Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 9988977
Постинги: 7845
Коментари: 3424
Гласове: 6303
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
Постинг
28.09.2010 17:45 - ТРАКИЙСКИЯТ ЗАГРЕЙ И СТАРОБЪЛГАРСКИЯ ШЕГОР
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 774 Коментари: 0 Гласове:
1



ТРАКИЙСКИЯТ ЗАГРЕЙ И СТАРОБЪЛГАРСКИЯ ШЕГОР

 

 

Всеки ще се съгласи, че знанието е сила. Разполагайки с подробни данни можем да си изградим ясна представа за дадена тема и не бихме се подвели лесно по лъжите на безсъвестни личности. Възможността да сравняваме дава свобода, отваря очите ни, а това плаши противниците на истината. Поради тази причина те укриват важни факти и се опитват всячески да ни внушат, че това, което те дават е единствената информация. Волю-неволю трябваше да вярваме на академиците ни. Сега обаче имам удоволствието да представя данни, които до този момент не са били известни на широката публика.

 

В Именника ( на българските князе) има особени думи като алем*, шегор и т.н. Ако те бяха анализирани безпристрастно техният палеобалкански характер щеше да стане ясен на всеки.

 

Шегор се тълкува като вол от М. Москов. Той обаче пропуска да спомене етимологията й. Думата вол има първично значение силен, едър, могъщ ( това са и най- характерните качества на животното). На санскрит думата балин/бала/вала означава както вол, така и сила.

 

Старобългарската дума шегор е сродна на галската сего, сагросила, мощ ( Холдер), а също и на тракийската Загрей, която е име на божество почитано в древността на остров Крит. Тракийският бог Загрей е изобразяван като бик, по този начин е била символзирана моща на бога ( отъждествявяйки го с едно силно животно). Правени са дори ритони във формата на бича глава, явно са били използвани за церемонии на тракийският бог.

 

Други сродни думи са ведическата и сакрасила, мощ, власт и по-късната ( санскритската ) сахуримогъщ, силен.

 

Сега някои скептици могат да възкликнат, че шегор-вол е обща индо-европейска дума. Това можеше да се приеме за вярно, думата присъстваше в латински и гръцки и, ако нямаше тракийски миграции в Средна Азия и Галия. За похода на дедите ни в посока Индия разказват Филострат,  Еврипид, Хигиний, Цицерон, Сенека, Аполодор, Овидий, Нонус, Плиний и Страбон. За влиянието на траките върху галите знаем от Хиполит, който твърди, че друидите получили своите познания от тракиецът Залмоксис. Това не може да стане без контакт, а за него свидетелстват тракийските находки в алпийските региони и необичайните топоними от тракийски характер в келтските земи.

 

Различните варианти  на галските сего, сагросила, мощ показват българска диалектна особеност ( екане и якане). У нас едни хора казват бел, млеко, хлеб, а други бял ( бал), мляко ( млако), хляб (хлаб). Това означава, че сего и сагро са чуждици в галският език и са внесени от траки, т.е. древни българи.

 

Това, че дедите ни са ползвали името на Загрей в диалектен вариант шегор показва, че те са помнели тракийските си корени. Разбира се има малка разлика между загрей и шегор, но да не забравяме, че те са от различни периоди. Само за няколко века ведическата сагра е променена в сахури, а за повече от две хилядолетия ще настъпят още повече и по-осезаеми промени. Трябва да вземем под внимание, че Загрей е гръцкото предаване на тракийския теоним, тъй като гърците нямат нито звук, нито буква Ш, то те напълно възможно гръцкият автор да е предал Шегоръ като Загрей. Нужно е да се отбележи, че името на тракийския бог е документирано през VI-ти век преди Христа от Есхил. По-късно е споменатo от Диодор Сикулски, Павзаний, Нонии, Свида...Т.е от първото споменаване на Загрей до XVI-ти век ( от този период е ръкописа с Именника, в който има думата шегор) има поне 2100 години.

 

Колкото повече сравняваме старобългарската култура с тракийската, толкова по-ясно става, че дедите ни са древен балкански народ, от който някои племена са мигрирали в различни посоки и са повлияли много народи. Раздали сме много знания в Европа и Азия, дано един ден ролята на нашите предци да бъде оценена!

 

 

Пояснения:

 

алемъ* - първи е просто по-нов вариант на скитската дума арима ( алима) означаваща едно ( първо), засвидетелствана от Херодот ( IV-27). Думата АРИМА е и трако-пеласгийска, срещаме я в древният апенински топоним Ариминум. Това е първият ( най-източен ) етруски град по адриатическото крайбрежие. Арима отговаря на латинската дума primusпърви и на галската ремипърви...да не забравяме и името на трако-троянският цар Приампървият.

Явно е имало трако-пеласгийски диалект, в който началното П е било изпускано в определени случаи... както се случва и днес с думи като припкам-рипкам, плискам-лискам...Интересно, нали:)

 

sparotok.blog.bg






Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене