2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Оценката ми за преставлението, на амвона на храма Пророк Илия в подмосковския град Апрелевка, проведено на 8 май 2016 г. е еднозначна: в храма е извършено кощунство. Кощунство, много по-страшно, от паметното «представяне» на четирите скверни ”девици” на амвона в храма на Христа Спасителя («групата» им е с неприлично название, на английски, което нямам намерение, ни да изписвам, ни да произнасям). (Г.С: ще поема този грях, заради не запознатите, защото името им ”Пуси Райът”(путки бунтовни) говори достатъчно, и за тях, и за режисьорите им! А още от времето на разпъването на Христа, и до сега, именно, еврейството е враг, и на Христа, и на Християнството... и на човечеството! И особено, на Православието! И така ще е, до Края на Света и Христовото Пришествие, когато самият Христос, само с дъха си, ще унищожи Антихриста!)
Но оргията им, в главния московски катедрален Храм, не беше възприемана от никого, като позиция на Църквата или «глас на народа Божий». И самите те не претендираха за такава роля. ”Девиците” в маски бяха, и са, чужди в Църквата. Тях никой не ги е канил в храма и не ги е благославял. Те ни демонстрираха една от социалните язви на обществото, – но не и на Църквата. Тяхното появяване на амвона може да се сравни със случайно попаднала в храма мърсотия от улицата, за почистването на която са достатъчни, метла и парцал. Би следвало, разбира се, след очистването и дезинфекцията, оскверненото място да се поръси и със света вода (но за съжаление, това така и не беше направено, от никого!!?).
А певиците в апрелевския храм разголиха язвата, която е поразила нашата Църква, в цялата й чудовищна реальност. И именно Църквата, а не обществото! Названията на тази смъртоносна язва са много: апостасия(отстъпничество), модернизъм, обновленчество, либерализъм… Тя показва, че, духът на сегашния лукав век (Гал. 1, 4) е проникнал в оградата на Църквата. Хора, движени, не от Светия Дух, а от тлетворния антихристов дух, не се стесняват да говорят от името на Църквата. Защото комедиантките на амвона на Илииния храм са действали, не по собствена инициатива, а по «благословението» на духовника – свещеник Антоний Шугалей, с поддържката на отеца - настоятел и с попустителството на цялата църковна Йерархия. Помрачението на православното съзнание стигна до там, че кълченията на амвона, под звуците на китара и синтезатор, започнаха да се възприемат от някои, почти, като допустим мисионерско-просветителски «проект», като «дело на Църквата», като доблестно и похвално «служение».
Още повече ужасява това, че подобно кощунство не се пресича от Чиноначалието и никак не се наказва. Трудно е да си спомним, макар и е един пример, когато в последните години, инициатор на каквато и да е неканоническа обновленческо-реформаторска дейност, да е получил заслужена забрана, като нарушител на свещеническата Клетва. Никой, ни веднъж, не е забранил на нито един от свещениците, като о. Антоний Шугалей, че дързват да извършват Литургия, с отворени царски врати, за това, че изкривяват богослужебните текстове на заменния църковнославянски език, с разговорен руски, за това, че самочинно отменят постите и вършат много други беззакония. Получава се така, че пастир може безнаказанно да отхвърля носенето на нателни кръстчета и забрадки, и по много други начини да настройва към нарушаване на общеприетите норми на християнското благочестие… Всичките тези, а и много други «дреболии», станали характерни за свещениците-модернисти, които така възмутиха цялата традиционно настроена православна общественост, са причината и за това неприкрито кощунство, случило се в Илиинския храм в Апрелевка. Отец Антоний Шугалей, не е нито първия, нито последния, в редицата родни обновленци, не е и първия, нито последния, който, безпрепятствено осъществява реформиране на Църквата.
Как постъпваше Църквата с подобни безчинници в миналото? Обновленците се считаха за отлъчени от Църквата и се приемаха в общение, само след публично покаяние. Всичките хиротонии, извършени от обновленчески епископи, биваха признати за недействителни. По указ на свети Тихон, всичките обновленчески храмове, които през 1920–1930-те години се възвращали от обновленческия разкол, задължително се пререосвещавали. Нека разберем, защо тази мярка е задължителна. Обновленчеството е духовно явление, а не е просто едно от политическите, естетически или административни насочености, на отделна група вярващи хора. Това не е «църква», водена, от Светия Дух. Техните храмове са изгубили благодатта, понеже Светият Дух е отстъпил от тях, когато са се предали на реформаторския дух.
Затова трябва отново да се освещава оскверненият храм Св. Пророк Илия в Апрелевка. А тези, които смятат, че не е задължително да се прави преосвещаване на този храм, просто са изгубили дара за различаване на духовете (1 Кор. 12, 10).
Произшествието в Апрелевка, не е случаен епизод, а е една от проявите на диагнозата, за която Самият Господ Иисус Христос е предупредил Своята Църква: Вие сте солта на земята. Но ако солта изгуби сила, с какво ще се направи солена? Тя вече за нищо не струва, освен да се хвърли вън и да се тъпче от човеците. (Мат. 5, 13). По църковнославянски изразът «Но ако солта изгуби сила» звучи по-убедително: «аще же соль обуяет». Това предупреждение на Спасителя е насочено, не към светските хора, а именно към вярващите християни. Но за съжаление, некои от нас, така и не са възприели този стих, от Планинската проповед, (Мат. 5, 1–12.
И когато превращат църковния амвон в клуб за вечеринки, това и значи, че «солта е изгубила силата». Слепият пастир събира стадо от слепци и заедно тръгват по правия път към пропастта (Лк. 6, 39), чието име е – геенна огнена, приготвена за всички кощунници. Това също означава, че «солта е обуяла». Духовно изродената църква вече става, не училище за благочестие и място за спасение, а се превръща в своята противоположност. И вече не е стълб и утвърждение на Истината (1 Тим. 3, 15), а място за разгу и бесовщини. Амвоните, пред очите ни се превръщат в арени и естради. А цялата Църква гледа това въпиюще безобразие и мълчи. И по-точно, не само мълчи, а се и занимава с подобна псевдо-просветителска и псевдо-мисионерска дейност…
Много голяма грешка ще е да обсъждаме репертоара и нивото на талантливост на изпълнителките (както на московския, така и на апрелевския амвони). Това е въпрос на вкус, а за вкусове, не се спори. Някому харесва «Let my people go!», някому – «Богородице, Путина прогони!»
Затова, оценка и на двете представления трябва да дадат, не изкуствоведи или музикални критици, а познавачи на църковните канонически правила и Типикона. А уставът на православното богослужение съдържа напълно определени изисквания.
Библейската песен за пророка Мойсей «Поим Господеви, славно бо прославися…» трябва да звучи ежедневно в началото на канона, на утреннята (Типикон, глава 18). Но нея, не трябва да я бъркаме с джазовата негърска композиция на Л. Армстронг, «песен на Мозес» прозвучала в апрелевския храм.
Молитвата «о властех и воинстве» звучи в ектенията на всеко богослужение. Църквата го прави за изпълнение на апостолските думи (Рим. 13, 1–7). И е очевидно, че тази молитва е несъвместима с богохулните викове за Президента, прозвучавли по време на пърфоманса в храма на Христа Спасителя.
Във всеки случай, лекомислените песнички в естраден стил, не може да се изпълняват в осветен храм. Това е забранил Самият Господ: ”Домът Ми, дом за молитва ще се нарече”; а вие го направихте разбойнически вертеп (Мат. 21, 13, сравни: Йер. 7, 9–11).
Прогони кощунника, и ще изчезне раздора, и ще престанат споровете и борбите (Притч, 22,10).
Благодатный Огонь
9.11.2016
Превод, Григор Симов
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Български исторически календар
4. "Граждани на Райха"-"Reichsburger"
5. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
6. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
7. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
8. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
9. Забравеният д-р Янко Янев
10. Планът "Еврия"
11. Сайт с български бойни знамена
12. Исторически видеоблог
13. "Изгубената България" - исторически сайт
14. Владо Черноземски
15. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
16. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
17. Реалността днес и която идва...
18. Военное обозрение
19. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
20. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
21. РПЦ Царская Империя
22. Григор Симов: Нека не си затваряме очите
23. Исторически ревизионизъм
24. Вечния Църковен Календар на Светите Отци