Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
15.01.2011 00:34 - Йоло Денев на 70 г.: Бойко Борисов ми дължи 20 лева!
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 1383 Коментари: 2 Гласове:
0



 
9 февруари 2010, 11:53 Юбилей Анелия Попова изпрати на приятел image image image image image Йоло Денев. Снимка: Иван ГРИГОРОВ Филип Димитров ме вкара в затвора, където се опитаха да ме убият Румяна Желева е по-добър танцьор, отколкото политик, тя е върхът на падението Йоло Денев е роден на 1 януари 1940 г. в с. Тлачене, Врачанско. Завършва Аграрикономическия факултет, както и история. Поет, писател, главен редактор на в. "Тангра - Велика България", председател на Българска демократическа партия, основател на Движение "Тангра и Велика България". Редовно участва в парламентарни и президентски избори. Една от най-колоритните фигури на българския преход.

- Изминаха 20 години от прехода, през които вие неизменно присъствахте на митингите, протестните акции и т.н. Постигнахте ли нещо, оправдахте ли надеждите си?
- За себе си бих казал, че още с преврата (свалянето на Тодор Живков) разбрах къде се крие измамата. Тогава се събирахме в разни тайни квартири. Всичко се диктуваше от ДС и ме подгониха след това отвсякъде именно защото разбрах какво се случва и започнах да противодействам. На някои от събиранията присъстваше и Ахмед Доган, на други - Румяна Узунова и т.н. Доган не идваше на всички такива сбирки, само на някои. Преди това и той лежа няколко години в затвора, но в крайна сметка го пуснаха…

Тогава просто беше очевидно, че имаше план да се подготви една фалшива опозиция, която да измами народа. Голямото разочарование дойде на 7 декември, когато бе учреден СДС и Желю Желев направо ме изгони, независимо че преди това ме караха да обикалям и да агитирам за тях.

Тогава се заговори и за икономическата програма “Ран - Ът”, нещо повече – Андрей Луканов възложи на 40 души от СДС и БСП да изготвят неин съкратен вариант. Той плати на американците за тази програма 200 000 долара. Това бяха 1200 страници, за които Луканов състави един екип от 40 човека, включително и Иван Костов от СДС. Задачата им бе в срок от три месеца да подготвят въпросната програма в съкратен вариант - 120 страници. Днес продължаваме да виждаме резултатите от нея.

Андрей Луканов беше един обикновен службогонец. Няколко дни преди да го убият, аз казах, че това ще се случи, така и стана! Но това не е пророчество, а вследствие на желязна логика.

Навремето даже му бяха казали да стои настрана, защото се е компрометирал с евреина Робърт Максуел. Идеята беше да дадат парите на тогава не особено известния Илия Павлов и той да се разпорежда. Но Луканов не можа да го понесе, защото беше болен от страст към милиони, милиарди, искаше сам да ръководи всичко.

- Как стана така, че още навремето срещу вас едновременно се настроиха управляващите от всички цветове? Тогава премиер беше Филип Димитров, а президент - Желю Желев.
- Защото ги разкрих, затова застанаха срещу мен. Бях написал във вестника стих срещу Филип Димитров, озаглавен "Кога ще те изритат". Затова и той, и Иван Костов - всички ме гонеха. По времето на Филип Димитров пък успяха да ме вкарат и в затвора.

- Всъщност през прехода вие сте били единственият човек, лежал в затвора по политически причини?!
- Да, така беше. Лежах в Централния затвор при най-тежки условия цели шест месеца в килия с престъпници, изнасилвачи, убийци, крадци... Причината беше направо скалъпена - след като загубих президентските избори, не успях в срок от два месеца да върна предоставената ми сума, според регламента. Върнах парите (380 000 лв.) с известно закъснение, представих и фактура, но не я уважиха. Прокурорът коментирал: "Върнал, върнал, ама злоупотребил". Искаха ми 30 г. А колко други от малки партии взеха пари и не ги върнаха… А мен след това 7-8 години ме разкатаваха - разпити, разправии... И това ако не е политически терор... Съдебната система защитава престъпниците, мафиотите, създават закони, за да ги оправдават. В Централния затвор ме вкараха незаконно и не разрешаваха на близките ми да носят нищо! Това беше средновековна инквизиция!

Искаха да ме тровят с инжекции и лекарства на 4-ти километър,


където бях вкаран сам в килия. Биха ме на площад трима полицаи. Счупиха ми 3 ребра, 3 пукнати и други натъртени. Не можех да лежа и да спя 3 месеца. Седем прокурори ме съдеха 11 години. А в същия този затвор освобождаваха в кратки срокове убийци, изнасилвачи, крадци на коли от цяла Европа и в България, но политикът, поетът и патриотът Йоло Денев стоеше в килията. Мръзнех без парно с едно одеяло. Разбиха ми здравето с артрит от студа и с лоша храна за стомаха.

- Наистина ли, докато сте били в затвора, са искали да ви тровят с инжекции?!?
- Вярно е, да. Това се случи на 4-ти километър, където беше на Иван Славков сестра му. Имаше три килии там, в които държаха по един-двама такива като мен - неудобни. Искаха на няколко пъти да ми бият, уж за успокоение, някакви инжекции със съмнителен разтвор. Не ми позволиха да се обадя дори на съпругата си, за да кажа къде съм. Лежал съм в разни килии с убийци. Освободиха даже един, който бил с две убийства! Истински ужас. Искаха да ме смажат, защото виждаха, че критикувам постоянно всички, а това не беше удобно никому.

- Коментирайте сегашното правителство, ръководено от Бойко Борисов. Наскоро видяхме, че външният ни министър (вече бивш) Румяна Желева получи "слаб" за изказванията си пред Европейската комисия…
- Аз мисля, че до момента той не се справя със ситуацията у нас. Нито с корупцията, нито с престъпността, те стават все по-водещи.

- Пред Народния театър преди изборите продавахте книгите си на една масичка. Казахте ми, че лично Бойко Борисов е минал и е поискал да купи книга от вас - какво стана?
- Книгите бяха две - Библията и за Бенковски. Продавах ги на една масичка точно пред Народния театър срещу 20 лева. А Бойко Борисов си пиеше кафето в близкото кафене заедно със своята охрана. Когато стана, минавайки покрай мен, се спря. Каза, че иска да купи книга от мен. Извади банкнота от 50 лева и ми я подаде. Нямах да му върна 30 лв., отидох до два близки павилиона, но и оттам нямаха да ми услужат. Тогава Бойко ми каза: "Ами като не можеш да ми върнеш, няма как..." и си взе и парите, и книгите. Преди това даже му бях надписал едната книга. Но така и не ми даде пари. Не ми е за тях, но дали Бойко Борисов е толкова голям патриот, колкото трябва, за да може да ръководи правилно България?!

Колкото до Румяна Желева и това, което се случи преди няколко дни, мога да кажа само, че това е върхът на падението. Първо, тя като личност ми се струва, че е по-добра танцьорка, отколкото политик. Гледах я, когато гостуваше в "Денсинг старс", добре танцува, но като политик е кръгла нула.

Най-малкото, нужни са ораторски качества, които не виждам в нея. Трябва да познава добре и проблемите на България, а и да знае как да ги представи. Освен това още преди да замине, се разбра, че тя участва във фирма заедно с Мирчо Циганина, говореше се за някакви 200 хиляди! За какво говорим?!

Едно интервю на Анелия ПОПОВА


www.blitz.bg



Гласувай:
1


Вълнообразно


1. анонимен - и на мен тошко ми открадна 20 лева
15.01.2011 00:37
и на мен тошко ми открадна 20 лева
цитирай
2. pagan - Ха- ха- ха!
16.01.2011 03:13
Бойко, върни му 20- те лева на Йо-йо- йоло! (Да си плати, за снимката във вестника)!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 10041455
Постинги: 7893
Коментари: 3529
Гласове: 6343
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
22. РПЦ Царская Империя
23. Григор Симов: Нека не си затваряме очите
24. Исторически ревизионизъм
25. Вечния Църковен Календар на Светите Отци