Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 9989518
Постинги: 7845
Коментари: 3424
Гласове: 6304
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
Постинг
25.07.2010 21:25 - 30 години без Владимир Висоцки
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 3509 Коментари: 3 Гласове:
2



Аз не обичам изхода фатален
и няма да ми писне да съм жив. И мразя се, когато съм печален, когато пея, а не съм щастлив.

Аз хладния цинизъм не обичам

/Не вярвам във възторга въобще!/,

през рамото ми някой да наднича,

писмата ми друг да ги чете.

Аз мразя разговори полусмели,

полунеща да шепнат с полуглас.

Аз ненавиждам в гръб когато стрелят,

когато в упор стрелят - мразя аз.

Аз не обичам с клюки да се калям,

а също и съмнението зло.

Аз не обичам змийски да ме галят,

с желязо да ми стържат по стъкло.

Аз мразя ситите душички, свити,

аз предпочитам истинския риск.

Да бъдеш честен вече е събитие

и чест е днес да бъдеш ти сплетник.

Аз мразя счупени крила да виждам,

изпитвам жал, но само към Христа.

Насилието както ненавиждам,

така и ненавиждам слабостта.

И мразя се, когато се страхувам.

Когато бият някой без вина.

Когато във душата ми нахлуват

и в нея храчат своята злина.

Аз мразя - и манежи, и арени -

там сменят милиона за петак.

Дори след най-големите промени

аз няма да ги заобичам пак.

 Превод: Румен Леонидов

"Смъртта е като точка. Останалото е мълчание. Но, Володя продължава да пее..."    Марина Влади


пп " това е всичко" клипът е на един друг бард - Юрий Шевчук. ако сте влюбени, не слушайте тази песен! аз си изплаках очите, заради нея...  
http://elinora.blog.bg/



http://www.youtube.com/watch?v=cvNoctAa6HI




Защо да ме смятат главорез и бандит,

по-добре е да стана аз антисемит.

На тяхна страна, вярно, няма закони,

но имат подкрепата на милиони.

 

Реших, значи, дори и да ме набият,

да разбера, що за семити са тия.

Как така, уж са хора много достойни,

а заради тях да си намеря боя.

 

Приятел алкохолик във гастронома

каза за семитите – евреи прости.

Туй е толкова голям късмет, момчета,

и спокоен съм, не се страхувам вече!

 

Така си знаех, нали благоговейно

съм се отнасял винаги към Айнщайн и

простете, хора, но тук неволно питам –

към кого да отнеса Ейбрахам Линкълн?

 

Между тях е жертвата на Сталин Каплер,

от мен уважаваният Чарли Чаплин,

Рабинович, убитите от фашизма

и даже основателят на марксизма.

 

Каза, след гешефт, пак онзи пияница,

лочели кръв от християнски дечица.

В бара светна ме компанията славна

как ръзпънали са и Христос отдавна!

 

Кръвчица им трябва, те нямат умора,

в зоопарка дори измъчиха слона!

Откраднаха, зная аз, тези гадини

реколтата зърно от цяла година!

 

Край Курск и Казанск построиха си вили,

като богове са другарите мили...

Готов съм аз на грабеж и насилие,

бой за евреите, да спасим Русия!

 

 

© Превод от руски: Елена Желева

 

http://laurencia.blog.bg/







Гласувай:
2


Вълнообразно


1. yuliya2006 - О, всеки кон от нас е стар. . . О, всеки ...
25.07.2010 21:37
О, всеки кон от нас е стар...

О, всеки кон от нас е стар, изпитан,
летял е триумфално с храбър мъж,
зограф е позлатявал неведнъж
върху икони нашите копита.

Огъваха ни с брони гърбовете
и рицар честен, но и рицар-гад.
Най-лудият от нае веднъж въведе
сам Калигула в римския Сенат.



© Добромир Тонев. Превод, 1984Dobromir Tonev
цитирай
2. анонимен - А защо тези нескопосани преводи...
25.07.2010 21:53
А защо тези нескопосани преводи?!?! Като не можете да превеждате - недейте! Разваляте и текста и смисъла му! А това е Висоцки...
цитирай
3. samvoin - А защо тези нескопосани преводи...
25.07.2010 22:01
анонимен написа:
А защо тези нескопосани преводи?!?! Като не можете да превеждате - недейте! Разваляте и текста и смисъла му! А това е Висоцки...
Преведи го по - добре, или пък направи бележка на блоговете от които съм го копирал.
цитирай
Търсене