Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 9988489
Постинги: 7845
Коментари: 3423
Гласове: 6303
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
Постинг
24.06.2010 04:12 - Погнаха мобилните оператори за договорите
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 1352 Коментари: 1 Гласове:
1



image
Омбудсманът иска компаниите да пращат SMS на клиента кога му изтича договорът
Сн.: Булфото  
Погнаха мобилните оператори за договорите 16:13 / 23 юни 2010 / Общество

Увеличават се жалбите и сигналите на недоволни потребители на мобилни услуги, съобщи омбудсманът Гиньо Ганев на специална пресконференция.

За 2009 година са получени 53 жалби срещу трите мобилни оператора, а само за първите шест месеца на тази година броят им вече е 49. Потребителите са недоволни главно от условията, заложени в договорите с компаниите, предаде БТА.

Ако не е подадено в срок писмено предизвестие за прекратяване на срочен договор, той се подновява автоматично за същия срок. Ако абонатът предсрочно прекрати договора, пък е принуден да заплати неустойка, обикновено в размер на определен брой месечни такси. Дори при подадено заявление и платена неустойка, операторът не прекратява услугата, когато има неизплатена дължима сума по фактурата. Това води до начисляване на месечни такси до момента, в който компанията реши да прекрати договора, са установили от екипа на омбудсмана.

Според него потребителите реално нямат право на избор, защото и трите оператора предлагат почти еднакви договори. По думите му компаниите биха могли да напомнят със SMS на потребителите, че договорът им скоро ще изтече. Ако договорът се прекрати предсрочно, неустойката трябва да бъде съизмерима с реалните щети за оператора, смята Ганев, който настоя процедурите по прекратяването на договора да бъдат ясни и разбираеми за потребителите.

Емил Алексиев от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма  предложи направо да се приеме закон, който да забрани автоматичното подновяване на срочните договори, както е във Франция.

По-късно от "Мобилтел" коментираха, че сключват срочни индивидуални договори, за да предложат на потребителите по-изгодни условия за покупка и пакети с безплатни минути и големи отстъпки. От компанията смятат, че автоматичното подновяване на срочните договори гарантира на клиентите, че ще продължат да ползват избраните от тях услуги при същите преференциални условия. Тъй като всяка от страните може да отправи предизвестие за прекратяване, не може да се твърди, че автоматичното подновяване води до нарушение на изискването за добросъвестност, се казва в позицията на оператора.

От "Виваком" пък заявиха, че нееднократно са потвърждавали, че са твърдо за отпадане на клаузата за автоматично подновяване в договори. Дружеството уточнява, че е единственият оператор, който за част от услугите си не обвързва клиентите с подобна клауза. Компанията започна да въвежда подобни мерки последна, като крайна превантивна реакция спрямо поведението на другите телеком играчи на пазара, пише още в съобщението.

От "Глобул" също заявиха, че клаузите за автоматично подновяване на договорите са стандартни и за улеснение на клиентите. Абонатите получават известия с текст за предстоящото изтичане на техния договор, с покана да се посетят магазин на фирмата, за да се запознаят със своето персонално предложение като лоялен клиент. При  прекратяване на договор преди изтичане на срока, потребителят единствено трябва да плати оставащите месечни такси, без никакви допълнителни такси или глоби, уточняват от компанията.



Тагове:   мобилните,   оператори,


Гласувай:
1


Вълнообразно


1. анонимен - buba4ko
24.06.2010 21:27
Искам да кажа защо мисля никога повече да нямам арта на глобул - защото миналата есен ме излъгаха много грубо и автоматично преподписаха договора ми.
Първо никога не съм получавал СМС че ми предспои изтичане на договора, даже обратното - получавам СМС със съобщение - "вашия договор бе автоматично преподписан за още една година! Поклон!"

Ето как миналата есен ме измамиха от глобул - точно месец и седмица преди да изтече договора ми отивам в магаизн на глобул и им казвам че искам да се откажа, и те ми казват - няма проблем, но вече отказването става след като изтее договора ти, а не както е в подписания договор - един месец преди това. Аз се усъмних, и се обаждам на 123 и ги питам вярно ли е това? И служителката ми каза - да, точно така, вече отказването става след като ви изтече договора.
Викам си - браво, супер, тия ме кефят, пичове са...и 3 дни след изтичането ми на договора пак отивам в магазин на глобул и им казвам че искам се откажа, и те ми казват (вече с доста по груб тон): пич, не може се откажеш, договора ти е автоматично преподписан...и аз - моляяяя?!?!? нали преди месец ми казахте че е след изтичането на договора.
И тия ми казват - да, така беше, ама от 3 седмици вече трябва се откажеш месец преди това. И аз хем ми стана смешно как мамят, хем ми се плаче. И тоя път пак се обаждах на 123, и те па ми казаха че е сменено да се отказваш по рано.

И аз кво да кажа - няма проблем, ще спечелите 100лв от мен за 1 година, ама ще ме загубите завинаги като клиент...Затова сега ще мина на вивател.
цитирай
Търсене