Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 8485477
Постинги: 7761
Коментари: 3331
Гласове: 5760
Календар
«  Януари, 2020  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Сайт на партия БТР (България на труда и разума)
4. Десислава Иванчева
5. Интервюта с представители на партия БТР
6. Драмата на спътницата на покойния Константин Иванов - Коци
7. Планът за съсипването на България
8. Протоколи на ционските мъдреци
9. Български исторически календар
10. Забравеният д-р Ганчо Ценов
11. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
12. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
13. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
14. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
15. Забравеният д-р Янко Янев
16. Православието
17. Планът "Еврия"
18. Сайт с български бойни знамена
19. Исторически видеоблог
20. "Изгубената България" - исторически сайт
21. Българският национализъм (1919 - 1944)
22. Владо Черноземски
23. ANONYMOUS BULGARIA
24. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
25. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
26. Самиздател Григор Симов
27. Военное обозрение
28. На пути к «Великому Израилю»: главарём ИГИЛ является штатный агент Моссада Шимон Эллиот
29. Отворено писмо на Манфред Рьодер
Постинг
31.12.2012 23:38 - Открийте разликите, християнските филми 1
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 1708 Коментари: 0 Гласове:
0



Автор: ernest

Вероятно всички сте виждали от онези рисунки, в които задачата е бързо да откриете разликите. Подобно нещо наблюдаваме между текстовете на Библията и така наречените "християнски филми" описващи истории от Светото писание. В някои от филмите има редица скрити символи и драстични промени, както вече описвам в един постинг с линк:

http://ernest.blog.bg/drugi/2012/01/23/manipulaciite-na-mediite-i-hristiianskite-filmi.888034

image
Виждате ли десетте разлики?
Направо се чудя, че хората не виждат като мен разликите, а на всичкото отгоре има неразумни християни харесващи "библейските филми", които обаче никак не отговарят на написаното в Библията. Няма нито един такъв филм направен по Библията! Абсолютно всички са като приказки за малки деца, които все още не могат да четат, за да разберат, че са лъгани. Днес ще се заема с филма Самсон1 (Samson and Delilah) и разликите, които открих. Филмът се появява на екраните през декември от 1996 г. Тук няма (или почти няма) скрити символики, но пък за сметка на това разликите между Библията и филма са толкова много, че може да се каже, че за филмовата версия са взети само няколко фрагмента от Библията и всичко останало е измислица на режисьорите.

Разказът за Самсон в Стария завет се съдържа в четири глави и е едва пет страници. Той е в книгата Съдии от 13 до края на 16 глава. Така, че бързичко можете да си го прочетете, без да губите много време.

Да започнем с разликите:
 
Филмът започва с разказвач, който разказва историята и казаното горе-долу отговаря на историческите събития, че филистимците са притежавали тайната на желязото, а израилтяните не. Всъщност хетите са първите откриватели на тайната на желязото, която са пазели дълго време. Според Библията тази история се явява в период, когато народа на Израел съгрешава пред Господа и поради това е наказан от Него и попада под филистимско робство за 40 години.

Според разказа в Библията ангел господен се явява на съпругата на Маное, която е бездетна докато се намира на нивата. Той й известява, че тя не трябва да пие вино и спиртно питие и, че ще роди син. Във филма обаче тя е на някакъв кладенец далеч от нивата, където са убити намиращите се там хора.

image Както можете да видите на снимката с ангела нивата дори не се вижда наблизо. Не можеха ли да направят да бъде на нивата както е в Библията - можеха, не е трудно, но не са искали! Докато майката е около кладенеца и се явява ангела, "между другото" показват кадри на хора и деца, които са на някаква нива и децата бягат около класовете. След това хората на онази нива са нападнати и избити от филистимци, което няма нищо общо с текстовете в Библията, в които се разказва за идването на ангела.

image Ангелът и Мара
 
image
Нападението на нивата, на която всъщност би трябвало да се намира ангела според Библията

  Ангелът според Библията й се явява таман на два пъти, включително и на Маное, но във филма е един път и дори това е само видение. Думите, които казва ангела според Библията и тези, които са във филма разбира се също много се различават. Според Библията първия път той казва:
 
"Ето, сега си бездетна и не раждаш; но ще заченеш и ще родиш син. Затова, пази се сега да не пиеш вино или спиртно питие, и да не ядеш нищо нечисто.
 Защото, ето, ще заченеш и ще родиш син; и бръснач да не мине през главата му, защото още от рождението си детето ще бъде Назирей Богу; и той ще почне да избавя Израиля от ръката на филистимците." (Съдии 13:3-5)

В Библията съвсем ясно е казано, че това не е видение в нейното съзнание, но, че ангелът наистина е дошъл:

 "Тогава жената дойде и говори на мъжа си, и каза: Един Божи човек дойде при мен и видът Му беше като вида на Божия Ангел, много страшен; и аз не Го попитах откъде е, нито Той ми каза Името Си." (Съдии 13:6)

След тази случка Маное се помолва ангелът пак да дойде и да им каже какво да правят когато се роди детето:

 "Тогава Маной се помоли на ГОСПОДА и каза: Господи, моля те, нека пак дойде при нас Божия Човек, когото си изпратил, и нека ни научи какво да направим с момчето, което ще се роди!" (Съдии 13:8)

Вторият път ангелът идва докато тя е на нивата, а Маное го няма:

 "И Бог послуша гласа на Маной и Божият Ангел пак дойде при жената, докато тя седеше на нивата; а мъжът й Маной не беше с нея." (Съдии 13:9)

След това тя побягва и отива при мъжа си и му казва:

 "Тогава жената изтича бързо и говори на мъжа си, и му каза: Ето, яви ми се човекът, който дойде при мен онзи ден." (Съдии 13:10)

Те отиват двамата на мястото, където е ангелът и Маное пита:

"Когато вече се сбъдне това, което ти каза, как трябва да се направлява детето, и какво да прави то?" (Съдии 13:12)

На този въпрос ангела му отговаря:

"Нека се пази жената от всичко, за което й говорих; да не яде от нищо, що произлиза от лозе, нито да пие вино или спиртно питие, и да не яде нищо нечисто; всичко, що й заповядах, нека опази. (Съдии 13:13-14)

След това се случва свръхестествено явление, което е пропуснато във филма. Маное поканва ангела да му сготви яре, но което антелът му казва да го принесе в жертва на Господа:

"Тогава Маное каза на ангела Господен: Моля, нека те задържим, за да ти сготвим яре. Но ангелът Господен каза на Маноя: И да ме задържиш, няма да ям от хляба ти; и ако искаш да направиш всеизгаряне, принеси го Господу. (Защото Маное не позна, че това беше ангел Господен).
Тогава Маное каза на ангела Господен: Как ти е името, за да те почетем, когато се сбъдне това, което ти каза?
 А ангелът Господен му рече: Защо питаш за името ми, то е тайно.
 Тогава Маное взе ярето и хлебния принос та ги принесе Господу на камъка; и, като гледаха Маное и жена му, ангелът постъпваше чудно;
защото, когато се издигаше пламъкът от олтара към небето, то и ангелът Господен се издигна в пламъка на олтара; а Маное и жена му, като гледаха, паднаха с лице на земята. Но ангелът Господен беше невидим вече за Маноя и
за жена му; и тогава Маное позна, че това беше ангел Господен." (Съдии 13:15-21)

Филмът е пълен с измислени сцени (случки), но явяването на ангела е окастрено максимално. Във филма ангелът казва доста различни думи на жената в сравнение с написаните в Библията:

"Не бой се жено. Господ на живота не те е забравил в твоето безплодие. Аз съм Божий пратеник дошъл да ти каже, че утробата ти ще зачене плод. Ти ще родиш син. Той ще бъде назорей и обречен на Господа. Не ще яде нищо нечисто и не ще пие вино или спиртно питие.  И ще израстне по-силен от сто мъже. Той е дар божий избран, за да започне избавлението на твоя народ от филистимците. Вгледай се в мен и ще съзреш неговото бъдеще. Като знак на покорство пред Всемогъщия бръснач не ще се докосне до главата му. Туй ще бъде знак на посвещението му на Господа, за единението му с него. Силата му е дар от Бога и тази тайна ще знаете само вие двамата. Не нарушавай тоя завет със Всевишния."

Когато жената се прибира казва на мъжа си, че имала видение при кладенеца (а не както в Библията на нивата) и когато тя му казва, че й казал, че ще зачене Маное, не й повярва, а отговаря:

"Ако ти беше казал, че ще станем богати, пак ли щеше да му повярваш?"

Тя му отговаря:

"Но това беше видение! Някакво чудо!"

А Маное й казва:

"Мара, та ти знаеш, че си безплодна."    

Според Библията той й вярва и дори се моли ангела да дойде отново и да каже какво да правят с детето, а във филма, Маное е невярващ! Към това може да се спомене, че жената в някои кадри е показана така, че да изглежда възрастна. Но в Израел жените са се омъжвали около 14-16 годишни и ако една жена не родяла дете до няколко години се смятала за безплодна. В Библията не е посочено името на жената, нито нейната възраст, но вероятно става въпрос за жена от около 20-годишна възраст до 35 години. В Библията не се споменава тя да е в напреднала възраст, което би означавало около 40-45-годишна възраст, когато повечето жени престават да раждат. Във филма е показана жена в напреднала възраст. В някои кадри дори изглежда доста съсухрена, почти старица, което не отговаря на описаните в Библията събития.

image image
Кадри преди раждането на Самсон, а майка му вече изглежда възрастна
1 Във филма майката казва, че всичките жени в селото харесвали Самсон, с което го превръща в своего рода секс-символ, но това не отговаря на написаното в Библията.

2 Във филма Самсон има добра приятелка Ноемин, която го харесва, но в Билията няма написано за такава.

image Самсон и Ноемин

  3 Във филма Самсон докато се разхожда скача срещу един лъв, за да спаси Далила и го убива, но в Библията няма подобно нещо. Но Самсон  заедно с баща си отивайки към Темнат докато е в лозята убива млад лъв. За убиването на лъва пише:

"Тогава Самсон слезе с баща си в Тамнат; а като стигнаха до тамнатските лозя, ето, едно лъвче2 ревеше против него. И Господният Дух дойде със сила на него; и той го разкъса както би разкъсал яре, и то без да има нещо в ръката си; но не каза на баща си и на майка си какво бе сторил." (Съдии 14:5-6)

Във филма действието съвсем не се развива в лозята, лъвът е голям и по време на битката Самсон през цялото време е под него и едвам успява да го убие. Дори има рани от него и после ги коментира с майка си, която го пита: "Всички жени в селото са влюбени в тебе. Да не си се бил заради някоя жена?", но според Библията родителите му въобще не знаят за убиването на лъва.

image
image Самсон и големия лъв, който направо го подмята под себе си
4 Във филма е описана дълга измислена история, според Ноемин предизвиква филистимците, като им извиква: "Не бях виждала козли да яздят кози. Защо не слезете да ги издоите? Тази миризма дали идва от добичетата или от господарите им? Майка ти е ослица, а твоята магарица." След тези нейни думи единия от филистимците изважда меча си и й казва: "Нося два меча. С голямо задоволство ще те набода на един от тях." Разбира се той има само един меч, а за втория има предвид пениса си. На това негово предизвикателство Ноемин му казва: "По-добре да е със железния, другия запази за майка си." Тоест в този "библейски филм" Ноемин казва на филистимеца да прави секс с майка си. Много поучително, няма що.

image Ноемин и войниците, които предизвиква
 Самсон, за да я освободи и защити ги набива. След тази измислена история следват няколко навързани измислени истории. Първо хора от селото отиват в тях да искат Самсон да оглави бунта им, но майка му и Самсон отказват. Дама мъже, които вкарвал в мрежата за забавление и таят надежди да оглавят бунта и да станат съдии го предават на филистимците (водени от сина на краля) срещу заплащане като казват къде живее и те го залавят в мрежа докато спи. Той изскача по някое време от мрежата и пребива няколко филистимеца с магарешка челюст. След това се скрива в къщата на бащата на двамата предатели и за малко да ги убие, тъй като се досеща, че те са го предали. След това напуска селото и отива в Газа. В Газа се запознава с евреин отгледан от филистимци и той го кани на гости при осиновилия го филистимски баща. Там Самсон се запознава с дъщерята на филистимеца и се залюбва с нея, след което я иска за жена.     

Според Билията обаче Самсон си харесва една филистимка от Темнат и заедно с родителите си (в първата част от текста само се споменава баща му, а на връщане и майка му) отива да й иска ръката. По пътя убива и споменатия млад лъв.

"И слезе и говори с жената; и тя беше угодна на Самсон." (Съдии 14:7)

След няколко дни на връщане от Темнат заедно с родителите си от уговорката за взимането на филистимката за жена се случва и историята за меда в тялото на лъва:

 "И след няколко дни, като се върна да я вземе, той се отби от пътя, за да види трупа на лъва; и ето рой пчели в лъвовия труп, и мед. И взе от него в ръцете си, па вървеше и ядеше, и като застигна баща си и майка си даде и на тях, та ядоха; но не им каза, че беше взел меда от лъвовия труп." (Съдии 14:8-9)

5 Преди сватбата бащата на Самсон прави сватбено угощение траещо седем дни. Но според филма майката и бащата са настроени против Самсон и не присъстват на сватбата, дори майка му казва: "Ти нямаш баща, нито пък той син!". Според Библията като виждат угощението идват 30 души приятели и познати на семейството на булката, във филма обаче това са специални пратеници от филистимския владетел имащи за задача да убият Самсон. Във филма още се казва, че Самсон имал специално позволение от филистимския крал, но истината е, че по онова време сватбите са били изключително домашни и семейни събития, върху които владетелите не са имали никакво влияние. Никой не е имал власт над някого да му позволява или разрешава за кого и кога ще се ожени. Единствено владетелите са имали възможност понякога да упражнят подобна власт на придворните и близките си. На угощението Самсон предлага да зададе гатанка като казва:

"Ще ви предложа една гатанка. Ако ми я кажете през седемте дни на угощението и я отгатнете, аз ще ви дам тридесет ленени ризи и тридесет премени дрехи. Но ако не можете да ми я кажете, тогава вие ще ми дадете тридесет ленени ризи и тридесет премени дрехи." (Съдии 14:12-13)
 
На това филистимците му отговарят:
 
"Предложи гатанката си, за да я чуем." (Съдии 14:13)

Гатанката е:

"От ядящия дойде ядене и от силния дойде сладост. И до третия ден те не можаха да отгатнат гатанката." (Съдии 14:14)

Гатанката във филма е същата, но уговорката за даровете е различна. Във филма Соломон предлага тридесет ризи, но бащата на булката добавя: "И едно стадо овце с двама овчари и трийсет сикли сребро."

Според Библията в продължение на няколко дни жена му измъчвана от заплахата, че ще убият семейството й пита Самсон за отговора, докато най-накрая той й го казва, но във филма тя го пита и той веднага й прошепва отговора в ухото. Тя казва: "Никога няма да се досетите. Моят мъж напълно ми се доверява. Задал ви е сериозна загатка." В Библията обаче пише:
"Тогава на седмия ден казаха на Самсоновата жена: Предумай мъжа си да ни каже гатанката, за да не би да изгорим тебе и бащиния ти дом с огън. За това ли ни поканихте, да ни оберете? не е ли така? И тъй, жената на Самсона заплака пред него, като каза: Ти само ме мразиш, и не ме обичаш; предложил си гатанка на ония, които са от людете, ми, а на мене не си я казал. А той й рече: Ето, нито на баща си и на майка си не съм я казал, та на тебе ли ще я кажа ? Но тя плачеше пред него през седемте дена3, в които ставаше угощението им; а на седмия ден й я откри, защото му бе много досадила; и тя каза гатанката на мъжете от людете си." (Съдии 14:15-17)

image Самсон почти веднага прошепва отговора на гатанката на съпругата си във филма

И във филма и според Библията филистимците казват отговора на Самсон, но пак има малки различия. Според Библията текста е:

 "Тогава на седмия ден, преди да зайде слънцето, градските мъже му рекоха: -  Що е по-сладко от мед? И що е по-яко от лъв?" (Съдии 14:18)

А във филма те казват няколко думи в повече:

"Отговорът е прост. Кое е по-сладко от меда? И кое е по-силно от лъва? Това сигурно ще да е пчелна пита, рояк пчели във вътрешностите на пустинен лъв. Така ли е? Лъвът и меда?"

Самсон според Библията казва:

"Ако не бяхте орали с моята юница, не бихте отгатнали гатанката ми." (Съдии 14:18)

Но във филма Самсон казва:

"Вярно е ти отгатна."

Но тогава някой казава:

"Че каква гатанка е това? Кой можеше да се досети за отговора?"

И Самсон добавя: "Наистина. Жено. Защо Рами, защо?"
Самсон хваща едно дърво, а тя му казва само: "Недей!" и той продължава като в транс:
"Защо Рами, защо? Защо Рами, защо?"
И изтръгва дървото като обезумял, помита с него хората на сватбата и започва да убива филистимци. Докато беси някакъв филистимец дори събаря оградата на къщата.
Според Библията обаче никакви подобни неща не се случват на сватбата. Самсон просто си тръгва за в къщи. През това време, негов приятел, който е бил с него на сватбата се оженва за нея, без Самсон да знае:

"И гневът му пламна, и отиде в бащиния си дом. А Самсоновата жена се омъжи за другаря му, който му беше приятел. (Съдии 14:19)
 
image Развилнялият се Самсон с дървото на сватбата   
6  Във филма пратеникът на краля отива и убива семейството на булката на Самсон, но в Библията няма такива неща. Дори след известно време когато на Самсон му преминава яда се връща и иска да бъде с жена си:

"И след известно време, когато се жънеше пшеницата, Самсон посети жена си с едно яре и рече: Ще вляза при жена си в спалнята. Но баща й не го остави да влезе. И баща й каза: Наистина аз си рекох, че ти съвсем си я намразил; затова я дадох на другаря ти. По-малката й сестра не е ли по-хубава от нея? Вземи нея, моля, вместо другата." (Съдии 15:1-2)

След това Самсон казва:

"Този път ще бъда невинен спрямо филистимците като им сторя и аз зло." (Съдии 15:3)

След това той улавя триста лисици и запалва с тях нивите на филистимците:

"И тъй, Самсон отиде та хвана триста лисици, и, като взе главни, обърна опашка към опашка, и тури по една главня в средата между двете опашки. И като запали главните, пусна лисиците по сеитбите на филистимците и изгори копните и непожънатите класове, също и маслините." (Съдии 15:4-5)

Във филма обаче Самсон въобще не се занимава с някакви си там лисици, но е на кон и с главня обикаля и пали. Според Библията едва след тези събития филистимците отиват и подпалват жена му и баща й с огън, но във филма те отдавна са убити и не са изгорени, но са посечении с меч:

"Тогава филистимците рекоха: Кой стори това? И думаха: Самсон зетът на тамнатеца, за гдето този взе жена му та я даде на другаря му. Затова, филистимците дойдоха та изгориха нея и баща й с огън." (Съдии 15:6)

image Самсон подпалва с факла филистимските ниви яхнал кон
Според Библията филистимците тръгват да го търсят за да го убият и евреите го намират и по негово съгласие го връзват и го предават на филистимците, за да не опожарят селата им. Самсон се развръзва и избива около хиляда души, но тази история липсва във филма:

"Тогава три хиляди мъже от Юда слязоха в процепа на скалата Итам и казаха на Самсон: Не знаеш ли, че филистимците владеят над нас? Какво е това, което си ни направил? А той им каза: Както ми направиха те, така им направих и аз. А те му казаха: Слязохме, за да те вържем и да те предадем в ръката на филистимците. И Самсон им каза: Закълнете ми се, че няма вие да ме нападнете. И те му говориха и казаха: Не, само ще те вържем здраво и ще те предадем в ръката им; но със сигурност няма да те убием. И те го вързаха с две нови въжета и го изведоха от скалата.  И когато дойде в Лехий, филистимците излязоха срещу него с викове. Тогава Господният Дух дойде на него и въжетата, които бяха на ръцете му, станаха като лен, изгорен с огън, и връзките се стопиха от ръцете му. И като намери оселова челюст още прясна, протегна ръката си и я взе, и уби с нея хиляда мъже." (Съдии 15:11-15)

7 Далила. Във филма още от самото начало от време на време показват Далила. Тя е от висшето общество и се върти в двореца. Но според Библията тя се появява доста по-късно и не е от приближените на краля, а просто жена от долината Сорик, за която не е казано нищо конкретно, с което тя да се е откроявала. Самсон е съдия 20 години и някъде в края на тези 20 години среща Далила и я залюбва:

"След това, той залюби една жена в долината Сорик на име Далила." (Съдии 16:4)

Според Библията филистимските началници отиват при Далила и й предлагат 1100 сребърни сикъла:

"И филистимските първенци се изкачиха при нея и й казаха: Подведи го и виж къде се крие голямата му сила и чрез какво можем да му надвием, за да го вържем и да го покорим. И ще ти дадем всеки по хиляда и сто сребърни сикъла." (Съдии 16:5)

Във филма обаче това е заговор и Далила иска от всички в стаята в двореца където са филистимския крал, сина му принца, филистимския военоначалник и още няколко души по 1100 сребърни сикъла от човек.

image Далила в стаята, когато договарят с краля и приближените му парите за предаването на Самсон
Когато в крайна сметка Самсон разкрива, че тайната на неговата сила е в косата му също има разминавания. В Библията пише, че Далила го приспала на коленете си и дошъл един филистимец, който обръснал косата му, но във филма просто когато се събужда и си говорят тя отрязва плитките му. В Библията е казано:

"той й откри всичкото си сърце като й рече: Бръснач не е минавал през главата ми, защото аз съм Назирей Богу още от утробата на майка си; ако се обръсна, тогава силата ми ще се оттегли от мене, и ще стана безсилен, и ще бъда като всеки друг човек." (Съдии 16:17)

"И когато Далила видя, че той й откри цялото си сърце, тя изпрати да повикат филистимските първенци и каза: Елате този път, защото той ми откри цялото си сърце. И филистимските първенци дойдоха при нея и донесоха парите в ръцете си. И тя го приспа на коленете си и повика един човек, който обръсна седемте плитки на главата му. Така тя започна да го покорява и силата му го напусна. (Съдии 16:18-19)

Във филма Самсон си е с коса и не е обръснат. В Библията пише, че когато косата му поникнала му се възвърнала силата:

"Но косата на главата му започна отново да расте, след като беше обръсната." (Съдии 16:22)

Една от най-големите измислици-фантасмагории включена към края на филма, когато Самсон е ослепен (според Библията са прободени очите му, а във филма го ослепяват с факла) е когато срещу заплащане Ноемин, която иска да види Самсон отива и се среща с Далила и те се договарят за една целувка. Така Ноемин говори със Самсон, а Далила го целува, като Самсон си мисли, че това е Ноемин. Това е пълна глупост! И начин за манипулиране. В по-раншен кадър в началната част от филма след като Самсон я спасява от лъва пък Далила казва в двореца за Самсон, че "за татъв мъж дори си заслужава да умреш". Но истината е, че ако една жена обича наистина (още повече и до такава степен да каже това) тя никога не би го предала, а по-скоро, ако има някаква опасност за живота му тя би го спасила или умряла вместо него. Това също е разминаване, въпреки че не е спрямо Библията.

image Измислената последна целувка на Далила

image Както казах във филма почти няма скрити символики. Елементи от украсата на стаята в някои кадри напомнят буквата М - от масонство. Не е напълно изключено това да е случайно, но може и да е умишлено.

image Далила и елементите от украсата на кралската стая
Този филм е пълен с измислици. Това, че християните са с промити мозъци и, че дори има фалшиви Библии с редактирани преводи е ясно и предлагането на филми с еретични измислици представлява поредното забаламосване и подигравка, но при старозаветните библейски истории това засяга и евреите. Чудя се като няма християни, то поне защо евреите не се противопоставят на такива менте филми?

 
-------------------------------

1 Името Самсон означава "Мъж на слънцето" (във филма казват "Син на слънцето") и в равинската литература е считан за Водан (или Бедан, или Ведан, а в някои православни по-стари преводи Варак) споменат  в "И Господ изпрати Ероваала, Водана, Ефтая и Самуила та ви избави от ръката на неприятелите ви от всякъде; и вие живяхте в безопасност." (1 Царе 12:11) В допълнителната литература силата му е преувеличавана, като това, че можел "да премества планини" и поради това още по време на Талмудския период мнозина не са го приемали за историческа личност, но за чисто митологическа фигура.

2 В повечето преводи пише "млад лъв".  

3 В Библията има редица разминавания и грешки. Аз съм открил поне около 50. Повечето хора не ги забелязват, тъй като не са много умни и начетени. Тук има разминаване. Първоначално пише, че филистимците говорят с жена му на седмия ден, за да я накарат да им каже отговора, но после пише, че тя започнала да го пита още от началото и това траело през седемте дена.





Гласувай:
0
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене