕ ИСТИННОТО ПРАВОСЛАВИЕ И КАНОНИ, АПОСТОЛСКАТА ПРИЕМСТВЕНОСТ И ПОВЕДЕТЕ ВИЕ-БЕЛОБРАДИТЕ ХОРОТО като Владика Зосима в Русия и някои поместни отделни свещеници, вече зад решетките, пак там! Бъдете за нас тази опора, която бяха вашите предшественици ЦЕЛИ ПЕТ ВЕКА! Амин С Щаба да се свързват само хора: КОИТО НЕ СА ГЛАСУВАЛИ НА ПОСЛЕДНИТЕ МЕСТНИ И ПАРЛАМЕНТАРНИ "ИЗБОРИ", НЕ ЧЛЕНУВАТ В НИКАКВИ ДЕЙСТВАЩИ В МОМЕНТА, РЕГИСТРИРАНИ ПАРТИИ, ДВИЖЕНИЯ, "НПО"-ТА И СИЕ, НЯМАЩИ НАМЕРЕНИЕ ПОВЕЧЕ ДА ВАЛИДИРАТ С ПОДПИСА И СЪГЛАСИЕТО СИ, КАКВИТО И ДА Е ДОКУМЕНТИ НА НЕСЪЩЕСТВУВАЩАТА ДЪРЖАВА, С ЩАМП ОТГОРЕ НА "ЕС" НА ЧУЖД ЕЗИК, ЕГН, ЧИП, САТАНИНСКИ "КЮАР" КОД И ПРОЧИЕ ЗА ТЯХ И ДЕЦАТА СИ! Имащите информацията вече и за НОВОРОДЕНИТЕ СИ ОЩЕ! Поклонници на МАРКС, ФРОЙД, ДЪНОВ, ДАРВИН, ЛИБЕРАСТКИТЕ ИДЕОЛОЗИ И "МИСЛИТЕЛИ" и прочие ДА НЕ СИ ГУБЯТ ВРЕМЕТО СЪЩО! С всички извън посочените категории горе и отговарящи на тези изисквания, Щаба е готов да обсъди ситуацията и да изслуша и алтернативни мнения и предложения и приеме градивна критика и корекция. СЪ НАМИ БОГЪ! СВОБОДА ИЛИ СМЪРТЪ! АМИНЪ "Аз Васил Лъвский в Карлово роден. От Българска Майка аз роден... Нещях да съм турски и НИКАКЪВ РОБ! Същото исках за милий ми род!" Васил Иванов Кунчев-Левски, Светивеликомъченик Йеродякон Игнатий
Автор: samvoin Категория: Политика
Прочетен: 10038139 Постинги: 7893 Коментари: 3522
Постинги в блога от 30.04.2012 г.
Автор: toross


image

image

Гочиту Гергов и Румен Главътъ като най-верните следовници на руския патриарх и Николай Първи
image
Пред храма ги няма 20-те хиляди...
/Кликнете върху снимките, за да ги видите в пълния им "блясък".../


Миряните в Пловдив са по` християни от владиците…

                Доста съм критикувал пловдивчани, но визитата на руския патриарх Кирил при пловдивския патрика Николай, известен и като Лудото Коле, отново доказа, че в екстремни изпитания за православното братство енориашите усещат безпогрешно фалша, церемониалността и празния тенекиен звън на напомерните амбиции, лошо прикриващи се от политически, чисто комунистически и по същество Богохулни жестове.

                Владиката Николай очакваше в Пловдив да се стекат между 10 и 20 000 миряни, за да посрещнат с „радост и възхвала” патриарсите Максим и Кирил. За целта цяла седмица се лъскаха улици и храмове, по улиците „От. Паисий” и „Д-р Вълкович”, както и пред храма „Св. Марина” се провесиха гирлянди от знамена, разнасяха се хоругви, с една дума вдигаше се олелия до Альоша в очакване на  „знаменателното събитие за целия православен свят”. Пловдивският владика се превърна в медийна и градска звезда в дните на възкресенска радост. Уви, пи-ар акцията на Николай и Руската православна църква се провали в Пловдив с гръм и трясък, независимо от титаничните напъни на медии и власт. Вчера /28април/ бляскавото посещение на патриарх Кирил в града събра едва около 1 000 – 2 000 миряни като в тях включвам: 14 автобуса/толкова преброих/ с предимно пенсионери, които съчетаха Богуслужебните си ангажименти с възможност да се напазарува и се припомни младостта с изкачването до „Альоша”; цялата масонска ложа „Слънце – Ориент” на пловдивския властелин и почетен консул на Русия Гочиту Гергов; партийната организация на БСП в Първомай, доведена организирано от местния депутат Петър Мутафчиев; около двадесетина плевенски комунисти-поклонници, уредени с екскурзия до Пловдив от вечния Румен Петков, познат от следването си в местния университет като Румен Главътъ; около 100-ина охранители от двете страни/само тази на патриарх Кирил бе около 20 души/; местния военен духов оркестър; състава на родопската атракция „100 каба гайди”; около 20-ина оператори и журналисти, водени от обществения презерватив Николай Бареков, който от известно време се изживява и като говорител на Николай Пловдивски Първи; точно 17 активисти на „Атака”, водени от Волен без Капка и от Павката Шопов без устройство на извънземен; още около 30-ина местни журналисти, присъстващи повече за атракцията и, разбира се, всички свещеници от Богоспасяемата пловдивска епархия, удостоверяващи с личен подпис присъствието си в списък, раздаден от техния началник Николай. Направи си сам, уважаеми читателю, сметката колко пловдивчани уважиха с преклонение и „братско общение”, безрезервно и Богулюбиво, посещението в най-голямата епархия на двамата патриарси ??!

                Пловдивските православни енориаши чисто и просто отсвириха местния им водител, избран неканонично, но усилно изживяващ се като наместник на Русия в църковните дебри, т.е. Николай Методиев Севастиянов, или Николай Първи Пловдивски, или просто Лудото Коле. Пасомите се оказаха по-прозорливи от водителите. За пореден път.

                Всъщност в храма „Св. Марина” нямаше място за миряните. Той бе запълнен от църковниците от двете страни, безбройните им охрани, преводачи, свитата на Гергов, Румен Петков и Мутафчиев, малко атакисти, областния управител, кмета, общинския шеф, няколко местни величия, предимно от масонските и ротариански деноминации, е, разбира се и Светлана Шаренкова с нейните последователи, за които Русия е предпочитана пред България. Жалкото бе, че през цялото време представителите на Българската православна църква се държаха като подчинени на свитата на руския патриарх. А нали в православния свят всички поместни църкви са автокефални?! По време на молебена и в последвалите речи се говореше непрекъснато за някакво „източно православие”, което никога и никъде не е съществувало, защото един от постулатите на Светото Православие е да не се дели на източно, западно, южно или северно?! И кога пловдивския патрика ще отговори на простичкия въпрос имат ли право да се черкуват в православен храм Богоборци и Безбожници като масони и комунисти, каквито са приятелите му Гергов, Петков и Мутафчиев, защото така се нарушават Светите Апостолски правила?! В тази церемониална вакханалия не е особено трудно да си отговорим защо истинските поклонници на православието в Пловдив просто не почетоха „светейшествата”, имаше в пъти по-малко хора, отколкото при посещението на Вселенския патриарх, а въобще не може да става сравнение с посещението на Папа Йоан Павел Втори ?!

                А колко му пука за Пловдивската епархия и местните поклонници руския патриарх недвусмислено показа като със стъпването си в града най-напред се възкачи да положи венец пред паметника на „Альоша”. Нали се сещате в каква кампания – пак Николай/Севастиянов и Бареков/, пак Гочиту Гергов, Румен Петков-Глъвътъ, Петър Мутафчиев, пак Шеренкова и компания, разбира се около стотина местни комунисти и охрана, много охрана, която да ги пази от народната любов и преклонение. Най-напред там отиде, на комунистическото капище, не в Храма православен и зад Кирил подтичваха българските слагачи и безродници, успокоителното е, че все пак патриарх Максим не го възкачиха и него там, нямаше ги и гордите пловдивчани, независимите и дръпнати граждани на този вечен град!

                Може да видите и нещо смайващо – владиката Николай Севастиянов Пловдивски или Лудото Коле на руском языке в руска телевизия, пред руски журналист се обявява срещу членството на България в Европейския съюз и възкликва „Стоп на европейските директиви!”. Вижте го в целия му блясък на този адрес - http://aig-humanus.blogspot.com/2012/04/blog-post_29.html

                Това е положението, без извинение, драги читателю.

                Иначе – Христос Възкресе, православни християни !




Виж още по темата и:


boristodorov56.blog.bg/politika/2012/04/29/neporinatata-vizantiiska-vonia.947305

samvoin.blog.bg/politika/2012/02/21/quot-svetiiat-quot-sinod-izgori-na-klada-lika-na-levski-da-g.905691
Категория: Политика
Прочетен: 2501 Коментари: 0 Гласове: 1
Автор: boristodorov56

                                                      ОБРЪЩЕНИЕ 

                   Уляновския  мюфтия в  Руската федерация
                              Сявбян Хазрат Сулейманов





      Мюфтията на Уляновската област на Руската федерация Сявбян Хазрат Сулейманов се обърна към българския народ изразявайки открито етническата принадлежност на татарите към волжко-камския клон на българската народност.
     По-долу предаваме обръщението му без съкращения така както то е
препубликувано в портала на Асоциацията на българите по света.
     Това е първото открито изявление на ислямски духовник в Русия засягащо българския произход на татарите.





 
       
Драги братя и сестри от България!
 
     В течение на няколко поколения народът на Волга официално наричан "татари", беше лишен от своята истинска история.
     В училище, при изучаването на История на Русия, когато се разглеждаха теми за татаро-монголското иго всички погледи се обръщаха към тези ученици, които се наричаха татари. По този начин, за деянията на татаро-монголите по отношение на руснаците тези ученици изпитваха психологическо натоварване и стрес, след което неволно си задаваха въпроса: "Ако ние сме потомци, защо антропологически не приличаме на тях? Защо нашият език, обичаи, традиции, религия, така много се отличават от тяхните?". А да прочетем за произхода на нашия народ нямаше откъде. Даже до преди 20-25 години книгата на известния руски историк, нашия земляк Н.М. Карамзин „История на Руската държава” беше заключена зад седем печата, да не говорим за някаква държава Волжска България и българи.
     Благодарение на ветровете на демократически промени, в средата на 80-те години на миналото столетие, стана възможно да се запознаем със старинните исторически документи и видим истинската наша история, до този момент скрита
зад завеса от лъжи и заблуди. Вероятно, това е правено с умисъл на някои политически сили, така им е било изгодно.
     Един от първите учени, повдигнал въпроса за несъответствието на етнонима „татари” с нашето историческо име, беше академик Абрар Каримулин от Република Татарстан, който написа книгата „Татари: етнос и етноним”. Властите 14 години не разрешаваха нейното публикуване, но през 1987г. тя все пак видя бял свят. Отпечатването и в един голям тираж имаше ефекта на взривена бомба. Народът, като пътник в пустиня страдащ от жажда, откри истината за своята история. Така се отвори темата за произхода на нашия народ и някои учени успяха за малък промеждутък от време да издадат своите трудове.
     Известният археолог Алфред Халиков издаде книгите „500 руски фамилии от българско-татарски произход” и „Кои сме ние Българи или Татари?”. В Оренбург започна да излиза вестник „Болгар иле”. Той публикуваше мнения на много читатели по въпроса за връщането на нашето истинско име „БУЛГАРИ”.
      Върховният муфтия на Русия шейх Тагат Таджутдин ежегодно провежда мероприятие (в г. Болгар), свързани с годишнината от приемането на исляма от нашите български предци.
В средата на юни на това мероприятие от всички региони на Русия се стичат огромно количество народ. Ние сме му благодарни , че по този начин той показва на хиляди хора нашата побеляла от годините история. Но да обърнем поглед към нашата история.
      Ибн-Фадлан, пристигайки от Багдат във Волжска България, по време на цялото си пътуване е водил записки. В тези свои ръкописи той отбелязва, че е срещнал башкирски племена, а пристигайки в земята на българите, открива наличието на джамии и медресета и че в джамиите вече се извършват проповеди.
     Други арабски учени и мисионери също така пишат, че българите имат свои учени, поети, писатели, астрономи, свещенослужители със свои съчинения. Възниква въпрос, защо башкирите до сега са си остали башкири, а българите - при наличие на учени и литературни произведения, познати на целия мусулмански Изток, имащи свой речен флот на Волга и Кама, устояващи своята религия, имащи висока градска и селска култура и построили над 200 града на територията на Поволжието, за неголям период от време - са се превърнали в татари?! В средата на 2006г. по инциатива на    Уляновската просветителска организация „Българско възраждане” се създаде група, в която влязоха известни личности от нашата област и Русия, която се обърна към губернатора на областта и кмета на Уляновск с молба да се разреши поставянето на паметник на известния български поет и хуманист Кулгали (1183 - 1236г.). До 16 години той се е учил в местното медресе, а след това дълги години странства по културните страни на мусулманския Изток. Посетил Хорезм, Герат, Сирия, Иерусалим, Мекка и много други центрове на културата. Срещал се с поети и учени, слушал лекциите на мъдри шейхове - суфисти.
     След завръщането си във Волжска България, Кулгали се занимава с преподавателска дейност. Първата редакция на неговата поема „Кысса-и Йусуф” (Предание за праведния Йосиф) излиза през 1212г. Кулгали загива през 1236г. когато Българската държава пада под ударите на монголо - татарските воиски. Кулгали, като автор на споменатата поема се явява класик на българската писменна литература. Тази книга е безценна перла в световната литература и е голям литературен паметник. Като лирико - епическа поема тя показва всички проблеми, вълнуващи българската общественост. В поемата остро и релефно е представена борбата между доброто и справедливостта със злото, стремежа на хората към духовно съвършенство, щастие и нравственна чистота. Вече осем столетия „Кысса-и Йусуф” продължава активно да живее в писменно-литературното и фолклорно наследство на народа. До революцията през 1918г. книгата на Кулгали се ползва с неизменната народна любов и популярност, широко е разпространена сред мусулманското население на Поволжието. Преиздавана е 80 пъти, а ръкописните и варианти се съхраняват в различни библиотеки и музеи по света. Действително личността на поета и неговото произведение са достойни за увековечаване.
      В поемата си, авторът използва сюжет от свещения Коран сура „Юсуф”. Този сюжет съществува и в библията, нашите православни братя и сестри знаят това ("Ветхий Завет"- Бытие- Глава 37). Пророк Йосиф е общ за нас мусулманите и за християните.
Въобще в нашите конфесии има много общо: това е признаването на единния Творец, създал тази земя и нас; свещените книги изпратени от НЕГО; нашите прародители Адам и Ева; общите пророци Ной (Нух), Мойсей (Муса), Авраам (Ибрагим), Давид (Дауд), Исус (Гайса), Илия (Ильяс). Между впрочем, в свещсния Коран името на Исус се споменава 25 пъти. За Мария (Мариам), майката на Иисус в свещения Коран е заделена цяла сура „Мариам”. Имаме общи понятия за Рая и Ада, а с цел за нравственното възпитание са използувани едни и същи заповеди: не убивай, не кради, не лъжесвидетелствувай, не прелюбодействай и т.н. Даже думата „Амин” се произнася еднакво. Кулгали, като създател на бесценото произведение „Кысса-и Йусуф” в началото на повествованието прославя Всевишния, след това Пророка, неговите сподвижници, а след това светите представители на всички религии. През вековете много поколения на народа на Волжска България са възпитавани в дух на уважение към другите религии, а въпросите за веротърпимостта са актуални винаги, особенно сега. Съвременици на поета-хуманист са Шота Руставели, Низами, авторът на „Слова о полку Игореве”. Трябва да се признае, че личността на Кулгали и неговото произведение няма национални граници, неговото творчество трябва да знае цялата многонационална Русия. Запознати ли са нашите български приятели с неговото произведение? Ако не са, би било знаменателно да се преведе и издаде на български за 830 -годишнина на поета.
     За съжаление, през последните години средствата за масова информация преднамерено превръщат Исляма в религия на терористи и екстремисти. Преследвайки определени цели, някои политически сили желаят да провокират противопоставяне и стълкновения между двете световни конфесии - християнството и мусулманството. Тъй като мусулманите са значителна част от земното кълбо, ежедневно ние слушаме и четем за мусулманите: споменават ни както с положителен, така и с отрицателен оттенък Но, независимо от това внимание от страна на масмедиите, информацията за мусулманите често е предубедена и необективна, което, разбира се, способства за формирането в обществото на лъжливи митове и стереотипи за Исляма и неговите последователи.   
     Традицията съзнателно или неволно да се представят мусулманите в негативна светлина има многовековна история. В трудовете на европейските автори изопачено се представя не само света и моралния облик на мусулманите, но и самата дума „мусулмани”. Тях ги наричаха магометани, мохамедани, сарацини, агаряни, басурмани, което само по себе си е оскърбително за мусулманите. Даже сега общоприетото название „мусулмани” е неточно. „Мусулманин” - това е неточен изказ на думата „муслим” (сравнете английското "Muslim"). В тази връзка е интиресно да си припомним, че в 1964г. II Ватикански събор на Римо - Католическата Църква в своята Декларация - Обръщение към мусулманите, демонстрира своето уважение към тях и промени традиционното латинско написване "musulmanus" на "muslimus".
      Сега повече от 1 милиард човека на Земята смятат основополагаща програма на своя живот Свещеният Коран - изпратеното от Твореца на всичко съществуващо Свещенно Писание, неподправено от човешки измислици и фантазии. Иска ми се да се обърна към нашите православни братя и сестри от България и ги призова да не се поддават на тези провокационни измислици. 
      Още от древноста в самата Волжска България наред с мусулманското население мирно са съществували и христиани и езичници, независимо, че държавата се е считала мусулманска. Понеже Свещеният Коран предписва, че приемането на вярата принудително не се позволява, никой в периода на могъщество на държавата не е принуждавал със сила приемането на Ислямското вероучение на народите от Поволжието - мордва, марийци, чуваши, удмурди - които много години са оставали езичници. В столицата на държавата функционирали православни храмове.
Самите българи без насилие и по собственно желание са приели мусулманството, понеже Тангрианството е послужило като основа за разбирането на новата религия. В нашия народ и досега е запазен израза „Тэнгри ярлыкалсын” ( Нека Тангра да е доволен).
     Самата дума „мусулманин” означава човек вярващ в единния Творец, които живее по законите предписани от Създателя - това е определен начин на живот и своя философия, която не противоречи на написания от Него свещен Коран. Тази книга, като инструкция, предписва на човека кое може и кое не може да върши. Това е както при всеки човек-творец независимо дали е скулптур, художник или конструктор. За да живее неговото творение -дълго и щастливо, с голяма полза за човешкото общество - той пише инструкция за ползването му. Накратко Исламът това е здрав образ на живот, тъй като Господ не желае Неговото творение със своите действия да нанася вреда на своето здраве. Защо се опитвам да обясня на нашите български приятели какво е това Ислам? За да не си мислят, че последователите на тази религия са някакви варвари, екстремисти и терористи. В продължение на много векове на територията на Поволжието историците не са отбелязали каквито и да е стълкновения на религиозна или етническа основа. Манталитетът на нашия народ е сформиран в дух на уважение към другите конфесии и вярвания. За това имат заслуга и произведенията на изключителният български поет - хуманист Кулгали.
     За това, че ние в историческото минало сме били един народ, говорят следните факти: нас ни свързва Тангрианството- религия, която са изповядвали нашите предци още преди приемането на Християнството и Ислама, религия която признава единния бог - Тангра, общ за нас и за почитания от всички български народи баща на нацията хан Кубрат, неговите синове хан Аспарух, хан Котраг, хан Бат Боян. Съхранили са се някои сходства в езика и националните носии и т.н. И което е особенно интересно и ние и вие произнасяме по един и същи начин думата „БЪЛГАР” обединяваща двата братски народа.
     Ние искренно сме благодарни на нашите български приятели, членовете на МАБИК Ангел Христов и Дочо Шипковенски, които посетиха нашия град през октомври миналата година. Те баха и в нашето медресе „Биляр”, носещо името на древния град и първа столица на държавата Волжска България. Аз си спомням, че когато ги посрещнах и прегърнах по братски представителите на България, им казах „ВИЕ СТЕ НАШИ БРАТЯ” в очите им се появиха сълзи.
По примера на угро-финските народи, нашите съседи - марийци, мордва, удмурди, създали връзки с европейските страни (Унгария, Финландия, Естония) отнасящи себе си към фино-угорската езикова група и ние се надяваме с течение на времето да създадем връзки с братския български народ. Също така се надяваме да сътрудничим с всички български религиозни организации. По този начин на равнището на религиозни организации и народната дипломация ние можем да продължим да създаваме и укрепваме връзките межу нашите две братски общности.
     От името на регионалнотодуховно управление на мусулманите в Уляновска област на Русия  искренно желая на целия братски български народ благополучие и процъфтяване!
 
     Мюфтия на Уляновското Регионално Отделение на Централното Духовно Управление на Мусулманите в Русия - Сявбян хазрат Сулейманов



                  image





Категория: Политика
Прочетен: 3389 Коментари: 0 Гласове: 4
Автор: meteff

ПРИКАЗНИЯТ ИКОНОСТАС НА 19-ГОДИШНИТЕ РЕЗБАРИ

 

Най-невероятното нещо което може да видите в църквата „Успение на Пресвета Богородица, а може би и в цяло Габрово, е иконостасът, който е УНИКАЛЕН. Той е забележителен образец на следосвобожденската дърворезба.


image      image
Аврам Аврамов — резбар (РИМ-Габрово) 

Иконостасът е изработен от липово дърво от двама млади, едва 19 годишни калоферски резбари Аврам Петров Аврамов (1863/4, Калофер  1941, София) и Никола Василев Пенков. Те го изрязват само за три години от 1882 до 1885 г. И двамата младежи започват работа като калфи при майстор Сотир Д. Сотиров (1850-1881) от Калофер.

За обикновения посетител иконостасът в църквата „Успение Богородично в Габрово е цялостна и завършена на един дъх творба. Филигранната прозрачна резба е просто като неръкотворно творение. Все едно виждате гениална картина, сътворена от някакви приказни герои по вдъхновение свише.

В това, именно, е и една от тайните на нашите възрожденски майстори, способността им да откриват точно и вярно тона в едно художествено произведение и да го осъществят, без да изменят на творческата си природа. При внимателно вглеждане в творбата любителят може да открие един истински шедьовър на следосвобожденската дърворезба, чието голямо богатство и разнообразие на мотиви от растителния свят при умелото използване на барока го превръща в един необятен свят, към който богомолците се обръщат с вяра и надежда, че светлината ще възтържествува.

Иконостасът на църквата заедно с четирите проскинитария са работени в следосвобожденския период и според проф. Асен Василиев отразяват тогавашните вкусове и разбирания. Руското изкуство оказва много голямо влияние върху неговата архитектоника. Иконостасът отразява особеностите и изискванията на епохата и е едно от великолепните произведения на резбарското изкуство, като съчетание между резба, конструкция и икони.

Иконостасът се издига с две стъпала. Има дължина 13.20 метра и височина 8 метра. Състои се от три части, разположени в ширината на трите кораба, като централната е по-висока и широка. В хоризонтално отношение страничните части са съставени от четири пояса от икони, а средната от пет. Уникалното в този иконостас е, че всичките редове икони, са с еднаква големина – колкото тези на царския ред.

Със своята великолепна дърворезба той грабва очите на богомолците и днес. За него още в миналото се пише:

„Мъртвото дърво от длетото на тия златни ръце на чудните младежи оживява и нам ни се струва, че това дърво говори и диша. Творчеството им пълни с възторг окото и услажда с естетическо съзерцание душата. Ние стоим пред него в почуда за изключителното велико търпение, спокойствие и упоритост, които са притежавали тия млади, едва деветнадесетгодишни хора.”

Майсторите наистина го изрязват с плам и жар, а скромността не им позволява да оставят имената си върху него. За резбарството се казва, че е „Дар Божий”, то не е занаят, а изкуство, за което трябва да си посветен. И тия млади резбари не просто изрязват, а създават. За да сътвориш трябва да си подвластен на Бога и красотата, да превръщаш земното в приказка, и приказката в земен живот, да си по-щедър от природата, да изобразиш вярата и мечтите си така, че всеки да ги разбере и приеме като свои.

За изработката на този сложен иконостас двамата майстори поискват сто хиляди гроша, но Уста Генчо, който като първомайстор има задачата да „надзирава” окончателното вътрешно оформление на църквата, се противопоставя на тази цена, тъй като той я построява за петдесет хиляди гроша. Накрая се стига до споразумение за 65 хиляди гроша.

И днес, когато застанем пред него, иконостасът изпълва душите ни и сърцата ни, прави ни по-добри, по-красиви и по-благочестиви. Той ни огрява и извисява към Бога, пречиства ни в мисли и дела. Иконостасът е цялостно и завършено произведение на изкуството от следосвобожденския период, затова през 1976 г. е обявен за национален паметник на приложното изкуство.

Страничните части на иконостаса в архитектонично и декоративно отношение са напълно еднакви. Състоят се от четири хоризонтални пояса: цокълен ред на подиконните пана, ред на големите светителски и царски икони, втори ред от големите празнични икони и трети ред, завършващ страничните части.

Цокълният ред е оформен еднакво за целия иконостас. Полетата на подиконните пана са украсени с по един елипсовиден медальон с широка профилна рамка. Частите между тях са изпълнени със стилизирани растителни мотиви. Паната са разделени от ниски и широки стълбчета, които са с високи основи и по-ниски капители. Върху тях стъпват колоните от втория ред.

В пояса на светителските и царски икони встрани има по две светителски икони, от двете страни на страничните двери. Под иконите има фриз от растителни орнаменти, виещи се вълнообразно две клонки с листа, излизащи от средата. Той прилича на мотива от цокълните табла, поставени под всички икони в този пояс.

Страничните входове за олтара са разположени в крайните иконни полета. Те се състоят от едно крило с богата и пластично изработена резбена украса. В средата има по един елипсовиден медальон с широка профилна рамка и чисто поле. Над него е изработена ваза с две дълги извити дръжки, завършващи с малка волута във вътрешната страна на устието. От нея излизат три рози с листа и по две клонки, висящи надолу. Над тях са разположени по два големи скулптирани грозда с изработени над тях ажурни лозови листа.

Лозата заема важно място в дърворезбените иконостаси и като мотив е известна още в древността. Тя преминава от античното в християнското изкуство като в Стария завет символизира обетованата земя, а Новия - царството Божие.

Долната част на дверите е запълнена с виещи се акантови листа с един централен мотив - китка от същите листа, стегнати по средата с широк пръстен. Резбата е висока, почти ажурна, изпълнена с голяма вещина.

Архитравът, който разделя втория и третия пояс, е изработен като силно профилиран гладък корниз с начупена линия на местата на колоните. Третият декоративен пояс се състои от по три големи празнични икони във всяка странична част на иконостаса.

След Сръбско-българската война през 1885 г., в която Аврам Аврамов взема участие, той напуска резбарството и става чиновник. Никога повече не създава подобно уникално произведение на изкуството. Едва по-късно през 1928 г. той отново посещава църквата, за да види работата си и остава удовлетворен и удивен от нея.

„Успение на Пресвета Богородица”, за която е бил създаден този дивен иконостас, е единствената в българските земи сграда на църковен храм, предназначена специално и за училище и е в близост до площада с часовниковата кула.

image

image

image

image

image


Категория: Политика
Прочетен: 1666 Коментари: 1 Гласове: 5
Автор: tsanynka

Коя е злата орисница,орисала българските таланти да си отиват толкова рано от нас?
Христо Ботев,Пеньо Пенев,Пейо Яворов,Димитър Бояджиев,Никола Вапцаров и колко още...
И Петя Дубарова...


Днес,25 април,2012 г.,ПЕТЯ щеше да празнува своя 50 годишен юбилей...
Но съдбата отреди тя да остане седемнадесетгодишна...завинаги!


image

Едно слънчево момиче,което преобърна представата за възрастта в поезията и остави след себе си истинско изкуство...

*****

Там някъде...    Там някъде в облаци, в луди лози,  от мигли запазили дъх на сълзи,  от морския дом на соления рак,  от някакъв стар, омагьосан син бряг  внезапно се ражда и тръгва към мен  (когато не е нито нощ, нито ден)  не плах, сивоок, бледосинкав и тих,  а жив, поразяващ, неистов мой стих.  Аз падам във двете му властни ръце  и моето момичешко пъстро сърце  вибрира в мен като щастлива пчела,  Не чакам познатото тръпно "Ела"!  Аз тръгвам след него и знам, че е мой,  на моите мисли блестящият рой  то грабва. Къде съм? Сънувам ли? Аз  попадам във някакъв бронзов Бургас.  Слънце с магия на златен фонтан  изригва от мекия свод разлюлян.  А някаква матова странна зора  ме прави щастлива и нежно добра.  Дълбоко във хиляди живи води,  в делфини, в звезди, невидени преди,  в събуждане кратко на морския фар  откривам учудена някакъв чар.  Защото до мене, разгърден и бос,  реален и жив като ден и въпрос,  е моят стих - трескав и толкова млад, единствен обичан, единствен мой брат.   Аз следвам на времето светлия ход
и искам, как искам след моя живот
пак някой да трепне, внезапно спасен,
открил в моя стих своя пристан зелен.

image
 
Песни по стихове на Петя...

Доброта - Росица Кирилова 
Лунапарк - Кичка Бодурова 
Нощ над града - Домино
Лятото - Дует Ритон
Пролет - Петя Буюклиева и Георги Христов 
Зимна ваканция - Росица Борджиева

*****
image

...но във тебе като рана  ще пари мисълта, че две неща  не можеш никога да си възвърнеш:  Живота да избавиш от смъртта  и времето назад да върнеш!  Изтича песента като вода!  Но времето остава нейна стража.  Дотука спира моята следа, а имах толкоз много да ви кажа...

*****
  Една песен в памет на Петя:
Звезда
м.Стефан Диомов,т.Пейо Пантелеев...

Защото тя беше звезда,чиято поезия продължава да стопля сърцата и душите ни, и да вдъхва така нужното на всички ни щастие...

ПОКЛОН!


Още за Петя-ТУК и ТУК


Категория: Политика
Прочетен: 1467 Коментари: 0 Гласове: 3
Автор: syrmaepon

Борис Урусов е завеждащ отдел по политология при Карачаевски научно-иследователски институт,журналист.В сайта"Кавказки форум" той отговаря на някои въпроси ,касаещи съвременната проблематика на Северен Кавказ и в частност карачаевци,балкарци,черкези.Сред въпросите са такива ,като етническите отношения в Карачаево-Черкесия,обществените организации,и др.Ето част от отговорите на Борис Урусов:

"Кланы это одна из естественных форм самоорганизации любой власти. Назовите мне хоть одно государство мира где по другому! Другое дело что политические традиции конкретного народа и конкретного государства могут находиться в стадии неустойчивости. То есть еще не сложились определенные и принятые всеми сторонами правила игры и становящиеся основой консенсуса в элите.
Вопрос о едином флаге? Ну, вверху этой темы, рядом с моим фото есть флаг который принимается всеми таулу и отвоевывает свое место. Это древний символ который является естественным для нас. Он встречается практически везде. Начиная от орнаментов на национальных войлочных коврах, заканчивая изображениями на могильных надгробиях.
"




Още тук


image

Категория: Политика
Прочетен: 5133 Коментари: 0 Гласове: 4
Автор: parasol

image 
image

Третата национална научна конференция, организирана от читалище „Николай Хайтов”,  ще се проведе в София на 30 октомври 2012 г. в Народна библиотека „Св. Св.Кирил и Методий”.
Тя е посветена на 10-годишнината от смъртта на писателя, общественика, човека Николай Хайтов.

 За участие в конференцията е необходимо до 31 май 2012 г. да изпратите заявка за участие и кратко резюме на e-mail адрес: chitalishte_n_haitov@abv.bg

 Докладите, изнесени на заседанията, ще бъдат публикувани в сборник до края на 2012 г., затова трябва да бъдат представени в готов за публикуване вид на хартиен и електронен носител по време на самата конференция. 

Такса за участие не се предвижда.

Разходите за път и нощувка са за сметка на участниците.

Категория: Политика
Прочетен: 7193 Коментари: 0 Гласове: 3
Автор: parasol

 http://slavimirgenchev.info/?p=1786 На 20 април 2012 г. в Централната сграда на Регионалната библиотека "П.Р. Славейков" в старопрестолния град Велико Търново се проведе юбилейна научна конференция, посветена на 125-годишнината от рождението на Димчо Дебелянов. imageimageimage Форумът бе организиран от Катедра "Българска литература" на ВТУ "Св. Св. Кирил и Методий"; Секция "Нова и съвременна българска литература" към Института за литература при БАН; Регионална библиотека "П.Р. Славейков" и Държавен военноистирочески архив - Велико Търново. В началото на конференцията Светлин Радев - директор на Държавен военноистирочески архив - Велико Търново. откри богата изложба на книги и документи, свързани с военното битие на Дебелянов, някои от които се показват за пръв път на публиката: заповедта, с която се определят длъжностите, чиито титуляри не подлежат на военна мобилизация, включително във Върховната сметна палата, където Димчо е работел като докладчик; списък на подофицерите, които не са повишени посмъртно в чин, сред които фигурира и името на поета; списък на извадените от офицерския състав български офицери и подофицери, загинали във воините в периода 1915-1919 г., като тази заповед носи подписа на министъра на войната Александър Стамболийски (в този списък е и името на Димчо), и много други ценни архивни документи.

image

На снимкта: директорът на библиотеката Иван Александров подарява на Светлин Радев двутомно издание, включващо всички маршове и химни на български военни подразделения. След първото заседание на конферецията Катя Зографова -директор на Националния литературен музей - София, откри двуезична изложба на тема "Българската литература - срещи и диалози със света", image в която на основата на богат документален материал от фотоси, откъси и цитати от десетки произведения, писма и публикации в периодиката българската литература се разкрива като неразделна част от европейските и световните литературни събития, явления и процеси - от времето на първоучителите - светите братя Кирил и Методий, чак до наши дни. С  доклади в конференцията участие взеха близо 20 университетски преподаватели, научни деятели и музейни специалисти от цялата страна, image Акад. Радев открива конференцията между които акад. дфн Иван Радев, проф. Михаил Неделчев, image доцентите с докторска степен Иван Русков, Виолета Русева, Сава Сивриев, Людмила Стоянова, Николай Димитров, Антония Велкова-Гайдарджиева, доц. дфн Иван Станков, докторант Мария Димитрова, д-р Пламен Пенев, д-р Димитър Михайлов, Катя Зографова, Дойчо Иванов - уредник на къща-музей "Д. Дебелянов" - Копривщица, и бившият уредник на музея Славимир Генчев. Прочетен бе и докладът на отсъстващия по уважителни причини Кристофър Бъкстън - английски поет, проводач и преподавател по английски език в България. Докладите и материалите от конференцията и последвалата дискусия ще бъдат поместени в сборник, който ще излезе през декември 2012 г.

image

Снимки за спомен с част от участниците в конференцията, получила висока оценка както от акад. Радев, така и от участниците и слушателите в залата.

imageimageimage

Заб. Снимките са на Дойчо Иванов. Повече подробности за събитието и за някои от докладите очаквайте по-късно в съвместен репортаж с г-н Иванов. ;)))

Категория: Политика
Прочетен: 5542 Коментари: 0 Гласове: 4

Категория: Политика
Прочетен: 2047 Коментари: 0 Гласове: 3
Автор: pevetsa

Днес той щеше да навърши 89г.
но Господ го прибра, ... при себе си!

РАДОЙ РАЛИН
/ 22.04.1923 - 21.06.2004 /

image


Категория: Политика
Прочетен: 1674 Коментари: 0 Гласове: 1
Търсене

За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 10038139
Постинги: 7893
Коментари: 3522
Гласове: 6343
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
22. РПЦ Царская Империя
23. Григор Симов: Нека не си затваряме очите
24. Исторически ревизионизъм
25. Вечния Църковен Календар на Светите Отци