Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 9989840
Постинги: 7845
Коментари: 3424
Гласове: 6304
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
Постинг
21.12.2010 00:36 - Триковете на супермаркетите
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 1231 Коментари: 1 Гласове:
0



 Как супермаркетите ни карат да пазаруваме повече? Вижте някои от прилаганите трикове:

В мрежа от хитрини

Високите печалби на големите супермаркети се дължат на добре премислени стратегии. Клиентите попадат в мрежа от трикове и хитрини още с влизането си в магазина. Съблазнителни капани са заложени на всяка крачка и подмамват потребителите да пазаруват смело и необмислено. Кои са най-разпространените клопки? И как да ги избегнем?

Таен експеримент

Американски специалисти по шопинг-проучвания провеждат тест, при който скриват чипове в количките за пазаруване и така проследяват в кой сектор клиентът прекарва най-много време, покрай кои щандове минава най-често и съответно кои избягва. Вижте как изглежда перфектният супермаркет на базата на тези проучвания.

Още с влизането

Посоката на движение в магазините обикновено е обратна на часовниковата стрелка. След като минат през входа, клиентите тръгват надясно. Редица проучвания показват, че при обиколка в големите магазини посетителите не обичат да следват посоката на часовниковата стрелка.

Първа спирка

Щандовете с плодове и зеленчуци преграждат пътя и забавят забързаните клиенти. А колкото повече време прекарате в магазина, с толкова по-пълна количка ще излезете накрая. Готови опаковани салати и ястия са новата форма на изкушение и създават възможност за спонтанни покупки още при влизане в магазина.

Вкусотии на тепсия

Следващата спирка са щандовете с нови продукти, където клиентът има възможността да ги опита. След това обикновено той се чувства задължен да закупи нещо. Промоционалните подаръци са рядкост, защото будят недоверие и съмнение у купувача.

Идеална температура

Температурата в магазина е средно около 19 градуса по Целзий. За да се създаде на потребителя уют и настроение за пазаруване, не трябва да е нито много топло, нито много студено. Целта е клиентът да се задържи възможно най-дълго време.

На разходка

Дълги редици със стелажи и рафтове препречват пътя към касата. Дори да сте влезли само за един продукт, ще трябва да се разходите през целия магазин, за да стигнете до изхода. А по пътя може да ви хрумнат идеи за още покупки...

Магнит за окото

Най-новите артикули са наредени на стратегическо място, така че веднага да приковат погледа, а именно на стелаж на нивото на очите (1,4 - 1,8 м). Към тях клиентът посяга 3 пъти по-често, отколкото към подредените най-долу.

Капан в центъра

Натрупаните по средата на магазина стоки създават впечатление за по-ниска цена, което не винаги е вярно. Много често потребителят не сравнява цената на продукта и направо предприема покупката на „намалената" стока.

По-голямо=по-евтино?

Когато клиентът попадне на продукт, опакован в по-голямо количество от обикновено, първата му мисъл е, че ще спести пари. Дали това е така, можем да разберем само при сравнение на цените за килограм.

Пълна количка

Прекалено големите колички за пазаруване също не са случайност - умишлено подтикват към повече покупки. Две млека и един хляб заемат твърде малко място и така принуждават клиента да запълни количката си с още продукти.

В комбинация

Специалната подредба на стоките също цели да надхитри клиента. На рафта до спагетите, например, откриваме и специален сос към тях. Автоматично и двата продукта отиват в количката. Незабележим остава фактът, че на задния рафт има и други, по-евтини сосове.

Игра на криеница

Всекидневните продукти като мляко и хляб са скрити в някой ъгъл на супермаркета. Ясно е, че клиентът ще ги открие, но преди това ще премине през целия магазин. Разглеждайки рафтовете, най-вероятно ще направи и непредвидени покупки.

Много често на етикета виждаме две цени. Задрасканата стара цена и много по-ниската нова заблуждават потребителя и го карат да вярва, че спестява пари като купува силно намалени стоки.

Осветлението

Цветовете, които виждаме в магазина, не винаги отговарят на истинските цветове на продукта. Ефектът се постига с помощта на подходящо осветление. Специални лъчи правят така, че зеленчуците да изглеждат по-хрупкави, а месото - по-прясно. Затова и цветната светлина в супермаркетите е забранена.

Аромати

Друга хитрост е използването на аромати за манипулиране. Например в магазините за хляб се носи миризмата на току що изпечени хлебчета, а в сектора за перилни препарати прави впечатление новият омекотител с аромат на рози. Но дали рекламираната стока наистина ухае така хубаво?

Рекламата

За да "докоснат" клиента, стратезите поставят върху плакати и рекламни материали преди всичко лица на хора. Така се активизира емоционалната част на мозъка, докато най-обикновени фирмени емблеми се обработват само визуално.

По-по-най

Нормално е артикул от един и същ вид да се предлага на различни цени - на една по-ниска и на една по-висока. Виждаме обаче и трети продукт, който е много по-скъп. Така на клиента му се струва, че средно скъпият е най-изгоден и автоматично купува него.

Заблуда

Цени като 2,99 все още заблуждават клиентите. Като погледнат цената, съзнанието им я доближава повече към 2, отколкото към 3. Така се създава илюзия за по-евтина стока.

Манипулация

Решението за покупки се контролира от областта на мозъка, която отговаря за удоволствието и в малка степен се контролира от съзнанието. Надписи като "Намаление", „Разпродажба", „Последен ден" стимулират производството на хормона на щастието допамин.

Музиката

Озвучаването в магазина също играе стратегическа роля. Песни с 72 басови удара в минута въздействат най-силно на посетителя, защото това съответства на пулса на отпуснатия човек. Незабележимата музика пък забавя крачката и кара потребителя да се застоява пред щандовете. Музиката трябва да създаде и добро настроение за пазаруване. Сутрин вървят шлагери, вечер - поп музика.

Последно изкушение

Сладки изделия, цигари и алкохол приковават вниманието ни, докато чакаме на касата. Изнервен от дългата опашка, клиентът почти винаги се изкушава да се възнагради с още нещо и посяга към шоколадите, например.

Източник: Deutsche Welle
http://www.profit.bg/news.php?id=69200

http://icebarbi.blog.bg




Гласувай:
0


Вълнообразно


1. bserafimova - Не трябва да им се поддаваме -
09.01.2011 02:48
аз винаги купувам само онова, което ми е потребно.
цитирай
Търсене