Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 9991521
Постинги: 7845
Коментари: 3424
Гласове: 6304
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
Постинг
15.12.2012 13:04 - Китайска компания, в която акционер е Уорън Бъфет, ще прави автобуси и коли в Брезник
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 569 Коментари: 0 Гласове:
1



Автор: meto76

Китайска компания, в която акционер е Уорън Бъфет, ще прави автобуси и коли в Брезник image От Георги Пауновски      image

 

BYD K9 e-Bus
Фотограф: BYD


Китайската автомобилостроителна компания BYD (Build Your Dreams) е подписала споразумение с групата "Булминерал" за изграждането в Брезник на завод за сглобяване на електрически автобуси и коли, съобщи днес агенция "Синхуа", цитирана от "Франс прес". Смесеното дружество, в което половината от капитала държи китайската компания, а другата част - българската група от енергийния сектор, ще произвежда между 40-60 електрически автобуса дневно. Информацията е на главния изпълнителен директор на "Булминерал" Александър Усачев.

Точните параметри на завода ще станат ясни след три месеца. Стойността на инвестицията не се уточнява. Според публикация във вестник "Преса" от края на миналата седмица в проекта ще бъдат вложени 135 млн. евро, като се осигурят 150 нови работни места. Подробности за проекта имаше и в
"Капитал Daily"

BYD планират да са №1 в света

BYD се котира на Хонконгската фондова борса и акционер в нея с 10% дял е американският милиардер Уорън Бъфет. Това е трета новина за планирано производство у нас на автобуси, след като в рамките на няколко дни интерес заявиха китайска и украинска компания.

Безспорно обаче "BYD Аuto" е най-сериозният играч, искащ да прави превозни средства у нас, който в страната си има по-силни позиции и от вече познатите "Грейт уол". Основана е през 2003 г. от производителя на батерии BYD. Името идва от съкращението на израза Build Your Dreams ("Сбъдни мечтите си"). В края на 2008 г. фирмата започна да продава първия масово произвеждан плъгин хибрид в света F3DM. По същото време американският милиардер Уорън Бъфет чрез своята инвестиционна компания "Бъркшир Хатауей" придоби 10% от акциите на BYD срещу 230 млн. долара.

През пролетта на 2010 години
името на компанията нашумя като потенциален купувач на закъсалата марка на "Даймлер" "Майбах". До сделка обаче не се стигна, "Майбах" вече е бивш производител на суперлуксозни автомобили.

От BYD не крият амбициите си в края на следващото десетилетие да се превърнат в най-големия производител в световен мащаб. Компанията има амбицията да навлезе сериозно на пазарите в Европа и САЩ с хибридни и електромобили, както и да присъства в луксозния сегмент.

Електрическите модели
През януари миналата година BYD
представиха на автосалона в Детройт три готови за серийно производство електромобила. Като потенциални сглобявани в България модели могат да се посочат кросоувърът е6 и автобусът K9 e-Bus. image

 

BYD e6
Фотограф: BYD


Петместният BYD e6 е дълъг 4.56 метра, широк 1.82 м и висок 1.72 м. Междуосието е 2.83 метра. Колата е снабдена с ново поколение "Fe" батерии, които осигуряват изминаването на до 300 километра с един заряд. Акумулаторите възстановяват капацитета си за 6 часа, ако се включат в стандартната мрежа у дома, и за 40 минути, ако се използва трифазен ток. Батериите имат гаранция от 2000 заряда.

BYD e6 e снабден с електромотор с мощност 100 конски сили. Максималната скорост на колата е 140 км/ч. Автомобилът има разработена и такси версия, като първите коли вече се използват от компании в Китай.

Изцяло електрическият автобус К9 е дълъг 12 метра и разполага с електронно контролирано въздушно окачване. Благодарение на него подът на рейса стига нивото на тротоара на спирките, което улеснява качването и слизането.

В интериора правят впечатление шарените, облицовани в кожа седалки. Батериите и тук са от типа "Fe Battery", като могат изцяло да се рециклират. Освен от електроинсталацията те се зареждат и от соларните панели на покрива, като осигуряват изминаването на до 250 километра в градски условия.

Зареждането на акумулаторите става за между 3 и 6 часа в зависимост от използваната електрическа мрежа. Максималната скорост на електрическия автобус е 100 км/ч.

Още за проекта чете по-късно в "Капитал Daily" и на сайта
www.capital.bg>


http://www.dnevnik.bg/skorost/2012/12/12/1966825_kitaiska_kompaniia_v_koiato_akcioner_e_uorun_bufet/


http://www.investor.bg/novini/346/a/byd-zapochva-proizvodstvo-na-elektricheski-avtobusi-i-koli-u-nas-,144186/














Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене