Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
30.05.2010 22:16 - Защо бе уволнена Райна Манджукова?
Автор: samvoin Категория: Политика   
Прочетен: 3445 Коментари: 0 Гласове:
0



http://pisnani.com/

image
Райна Манджукова

Защо бе уволнена Райна Манджукова? 27.05.2010 


Шефът на Държавната агенция за българите в чужбина Райна Манджукова се раздели с поста си заради нелоялно отношение към държавата и управляващия екип на Министерския съвет. На нейно място е назначен Росен Иванов, който е съветник в кабинета на министъра без портфейл, отговарящ за българите зад граница, Божидар Димитров.

Казаното от мен в Прага пред българските граждани там е причината за освобождаването ми от поста, каза Манджукова пред „Фокус". „На мен просто Божидар Димитров ми се обади и каза, че съм си ритнала трудовата книжка, не знам какви са официалните мотиви за освобождаването ми, но знам защо съм освободена. Бяхме, заедно с делегацията, водена от председателя на Народното събрание г-жа Цецка Цачева в Прага и Микулчице. На срещите с нашите сънародници аз споделих, че част от проблемите, свързани с това, че не можем да отговорим на всичките им изисквания, са свързани с липсата на координация между държавните институции в България", обясни Манджукова.

„Понеже казах това на два пъти и след втория път, когато го споделих, г-жа Цачева каза, че за пръв път вижда държавен служител, който така целенасочено да говори срещу държавата и че тя ще направи всичко възможно това да стигне до най-високото ниво. Също така каза, че понеже се оплаквате, че никой не ви чува в държавата, уверявам ви, че сега ще бъдете чута на най-високо ниво", посочи Манджукова.

„Аз все пак бих искала да бъда чута от министър-председателя, да си обясня мотивите, но нямам такава възможност. Няма да се реванширам и да си оправям някакви несъществуващи сметки чрез медиите. Това е обективното, очевидно такива неща не се прощават. Аз не съм била друг път на политическа длъжност", каза още Манджукова.

На въпрос смятате ли, че е политическо отстраняването ви, Райна Манджукова заяви: „Не е политическо, аз просто имах неблагоразумието да не съм дипломатична. Такива неща явно не трябва да се казват на нашите сънародници навън. Трябва да се казва, че всичко е чудесно, че ние правим каквото можем, аз просто бях честна. Аз никого не обвинявам, аз бях честна с хората. Подчертавам, че казаното от мен не бе в присъствието на чешки държавни лица, а в присъствието на български граждани, не просто българи от чужбина, а български граждани, които след няколко години ще бъдат отново избиратели и ще избират за кого да гласуват".

Като българка от чужбина и като човек, който 15 -17 години се занимавам с това и ги познавам почти поименно, не мога да си позволя да ги лъжа", заяви Манджукова.

„За съжаление имаше остри протести при нейното посещение на гроба на Свети Методий (б.ред.- Микулчице, Чехия), но това посещение остана в сянка на нашето в Рим. Г-жа Райна Манджукова е проявила некоректно и нелоялно отношение към управленческия екип, част от който е и самата тя", заяви пред „Всеки ден" министърът за българите в чужбина Божидар Димитров, който е и неин пряк началник. „Нямам моралното право да кажа повече. Склонен съм да вярвам на членовете на делегацията, тъй като и в миналото е имало подобни прецеденти, за които съм викал Райна Манджукова, както се казва „на килим", укорявал съм я, мъмрил съм я, обещавала е да се поправи", каза още Димитров.

Министърът отказа да коментира какво скандално намира в думите на Манджукова. Посъветва ни да попитаме самата нея, но предположи, че тя ще представи нещата по по-различен начин. Безспорен факт обаче било, че всички от делегацията са били възмутени.

За случая Божидар Димитров научил вчера след завръщането си от Рим, когато отишъл на работа. Тази сутрин Манджукова е дошла в неговия кабинет, за да му обясни как стоят нещата. Той наистина я посрещнал с репликата, че си е ритнала трудовата книжка, „защото така се казва". Решението за освобождаване на Манджукова е взето единодушно на днешното заседание на Министерски съвет. Никой не е възразил.

Райна Манджукова бе избрана за председател на Държавната агенция за българите в чужбина от 12 август 2009 година. Тя е родена като Раиса Дмитриевна Бурлакова в семейство на 4 деца в българското село Кайраклия (днес Лошчиновка) в украинската част на Бесарабия. Майка й се казва Мария, а баща и Димитър. От 1988 година следва висше образование в Държавния педагогически институт в град Измаил (Украйна). За пръв път идва в Българияс танцовия състав, в който е играела народни танци.

През 1989 година идва в България, за да продължи образованието си в Софийския университет, в който завършва специалностите Български език и литература и Руски език. След завършването на университета е назначена в Агенцията за българите в чужбина, където работи до 2007 г., когато напуска да последва една своя мечта - телевизионно предаване за българите в чужбина. От 2007 до август 2009 година е автор и водещ на предаването, посветено на българите зад граница, по телевизия СКАТ - „Облаче ле бяло".

vsekiden.com



Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 10042935
Постинги: 7901
Коментари: 3533
Гласове: 6344
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Инициатива за референдум за излизане на България от ЕС и безпартийно ВНС без хора били досега във властта
4. Български исторически календар
5. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
6. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
7. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
8. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
9. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
10. Забравеният д-р Янко Янев
11. Планът "Еврия"
12. Сайт с български бойни знамена
13. Исторически видеоблог
14. "Изгубената България" - исторически сайт
15. Владо Черноземски
16. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
17. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
18. Реалността днес и която идва...
19. Военное обозрение
20. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
21. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
22. РПЦ Царская Империя
23. Григор Симов: Нека не си затваряме очите
24. Исторически ревизионизъм
25. Вечния Църковен Календар на Светите Отци