Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 9988886
Постинги: 7845
Коментари: 3424
Гласове: 6303
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
Постинг
19.11.2012 04:57 - Лукашенко пред британски журналисти
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 587 Коментари: 0 Гласове:
0



Posted by infobalkani

            Rate This

imageБеларус може да стане член на “европейската общност” при условие, че бъде запазен нейния суверенитет и отказ от обвиненията в диктатура. Това заяви на 9 октомври в интервю за британския вестник The Independent и телеканала BBCпрезидентът на Беларус Александър Лукашенко.

На 20 октомври пресслужбата на президента на Беларус представи непубликувани по-рано в беларуските СМИ фрагменти от интервюто на Лукашенко с британски журналисти.

В хода на беседата Лукашенко отговорил на редица въпроси, касаещи вътрешния живот на Беларус, взаимоотношенията с Русия и Евросъюза. Ръководителят на републиката представил своя поглед върху процесите в света и заявил, че той не е диктатор.

“Предопределено е от Господ, и никой не може да ни отнеме това право, ние сме част от Европа, при това центъра, сърцето на  Европа. Ако на някой не му се иска да заемаме такова място, той е безсилен. Ние все пак ще бъдем там, където ни е предопределено да бъдем – казал Лукашенко на британските журналисти. – Аз не съм ви проблем. Какви проблеми може да създаде Беларус на Великобритания? Никакви! Не, тя е почти в авангарда на борбата против Беларус. Знаят ли изобщо във Великобритания, тези политици, каква е тук ситуацията, каква е тук страната, кой е този Лукашенко?”.

Лукашенко заяви, че смята за възможно членството на Беларус в “европейското съобщество” (може би е ставало дума за хипотетично членство в Евросъюза, – бел. на ИА REGNUM) “при условие на запазване на независимостта, суверенитета, правото на развитие, така, както ние намерим за нужно, със своите особености, не в ущърб на европейските ценности, както те се поднасят сега”.

Ръководителят на Беларус (от 1994 година Лукашенко заема несменяемо длъжността президент) поясни, защо той нарича “пета колона” своите опоненти с примера за събитията от 19 декември 2010 година, когато в Минск се състояха многохилядни протестни акции с искането “избори без Лукашенко”, завършили с провокация край Дома на правителството, побоища и задържане на демонстранти. “Аз защо не наричам тези хора опозиция, а “пета колона”, защото на тях ясно им беше казано преди президентските избори: “Ако няма интересен хаос и бой, няма да получите пари. На тях вече не им дават пари просто за да печатат листовки и да се изказват в СМИ. Не, трябват акции, – пояснил той. – Парите идват през Полша и през Литва, основните канали. И от разни западни фондове. Ние знаем това. Господарите са в Америка, в Германия, във Великобритания. И при това не бих казал, че това са частни, бизнесмени някакви, не, това са фондове, създадени от държавата. Ние вече информирахме за това нашето общество и показахме конкретни документи и доказателства, и показания, и те даваха показания, откъде са вземали пари. Че те и сега открито казват на Запада: “Ние не можем да се борим против диктатурата и режима, защото ние не ни давате пари”. Това не е тайна”.

“Вие ни поставяте неприемливи условия – ние трябва да сменим страната, да сменим нейния конституционен строй, да сменим цялото  ръководство на страната, а по-добре да предадем на сегашната “пета колона” властта и така нататък. Затова не само аз, но и нашият народ няма да приеме такова нещо, – отбелязал Лукашенко. – В икономиката трябва да отидем на масова разпродажба на предприятията на безценица. Ето, ако сега вземем и предадем своите гиганти, и добрите предприятия, икономически полезни, на Германия, на Великобритания, ние щяхме да сме най-добрите. Ако ние днес се отвърнем от Русия и с тържествена маршова крачка, плюейки на Русия, тръгнем във вашата посока, както направиха Балтийските държави и някои други, щяхме да бъдем приятели. За нас това е неприемливо.”

“Аз ви задавам въпрос: защо вие, опората на демокрацията, бомбардирахте Ирак? Защо? Там вие унищожихте хиляди невинни хора, там гинаха деца! Те какво са виновни? В какво беше виновен Ирак пред вас? Каква  демокрация занесохте там? – продължил президентът. – Вие унищожихте около един милион хора! За да обедите Хюсеин?, – озадачи журналистите Лукашенко. – Когато такава специална Великобритания, специална в демокрацията допусне дори един такъв провал в Ирак – каква демокрация? Каквито империалисти си бяхте, такива си и останахте, както ви наричаха по-рано. Вие сте варвари! Как може в съвременния свят от въздуха, като крадци?! Вие сте страхливци, вие, знаехте, че в Либия, при Хюсеин няма оръжие, с което да стигнат до вас, вие се спускахте на пределно малка височина и оттам с високоточно оръжие бомбардирахте и убивахте хора! А какво става след вас сега? Това е ужасно! А в Афганистан? Това какво, също да го изключим? А в Либия? Каква демокрация? Вие бомбардирате във всички точки на света!

Лукашенко подчерта своята роля в глобалната политика, като заяви, че е бил посредник между САЩ и Ирак малко преди свалянето на Садам Хюсеин. “Аз сега не искам да разказвам, как пратениците от Америка преди кризата в Ирак идваха при мен и ме молеха да кажа, че в Ирак има  ядрено оръжие. Аз им казах – не. И даже предлагаха, че с Беларус всичко ще бъде добре: и инвестиции, и прочие, само ни подкрепи. И аз казвам: “Не мога да направя това, защото знам, че там няма оръжие” – съобщил Лукашенко. – И, като разговарях тогава с Хюсеин, аз им казах, че Хюсеин е готов за се договаря и за нефта – а вие искате там нефта, и по други въпроси, само не бомбардирайте страната, не я разрушавайте. И той беше готов да показва, и показваше всичките тези точки”.

“Тоест аз фактически се оказах посредник между американците и Ирак, Хюсеин. И аз им показвах това, разказвах. Отговориха ми така: Ние ви вярваме. Но военната машина е вече толкова задвижена, тя е толкова инертна, че не може да бъде спряна”. Кълна ви се, че имаше такъв разговор, и при мен идва човек, и ние с него ето в тази резиденция обсъждахме този въпрос” – добавил ръководителят на Беларус. Той отбеляза също, че президентът на Франция Никола Саркози не толкова лесно се  решил да сваля лидера на Либия Муамар Кадафи -  френският политик в навечерието на президентската кампания е имал личен користен интерес.

“Ирак трябваше да бъде накъсан, трябваше нефт. На кого днес това не му е ясно? За демокрация тук не може и дума да става! – направил извод Лукашенко. – Същото е и в Либия. Защо бомбардирахте Либия? Защо Саркози направи това? Може би защото получи 150 милиона доларов само от Кадафи, да не говорим за неговите синове? И за това ми каза Кадафи при последното посещение. Той ми предлагаше: “Аз, – казва, – ще ти помогна да нормализираш отношенията с Европа”. Аз му казвам: “Муамар, ти самия трябва да се оправяш с Европа”. – “При мен там всичко е наред (тъй де, иначе казано, всичко съм хванал)”. И той тогава ми разказа за отношенията със Саркози. Аз не съм се бъркал в тази президентска кампания във Франция и не съм говорил за това. Но аз после казах, че това не са 50 милиона, а са били 150 милиона, които непосредствено му е дал за предизборната кампания и не само  Кадафи. След това той ми каза: “Аз изобщо не смятам това, което са му дали моите деца”.

По мнение на Лукашенко, той не е диктатор, и в Русия също няма диктатура: “И вие през цялото време ни тласкате натам. Ние се съпротивляваме. А за да се обединим, понякога се налага да се вземат тежки решения. А вие казвате: “Това е диктатура.” Че аз нямам ресурс за диктатура. Разбирате ли? Ресурс няма! Даже и Русия не може да си позволи диктатура”.

“Това, че аз не съм диктатор – това е така на сто процент, защото това противоречи изобщо на моята същност. Я съм по-голям демократ от вас, даже и според вашето разбиране на този процес и тази дума – казал Лукашенко. – И отдавна ние бихме се отказали от някои работи, ако не беше вашия натиск отстрана, когато на нас ни се налага през цялото време да се събираме заедно и да се опитваме да се противопоставим на онзи негатив, който се стоварва върху нас ту от Запад, ту от Изток. Ние сме принудени да правим това, за да оцелеем. За страната ще бъде по-лошо, ако народът види безизходицата, няма да има изход от лошата ситуация. Ето това ще бъде страшно”.

“Ако от ваша страна нямаше тук този яростен натиск и подтикване на процесите на центробежните сили, по различни причини (да се откъснем от Русия, както казвате вие, или още нещо), може да стане. Но вие ни създавате, вие нас, наопаки, ни отблъсквате от този процес, – подчертал Лукашенко. – Сега вие на мен няма да можете да ми докажете, че не съм прав, защото това дава възможност да запазим нашата независимост и суверенитет, да поддържаме вътре жизненото равнище на хората и икономиката – както току що вие признахте – и онази чистота, и порядък, да строим нещо, без да имаме практически материални ресурси, както това имат другите. Това успяваме да поддържаме”.

“За съжаление, в Русия не се стараят особено да вникнат в дълбочина на онова, което става в Беларус. По-рано още по-малко се стремяха да го правят. Затова говорят, че Лукашенко стана президент на антикорупционната вълна, ей тази. Не е съвсем така” – обърнал се Лукашенко към темата за идването си на поста президент. По неговите думи, (причината) да стане президент той, “тогава още хлапак в политиката на 38 години, може да се каже, момченце” (било) усещането за  възможността да се “загуби страната”. По думите на ръководителя на Беларус, нито неговият най-малък син Николай Лукашенко, нито по-големите  синове Виктор Лукашенко (помощник на президента по националната сигурност) или Дмитрий Лукашенко (ръководител на президентския спортен клуб) не се готвят да наследят поста президент: “Това пак е резултат от оная теория на нашите измръзнали, не можеш да ги наречеш другояче, за да плашат хората: “А-а, ето семейството, по наследство ще предаде тази власт и така нататък”. Аз още веднъж ви казвам: на моите деца им дойде до гуша от моето президентство. И ако знаехте, как аз работя и какво съм получил от това президентство, вие щяхте да се съгласите с мен”.

“Мен често ме упрекват, даже ме обвиняват, че искам да изтичам в Кремъл, да хвана шапката на Мономах и като минимум, като я хвана, да я държа там, в Москва, или въобще да я отнеса в Минск. Пълни глупости, – съобщи на британските журналисти Лукашенко. – Кълна ви се: на мен никога даже през ум не ми е минавало, че правя това, за да стана президент на Русия и Беларус”.

Лукашенко опроверга слуховете, че е в лоши отношения с Владимир Путин. “Имаме добри отношения. Винаги сме били в добри взаимоотношения. Даже при това, че вашите колеги се опитаха да ги развалят. Не искам да кажа, че Владимир Владимирович не е видял това, – казал Лукашенко. – Сега ние разбираме какво значим един за друг, не само ние лично, но Беларус за Русия, а Русия за Беларус”.

Как съобщи ИА REGNUM, на 26 юни по време на официално посещение в Каракас Александър Лукашенко високо оцени нивото на сътрудничеството на Беларус с Венецуела и изказа надежда, че след две десетилетия започнатото от него дело ще продължи неговия най-малък  син  Николай Лукашенко. Лукашенко увери, че всички двустранни договорености с Венецуела ще бъдат изпълнени предсрочно и подчерта: “Някои започнаха да се съмняват в сериозните перспективи за сътрудничеството на Беларус и Венецуела, тук се намира моят син Николай, и това говори, че ние сериозно и задълго сме положили основите на сътрудничеството, и има кой да поеме щафетата след 20-25 години”.







Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене