Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 9988383
Постинги: 7845
Коментари: 3423
Гласове: 6303
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
Постинг
25.10.2012 14:06 - Горан Брегович: Разочарован съм от западната идея и Франция
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 749 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 25.10.2012 14:07


Циганите са оставили дълбоки следи в културата ни, един от тях съм!

Горан Брегович за музиката, расизма и Балканите 25 окт 2012 13:31 25  
image Горан Брегович. Снимка: архив, Булфото
Работя „циганска (джипси) работа“, защото съм музикант, казва Горан Бреговичза себе си.

„Спомням си, че когато донесох първите си пари, спечелени от концерт, баща ми, който беше полковник от Югославската армия, каза: „Няма да работиш тази циганска работа!“. Но аз смятам, че съм един от тях. „Джипси“ за мен има същата метафорична стойност както и каубой. Това е някой, който няма същата гравитация като другите. Освен това знаете, че има много модерни неща, които са много „джипси“. Да мислиш за днес, не за вчера или утре – това е циганска идея. След това идеята да се ходи на почивка през юли или август. Изведнъж всеки става джипси за един месец. Така че във всеки един от нас има джипси, който чака в определен момент да се пробуди“, казва Брегович в интервю за Дойче веле, цитирано от сръбския вестник „Ало“.

Положението на ромите е много проблематично, особено на Балканите и в новите страни от ЕС като Румъния и България, а дори и във Франция и Италия и журналистът от Дойче веле се интересува каква е позицията на Брегович за тази ситуация.

„Имахме наскоро кампания в Сърбия, когато ромите трябваше да бъдат убедени да отидат да гласуват. Това беше важна и голяма кампания, защото ако те не желаят да гласуват, няма да имат и свои представители. Последният ми албум е точно реакция на тази ситуация. Това е наздравица за таланта на циганите, които са оставили дълбоки следи в нашата култура. Мисля, че не сме далеч от момента, в който ще кажем: „Цигани, вие сте оставили следи в тази култура“. Те казват, че дори Елвис Пресли е имал циганска кръв, Чарли Чаплин е бил циганин, майка Тереза е била циганка“.

Брегович говори и за расизма и нетърпимостта спрямо ромите.

„Расистите никога открито няма да кажат, че са такива. Никога не съм имал сериозни разговори за ромите с когото и да е. Но аз естествено виждам както се случва в Европа и особено съм изненадан от ситуацията във Франция. Моят естествен избор беше Париж. Франция има история в приемането на изгнаници, хора на културата от Русия, Скандинавия, художници от Испания. Това е толкова дълга история на хора, търсещи убежище в такава цивилизована страна, която винаги е била водеща в европейската идея. Сега изхвърлиха циганите. Или Италия, с толкова дълга история на бедност, така че те знаят какво е да си беден. И те обаче изхвърлиха ромите. Аз съм израснал по комунистическо време и западните идеи винаги са били водещи за мен, така че съм силно разочарован“, казва Брегович.

На въпрос на германския журналист защо казва за себе си, че е от Балканите и никога не се самоопределя като сърбин или босненец, Брегович отговаря, че не чувства, че принадлежи в достатъчна степен към нито една от тези националности.

„Това е така, защото не съм достатъчно сърбин, за да бъда сърбин, нито хърватин, за да бъдат хърватин, а не съм и достатъчно босненец, за да съм босненец. Аз съм от много смесен брак, но това е в по-голяма степен мой емоционален избор, отколкото етнически. Знаете, когато изгубите родината си, тогава разбирате, че родината не е някаква географска или политическа територия, това е само емоционална територия. Така че моята емоционална територия съществува и това е тази територия, не е важно дали ще трябва да покажа паспорта си няколко пъти“.

 
http://www.dnes.bg












Гласувай:
2


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене