Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 9989285
Постинги: 7845
Коментари: 3424
Гласове: 6303
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
Постинг
05.02.2011 04:49 - 7 милиона българи в Русия и 6 милиона в България...
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 3859 Коментари: 9 Гласове:
9


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

7 милиона българи в Русия и 6 милиона в България...Интересна статия от колегите в "ЗонаБГ". Интересна от гледна точка на това - колко ще се окажем "българите" в България след проброяването тази година? Дали тези, чертаещи с удоволствие черни краски за бъдещето на българите ще са прави, или тези, които с умерен оптимизъм подкрепят това, че българи ще има още години? Ще разберем скоро, но поне може да ни успокои факта, че в Русия българи ще има.

---

Предполага се, че около 7 милиона от жителите на Руската федерация ще се самоопределят като българи в приключилото вече в по-голямата си част преброяване на населението там, въпреки че все още има места, където то продължава и срокът е удължен до края на седмицата. Съдбовното за нас в това събитие е, че за първи път от 1926 г. насам се допуска възможността граждани на федерацията да се самоопределят като българи.

Всички знаем от историята как Сталин методично създава т. нар „татарска“ нация, потъпквайки българската национална идентичност и преименувайки волжките българи в „татари“ (впрочем, по подобен начин бе създадена и „македонската“ нация, б. а.). С нарочен указ болшевишката власт заличава нашата националност в границите на СССР и напълно я изключва от последвалите преброявания. Преди това според резултатите от преброяването през 1897 г. българите на руска земя са били 1 300 000, а през 1926 г. – 1 500 000 души.

Тъжно звучат думите на президента на Българския национален конгрес Гусман Халил, който на 23 януари 2003 г. в едно свое изявление казва: „Велика България се разпадна. Българите се разпиляха по белия свят. Националният нихилизъм до такава степен отрови душата на народа, че отец Паисий бе принуден да възкликне: „... защо се срамуваш да се наречеш българин?“ Срамно е да се признае, но се стигна дотам, че мнозинството българи при нас предпочитат да се наричат с безбожното име татари“.

Въпреки многовековните репресии, оставили дълбоки следи в съзнанието на жителите на Татарстан – според Казанския психологически център около 89 % от гражданите на републиката се притесняват от натрапената си идентичност и страдат от комплекси – очаква се резултатите от преброяването да са доста интересни.

За да се преодолеят травмите от десетилетните забрани и манипулации, в навечерието на тазгодишното броене на населението обществената организация „Българска община“ с централа в Казан, Република Татарстан, излезе с призив пред сънародниците ни. В него се казва:

„Драги българи,

Федералната служба за държавна статистика РОССТАТ със заповед № 74 от 27 януари 2010 г. включва нашето национално самоопределение „българи“ в преписките по преброяването на населението на Русия през 2010 г... Призоваваме ви да се възползвате от своите конституционални права. Укажете националната си принадлежност правилно „българин“ или „българка“ (код 1595), а като роден език „български“, без да се подразделяте на етнически, регионални и други подгрупи. Нека да се възползваме от възможността да станем единна българска нация, официално да утвърдим своето изконно име „българи“ и да получим възможност свободно да развиваме своята единна българска култура и традиции на всички групи българи“.

Предполага се, че днес на територията на Руската федерация – основно в Татарстан, Чувашия, Башкилия, Казахстан и Самарска област, живеят около 7 милиона българи. Някои наблюдатели определят като наивно очакването същата бройка да се установи и при преброяването, но все пак възможността тамошните жители съвсем свободно и без страх да се самоопределят като българи е една много голяма стъпка в посока идентифицирането на българската диаспора в Руската федерация.

 

Статията е публикувана преди 14 ч., 10 мин. на 04 февруари 2011 г, и е видяна 45 пъти
По материали от: http://zonabg.info/Other.30_37/9329.article/ Публикувана от fallen_angel


Взето от: politichesko.info



Гласувай:
9


Вълнообразно


1. zaw12929 - dano!!
05.02.2011 20:31
dano!!
цитирай
2. hostilewhisper - От обективна гледна точка, няма ...
07.02.2011 11:49
От обективна гледна точка, няма лошо всеки етнос да се самоопределя, но както ми лъха, поне на мен, е абсурдно да правят някакви опити да се приравняват тамошните българи с нас.Единственото общо между нас е името и нищо друго.Нелепо е след 1400 години напълно различно политическо и културно развитие да се търсят някакви общи признаци на индентичност
цитирай
3. анонимен - От обективна гледна точка, няма ...
07.02.2011 11:51
hostilewhisper написа:
От обективна гледна точка, няма лошо всеки етнос да се самоопределя, но както ми лъха, поне на мен, е абсурдно да правят някакви опити да се приравняват тамошните българи с нас.Единственото общо между нас е името и нищо друго.Нелепо е след 1400 години напълно различно политическо и културно развитие да се търсят някакви общи признаци на индентичност
След като се определят като нас и търсят контакт с България, кое е много различното между нас и тях?
Един път искате българският етнос да е най - големия у нас, а после му търсите кусурите на всеки българин?!
За различията между нас, май сме виновни държавата ни и ние?!
цитирай
4. hostilewhisper - От обективна гледна точка, няма ...
07.02.2011 19:34
анонимен написа:
hostilewhisper написа:
От обективна гледна точка, няма лошо всеки етнос да се самоопределя, но както ми лъха, поне на мен, е абсурдно да правят някакви опити да се приравняват тамошните българи с нас.Единственото общо между нас е името и нищо друго.Нелепо е след 1400 години напълно различно политическо и културно развитие да се търсят някакви общи признаци на индентичност
След като се определят като нас и търсят контакт с България, кое е много различното между нас и тях?
Един път искате българският етнос да е най - големия у нас, а после му търсите кусурите на всеки българин?!
За различията между нас, май сме виновни държавата ни и ние?!


Ти изобщо знаеш ли за какво става въпрос?Правиш ли изобщо разлика между т.нар прабългари - такива каквито са волжките българи, и нас, дунавските българи, които първо, че са смес от прабългари,славяни,траки,печенеги, кумани и др, християни с култура, значително повлияна както от елинизма така и от езическите вярвания на съставните части на българския етнос.

Тези хора са мюсюлмани, говорят руски, имат напълно различна култура от нашата.Единственото общо е името и това е.

Аман от лумпенски национализъм
цитирай
5. samvoin - От обективна гледна точка, няма ...
07.02.2011 23:02
hostilewhisper написа:
анонимен написа:
hostilewhisper написа:
От обективна гледна точка, няма лошо всеки етнос да се самоопределя, но както ми лъха, поне на мен, е абсурдно да правят някакви опити да се приравняват тамошните българи с нас.Единственото общо между нас е името и нищо друго.Нелепо е след 1400 години напълно различно политическо и културно развитие да се търсят някакви общи признаци на индентичност
След като се определят като нас и търсят контакт с България, кое е много различното между нас и тях?
Един път искате българският етнос да е най - големия у нас, а после му търсите кусурите на всеки българин?!
За различията между нас, май сме виновни държавата ни и ние?!


Ти изобщо знаеш ли за какво става въпрос?Правиш ли изобщо разлика между т.нар прабългари - такива каквито са волжките българи, и нас, дунавските българи, които първо, че са смес от прабългари,славяни,траки,печенеги, кумани и др, християни с култура, значително повлияна както от елинизма така и от езическите вярвания на съставните части на българския етнос.

Тези хора са мюсюлмани, говорят руски, имат напълно различна култура от нашата.Единственото общо е името и това е.

Аман от лумпенски национализъм
И между траки и българи, разликата кака е и мюсюлманина ако е с българско съзнание и иска България за своя страна, по - малко българин ли е и няма ли право да е български националист, според теб?
После пищите, че етноса ни загивал...
Изберете си в крайна сметка, други етноси ли искате да ни превъзхождат или нашия, бил той и от мюсюлмани и католици, примерно?
цитирай
6. анонимен - Да ти го начукам в обекитвната гледна точка, кретен!
08.02.2011 02:31
Първо: кой ни излъга, че дунавските българи сме "оригиналните" българи? Онези също могат да кажат за нас, че сме различни, ама истината е, че в корените си и обичаите сме все още еднакви. В гените си. А кръвта е всичко. Идентични сме и с българите в Чувашия, Кабардино-Балкария, Северна Осетия-Алания, Башкортостанрябва да спрем да мислим, че сме различни, напротив - един народ сме и можем да се гордеем, че сме единственият, който има няколко държави!

Кой каза, че религията е толкова важна? Арийците са арийци под различни религии. И ако на теб, обективний, майка ти са я ебали всякакви мангали, то генетиката доказа, че комунистическата пропаганда, че тука сме се смесвали с всякакви, е невярна. Българите са чист арийски народ, идентичен с братята си в Булгаристан.
цитирай
7. samvoin - Първо: кой ни излъга, че дунавските ...
08.02.2011 03:00
анонимен написа:
Първо: кой ни излъга, че дунавските българи сме "оригиналните" българи? Онези също могат да кажат за нас, че сме различни, ама истината е, че в корените си и обичаите сме все още еднакви. В гените си. А кръвта е всичко. Идентични сме и с българите в Чувашия, Кабардино-Балкария, Северна Осетия-Алания, Башкортостанрябва да спрем да мислим, че сме различни, напротив - един народ сме и можем да се гордеем, че сме единственият, който има няколко държави!

Кой каза, че религията е толкова важна? Арийците са арийци под различни религии. И ако на теб, обективний, майка ти са я ебали всякакви мангали, то генетиката доказа, че комунистическата пропаганда, че тука сме се смесвали с всякакви, е невярна. Българите са чист арийски народ, идентичен с братята си в Булгаристан.
Прав си, но можеше да го кажеш и без обидните квалификации и псувните.
Ще те помоля да си саморедактираш поста, тъй като на моя блог Правилата важат за ВСИЧКИ!
цитирай
8. bulgaryan - И още нещо...
06.08.2011 10:32
Без значение къде са българите - никой от нас никога не се е "смесвал" с татари, монголци, "славяни" (такъв етнос и никога не е имало), турци и прочее. Нито някога сме били такива. И дано всеки, който твърди тия глупости, бъде *ебан, редом с майка му от такива. А религията не определя нищо.
цитирай
9. samvoin - Без значение къде са българите - ...
06.08.2011 17:18
bulgaryan написа:
Без значение къде са българите - никой от нас никога не се е "смесвал" с татари, монголци, "славяни" (такъв етнос и никога не е имало), турци и прочее. Нито някога сме били такива. И дано всеки, който твърди тия глупости, бъде *ебан, редом с майка му от такива. А религията не определя нищо.
Съгласен съм в общи линии с мнението, като изключим употребените цинизми, от които ще ви помоля да се въздържате в този блог!
цитирай
Търсене