Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Февруари, 2012  >>
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829
„Не бой се, малко стадо! Понеже вашият Отец благоволи да ви даде царството.“ (Лука 12: 32) "Не се страхувай от враговете- в най-лошия случай те могат да те убият. Не се страхувай от приятели- в най-лошия случай те могат да те предадат. Страхувай се от равнодушни- те не убиват и не предават, но само при тяхното мълчаливо съгласие съществуват предателството и убийството." От книгата "Заговорът на равнодушните" "Войната може да се смята за загубена едва тогава, когато собствената територия бъде окупирана от противника; победените са подложени на процес на превъзпитаване и историята представяна през погледа на победителите, се насади в мозъците на победените." Валтер Липман (Walter Lippmann), американски журналист "Подарете на евреите рая и те ще окачат там картината на ада." Анис Мансур (Аnis Mansur), Египетски журналист "Никой обаче не говореше открито‚ поради страх от евреите..." Йоан 7; 13 Щаб За Антисистемни Действия 9 януари в 22:35 ч. · Споделено с: Публично ПРИЗИВ НА ЩАБА ЗА АНТИСИСТЕМНИ ДЕЙСТВИЯ в проект за изграждане ПРЕД ПРАГА НА ПОСЛЕДНИТЕ ВРЕМЕНА при една настъпваща ВИСОКОСНА ГОДИНА, която може да е ФАТАЛНА И ПОСЛЕДНА ЗА ПОСЛЕДНИТЕ ОСТАНКИ НА НАРОДА НИ, а и за голяма част от света ако това ни вълнува, оттам насетне: 1. ИЗВАДЕТЕ НЕЗАБАВНО ДЕЦАТА СИ ОТ УЧИЛИЩА И ДЕТСКИ ГРАДИНИ! 2. НЕ ДОПУСКАЙТЕ НИКАКВИ "ИМУНИЗАЦИИ" И МАНИПУЛАЦИИ НАД ТЯХ! 3. ГРУПИРАЙТЕ СЕ СЪС СИГУРНИ И ПРОВЕРЕНИ ХОРА НА ПЪРВО ВРЕМЕ НА МАЛКИ ГРУПИ ИЛИ ВАШИ БЛИЗКИ И НАПУСКАЙТЕ ГРАДОВЕТЕ, ПРОДАВАЙТЕ ИМУЩЕСТВОТО СИ ТАМ! 4. ИЗПОЛЗВАЙТЕ АКО ИМАТЕ ПОСТОЯННИТЕ СИ РАБОТИ ДА ТЕГЛИТЕ КОЛКОТО СЕ МОЖЕ ПОВЕЧЕ КРЕДИТИ ЧРЕЗ ТЯХ, СЛЕД КОЕТО ГИ НАПУСКАЙТЕ, КОИТО ДА УПОТРЕБИТЕ ЗА ИЗБРОЕНИТЕ ПО-ДОЛУ И ГОРЕ ЦЕЛИ! 5. ТЪРСЕТЕ ПЛАНИНСКИ ИЛИ КОТЛОВИННИ СЕЛА, ПУСТЕЕЩИ ЗА ПРЕДПОЧИТАНЕ МЕСНОСТИ И КУПУВАЙТЕ ТЕРЕНИ И КЪЩИ, МОЖЕ И НЕУРЕГУЛИРАНИ... Някакво количество земя в близост до тях и терени също. 6. ОСИГУРЯВАЙТЕ СИ СВОИ ВОДОИЗТОЧНИЦИ И ЕНЕРГОИЗТОЧНИЦИ-СЛЪНЧЕВИ И ВОДНИ. Икономични локални парна и системи за нагряване на вода, слънчогледови екопелети и брикети, по възможност си ги произвеждайте сами. 7. Засявайте култури, щадящи максимално почвата и неискащи особено грижи от които няма да останете гладни. 8. Не пускайте партньорката си в родилно отделение или болница в никакъв случай и вие не постъпвайте в такава и избягвайте поликлиники! Търсете само лекари ако има такива в които имате доверие и са честни с вас, не платени слуги на фармацията или които срещу заплащане на ръка ще ви свършат коректно работа. 9. Спрете плащане на осигуровки, данъци и кредити, по възможност ток и вода! От ВОДА НЯМАТ ПРАВО ДА ВИ ЛИШАВАТ СПОРЕД ДЕЙСТВАЩИТЕ КОНВЕНЦИИ! АКО ИМАТЕ ПАРИ ДА ПЛАЩАТЕ ГИ СЪДЕТЕ НА МЕЖДУНАРОДЕН СЪД! 10. НЕ СИ ВАДЕТЕ НИКАКВИ ДОКУМЕНТИ ПОВЕЧЕ... Снабдете се с някакъв малък икономичен свой превоз като фреза или тракторче, неискащи книжки. 11. НЕ РЕГИСТРИРАЙТЕ ДЕЦАТА СИ АКО ГИ ИМАТЕ, но го правете ГРУПИРАНО И МАСОВО за да не могат лесно да ви ги вземат. Комбинирайте се и измислете врътки в случай на атака за които мога да ви "светна", как да мамите системата и без адвокат и да си ги връщате. В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ ГИ ПРАЩАЙТЕ НА УЧИЛИЩЕ И ДЕТСКА ГРАДИНА! 12. Оказвайте съдействие с материалната база и наличности с които разполагате на всеки готов да формира общност с вас, но след щателна проверка на поведението, делата, позициите, местоработата и начина му на живот до момента и след него. Ако не може материално да участва ще е полезен с друго. 13. В случай на репресия, ЗАПОМНЕТЕ: НИЩО ОТ ПРИЗОВАНОТО ТУК НЕ Е ИЗВЪН ЗАКОНА, а може да е само "на ръба" или АДМИНИСТРАТИВНО НАКАЗАНИЕ! Затова те вероятно ще включат ГРОБ-арските АНТИКОНСТИТУЦИОННИ ПОПРАВКИ от 2012-а в "ЗАКОНА ЗА ЗДРАВЕТО" за което обаче им трябват доносници и крепостници на кмета, когото ще впримчат, живущи около вас в малкото населено място, затова избягвайте зложеталетни елементи в съседство и на улицата и се оградете с поне двама сигурни свидетеля-нероднини, когато подбирате мястото! НЕ ПРИЕМАЙТЕ НИКАКВИ АДВОКАТИ ОТ СТРАНАТА И НЕ СЕ ДАВАЙТЕ НА НИКАКВО "ЛЕЧЕНИЕ" в случай, че репресията е успяла вече и намерете начин да потърсите ГРАЖДАНСКИ НАТИСК ОТ СЪМИШЛЕНИЦИ САМО-ПРОВЕРЯВАНИ В РАЗЛИЧНИ СИТУАЦИИ, външна адвокатска помощ чрез тях от адвокат-съмишленик от чужбина или правозащитник за предпочитане руснак, немец, французин, може и от САЩ... ИЛИ НИКАКВА! Обявете в краен случай с широка огласа, БЕЗСРОЧНА ГЛАДНА СТАЧКА И НЕПОДЧИНЕНИЕ... ИСКАЙТЕ ПЕТОРНА ЕКСПЕРТИЗА ОТ ВЪНШНИ ЕКСПЕРТИ в случай, че срещу вас е пусната "бухалката"-"закон за здравето"... Към момента, няма по кой закон от НК да ви ударят за изброеното, а всички изпълним ли минимум горепосочените стъпки и станем ли маси от стотици и хиляди и се слеем на едно в един БАСТИОН и ОБЩ ПОТОК, то със СИСТЕМАТА ИМ Е СВЪРШЕНО И ЩЕ КАПНЕ САМА! 14. НЕ ПОЛЗВАЙТЕ БАНКИ И НЕ ПРАВЕТЕ ПОВЕЧЕ СМЕТКИ ТАМ! 15. ГРАДЕТЕ САМОДОСТАТЪЧНИ ОБЩНОСТИ НА ПЪРВО ВРЕМЕ МАЛКИ ГРУПИ, ИЗЛЕЗЛИ ОТ ЗАВИСИМОСТТА НА ПАРИТЕ И СВЕЛИ УПОТРЕБАТА ИМ ДО МИНИМУМ ДО ПЪЛНОТО СПИРАНЕ, КАКТО И НА КУРИЕРСКИ ФИРМИ, ТРАНСАКЦИОННИ И ПРОЧИЕ. ИНТЕРНЕТА ДА СЕ ПОЛЗВА ОГРАНИЧЕНО, КАКТО И КОМУНИКАЦИИТЕ, САМО ЗА УГОВОРКИ С НОВИ СЪМИШЛЕНИЦИ, ПЕСТЕЛИВО И ЗА ИНФОРМАЦИЯ И ПРОПАГАНДА! РЯДКО... За предпочитане БЕЗ "СМАРТФОНИ"... Разхождайте се сред Природата и там разговаряйте важни неща без телефони и комуникационни средства по вас, поне няколко часа дневно! Грижете се за страдащи четириноги същества около вас и живейте в СИНХРОН И РАЗБИРАНЕ С ЖИВАТА ПРИРОДА във всичките и себепроявления, а не във война и конфликт с нея! Спомнете си как успя МАХАТМА ГАНДИ... "ТЕ СА МНОГО, ВИЕ СТЕ МАЛКО"... Арундати Рой "СТАНЕТЕ И ТЕ ЩЕ ПАДНАТ"... Апелирам на първо място ако има духовници, смятащи се за ПРАВОСЛАВНИ... А и другите духовни наставници, но най-паче уж нашите! ИЗЛЕЗТЕ ОТ ФАЛШИВИТЕ "ПРАВОСЛАВНИ ЦЪРКВИ" и гурута, СЕГА И ГИ АНАТЕМОСАЙТЕ... ВЪРНЕТЕ ИСТИННОТО ПРАВОСЛАВИЕ И КАНОНИ, АПОСТОЛСКАТА ПРИЕМСТВЕНОСТ И ПОВЕДЕТЕ ВИЕ-БЕЛОБРАДИТЕ ХОРОТО като Владика Зосима в Русия и някои поместни отделни свещеници, вече зад решетките, пак там! Бъдете за нас тази опора, която бяха вашите предшественици ЦЕЛИ ПЕТ ВЕКА! Амин С Щаба да се свързват само хора: КОИТО НЕ СА ГЛАСУВАЛИ НА ПОСЛЕДНИТЕ МЕСТНИ И ПАРЛАМЕНТАРНИ "ИЗБОРИ", НЕ ЧЛЕНУВАТ В НИКАКВИ ДЕЙСТВАЩИ В МОМЕНТА, РЕГИСТРИРАНИ ПАРТИИ, ДВИЖЕНИЯ, "НПО"-ТА И СИЕ, НЯМАЩИ НАМЕРЕНИЕ ПОВЕЧЕ ДА ВАЛИДИРАТ С ПОДПИСА И СЪГЛАСИЕТО СИ, КАКВИТО И ДА Е ДОКУМЕНТИ НА НЕСЪЩЕСТВУВАЩАТА ДЪРЖАВА, С ЩАМП ОТГОРЕ НА "ЕС" НА ЧУЖД ЕЗИК, ЕГН, ЧИП, САТАНИНСКИ "КЮАР" КОД И ПРОЧИЕ ЗА ТЯХ И ДЕЦАТА СИ! Имащите информацията вече и за НОВОРОДЕНИТЕ СИ ОЩЕ! Поклонници на МАРКС, ФРОЙД, ДЪНОВ, ДАРВИН, ЛИБЕРАСТКИТЕ ИДЕОЛОЗИ И "МИСЛИТЕЛИ" и прочие ДА НЕ СИ ГУБЯТ ВРЕМЕТО СЪЩО! С всички извън посочените категории горе и отговарящи на тези изисквания, Щаба е готов да обсъди ситуацията и да изслуша и алтернативни мнения и предложения и приеме градивна критика и корекция. СЪ НАМИ БОГЪ! СВОБОДА ИЛИ СМЪРТЪ! АМИНЪ "Аз Васил Лъвский в Карлово роден. От Българска Майка аз роден... Нещях да съм турски и НИКАКЪВ РОБ! Същото исках за милий ми род!" Васил Иванов Кунчев-Левски, Светивеликомъченик Йеродякон Игнатий
Автор: samvoin Категория: Политика
Прочетен: 10054718 Постинги: 7921 Коментари: 3556
Постинги в блога от 18.02.2012 г.
Автор: devnenetz

СРАМ МЕ Е,
                АПОСТОЛЕ!

 

 

Дяконе,

 

Бесилото

 

сънувах

 

във захлас,

 

г"а

 

в съня ми

 

ти почука

 

снощи

 

в късен

 

час.

 

 

 

От леглото

 

скочих

 

с ряз:

 

посрещнах те,

 

прегърнах те,

 

целунах те,

 

поканих те

 

в дома си

 

аз!

 

Говорихме

 

си дълго

 

с тебе.

 

Срамувам се

 

от себе си,

 

Апостоле!

 

Тъй

 

започнах аз…

 

Не сме

 

народ добър,

 

нали?

 

Главите ни

 

наведени

 

са пак.

 

Скарани сме

 

много,

 

(ама много!)

 

помежду си.

 

Вождовете ни –

 

без брой!

 

Без чет!...

 

Нямахме

 

със тях

 

късмет…

 

Ех,

 

нямаме

 

със

 

тях

 

късмет!

 

 

 

Разбрал си,

знам:

 

веч

 

нямаме

 

Султан.

 

Без фес…

 

имаме

 

наместник

 

днес!

 

 

 

България –

 

с половин снага!

 

България –

 

в плен

на

българе-

 

убийци!

 

И

 

кръвопийци!

 

 

 

Младите –

 

немили,

 

клети,

 

недраги -

 

далеч,

 

на гурбет

 

по целия

 

свет!...

 

Милиони

 

бедни,

 

гладни,

 

болни!

Отчаяни

 

българе…

 

Апостоле!!!

 

 

 

Тефтер

 

разгръщаш.

 

Дириш

 

прапрадядовата

 

къща.

 

Знам:

 

с много плам

 

в оназ

 

пракъща

 

тук

 

прадядо

 

силно

 

те прегръщал;

 

с него комитет

 

сте основали

 

и за българско

 

мечтали…

 

 

 

Апостоле,

 

българ’те

 

онез

 

ги няма

 

вече

 

днес…

 

Напусто

 

дириш

 

по села

 

и паланки,

 

по баири

 

и чукари

 

верни

 

стари

 

твои

 

другари.

 

 

 

Дяконе!

 

Днес

 

„Апостоли”

 

много…

 

Днес,
където и
да минеш,
"Апостоли"

 

с лопата

 

да ги

 

ринеш…

 

 

 

Дяконе!

 

Пасувам.

 

Гладувам.

 

Псувам.

 

Гласувам…

 

Срам ме е за мен!

 

Срам ме е за всичко!

 

Срам ме е за всички!

 

Недостойни сме

 

за твоята мечта!

 

И за твоята борба!

 

И за твоята душа!

 

И за твоята сълза!

 

Не плачи за нас,

 

Апостоле!

 

 

 

Ти искаш

 

пак

 

комитет

 

да основем,

 

народ

 

да поведем.

 

 

 

Готов съм!

 

Но кой?

 

Кой

 

ще поеме

 

по твой’те

 

дири

 

Бати

 

Дядо

 

Василе?…

 

 

 

От време оно

 

все чакаме

от някой

 

друг

 

свобода.

 

А, ти…

 

ти искаше

 

… сами

 

да се

 

направим

 

свободни!

 

Сгрешил ли си

 

с нас?

 

Дяконе…

 

Пешман ли си

 

с нас?!...

 

Господи наш…

 

Неповторими,

 

Безгробни!

 

Непрежалими

АПОСТОЛЕ!!!???....

 

* 19. 02. 2005

** 19. 02. 2012

За голямо съжаление, държавата ми България продължава
да се свлича все по-надолу и по-надолу!...

Докога НАРОДЕ???!!!...

 

Гр. Варна, инж. Драгия Драгиев

 


Категория: Политика
Прочетен: 888 Коментари: 0 Гласове: 9
Последна промяна: 18.02.2012 16:52
18.02.2012 16:20 - ,,НАРОДЕ????"
Автор: allvin

,,НАРОДЕ????"




image


http://www.limpa.bg/blog/60227

Категория: Политика
Прочетен: 2738 Коментари: 3 Гласове: 5
Последна промяна: 18.02.2012 16:34
www.pravoslavieto.com/history/19/1837_Levski/index.htm

Това е ИДИОТСКОТО и национал - нихилистично обяснение, на сегашния фанариотски, доноснически, масонски и хомосексуален "Свети синод" на Максим!

Виж още по темата и:

www.desant.net/show-news/21837/


image Иконата на зографът Стоян Недев от Велико Търново

Църквата играе футбол с Левски

Българската православна църква си играе с Васил Левски като с футболна топка. Въпросът за канонизацията на Дякон Игнатий излиза наяве само когато пламнат политически страсти или трябва да се защитят лични интереси. В тези случаи Апостола на свободата е острие от нападението или защитник пред вратата.
Първи разигра църковния футбол отец Христофор Събев. В зората на демокрацията той обвини Светия синод че е загърбил светлия образ на Левски. По разбунените площади Събев викаше, че ще уреди документите на Апостола, за да влезе в канона. Като се издигна в йерархията обаче, инженерът забрави клетвите и се запиля отвъд океана.
После топката пое отборът от алтернативния синод на Пимен и Инокентий. Със силен шут разколниците се опитаха да обявят Левски за светец. Лично патриарх Максим се хвърли и спаси гола. Вратата на официалния Синод остана суха.
Миналата година Ловчанският митрополит Гавриил поведе нова атака. На собствен терен той заяви, че заради своето мъченичество и любов към българския народ Васил Левски трябва да бъде канонизиран. В този случай Дякона беше индулгенция, с която архиереят се опита да очисти греховете си като брокер на недвижими имоти.
Оспорван мач се очаква през зимния сезон на компроматите. Още не е ясно къде ще е инициативата. Дали в единайсеторката на омаскарените митрополити или в неопетнената част от църковното братство.
Васил Левски не може да бъде светец, защото има тежък грях, твърдят противници на канонизацията. През август 1872 г. той се промъква в дома на ловешкия чорбаджия Денчо Халача, за да го накаже. Искали му помощ за диарбекирските заточеници, а онзи напсувал комитетските хора. Със свой другар Апостола се спотайва и чака Халача. За беда пристига слугата му. Момъкът почва да вика за помощ, Левски скача и го мушка с камата.
Жертвата е 24-годишният Стойчо Гиргинов. "Жално за невинното момче, но ако не беше така, инак беше оцапано на много страни", споделя Левски с Любен Каравелов и добавя: "Докато постигнем целта си, ще отидат и невинни хорица доста."
В небесните селения има цяла кохорта от светци воини, които размахват меч или копие. На свети Димитър Солунски дори се приписва убийството на цар Калоян. Попове и миряни се кръстят пред иконата му, без да знаят, че в копитата на коня умира български владетел.
Княз Борис пък нарежда да бъдат избити 52 български рода. Клането не пречи да бъде канонизиран като свети Борис-Михаил. Православните йезуити го оправдават, защото в края на дните си се разкаял. Васил Левски също се покайва. Преди екзекуцията на 19 февруари 1873 г. той изповядва греха си. "Бил хладен, но малко заплакал (очите му се напълнили със сълзи). Признал, че е убил в Ловеч момчето", пише Захари Стоянов, който черпи сведения от изповедника поп Тодор.
Проблемът не е в църковната догматика, а в нейните тълкуватели. У нас служителите на Бога са заети със собственото си земно благополучие и нехаят за духовното. Тази ситуация не е нито от днес, нито от вчера. През 1875 г. Христо Ботев издава стенен календар, който е документ за вековното разминаване между църква и миряни. Като загърбва "калугери и попове", поетът записва срещу датата 9 март: "40 мъч. и ВАСИЛ ЛЕВСКИ МЪЧ."
Девети март е денят на Свети 40 мъченици, загинали по времето на римския император Ликиний. "Тия мъченици бяха от различни места набрани войници и за вярата си в Христа бидоха хвърлени у едно езеро при Севастия и Кападокия в 320 г., та така се сподобиха с мъченически венци", обяснява една богослужебна книга.
Денят на 40-те светци най-много приляга за Левски, признават познавачи на канона. Девети март е еманация на християнското мъченичество, чиято съдба споделя и Апостола на българската свобода. С определянето на календарен ден Ботев изпълнява едно от условията на православната канонизация. За да бъде въведен Левски в лоното на светците, остава да му се напише житие, да се състави служба и изрисува икона. Трудоемка работа, която футболистите от БПЦ едва ли някога ще свършат.

 


          Мумия на безбожник в центъра на София

Синодалните старци нехаят за Патриарх Евтимий и Васил Левски, но правят дълбок поклон пред сръбския светия Стефан Милутин. В софийския храм "Св. Неделя" ревниво се съхранява онова, което е останало от него. "В тази наша църква, без да предполагат, вярващите почитат мощите и целуват ръката на един от най-бележитите авантюристи и сластолюбци не само на Балканския полуостров, а и в Европа. Такова нещо не би могъл да си позволи нито един народ", възмущава се медиевистът Йордан Иванов.
Стефан Урош II Милутин слага кралската корона през 1282 г., когато по-големият брат Драгутин му отстъпва престола. Уговорката е Милутин да управлява, докато братовите синове станат пълнолетни. Абдикиралият не подозира, че неговите деца никога няма да се докоснат до трона.
Стефан първо се жени за тесалийската принцеса Елена. Скоро я изоставя и взема за съпруга Елисавета, дъщеря на унгарския крал Стефан V. Маджарката е балдъза на Драгутин, който бил женен за сестра й. За трети път Милутин минава под венчило с щерката на българския цар Георги I Тертер. През 1284 г. той слага брачен пръстен на Ана, а през 1299 г. я прогонва. Целта му е да освободи ложето си за дъщерята на византийския император Андроник II. Новата съпруга Симонид е едва шестгодишна - непозната тръпка за сластолюбеца.
Съвременниците описват двореца на крал Стефан като "храм на удоволствията". Владетелят си падал по виното, хазарта и хубавите прислужнички. Винаги бил готов за приключения. Според една народна песен кралят все не можел да си хареса невеста и затова ребром попитал сестра си: "Мош" ли, сестро, менека да земеш?" Тя обаче не се поддала на кръвосмешението.
Ана ражда на Милутин дъщеря и син. Кралят дава щерка си за жена на цар Михаил III Шишман, чийто баща сразява в битка. Сина си пък ослепява, защото дръзва да се побуни срещу него. Свирепият монарх умира внезапно на 29 октомври 1321 г. Мълви се, че причината за смъртта е невръстната Симонид. На сръбския престол сяда незрящият син Стефан Урош III Дечански, а бащата ослепител е обявен за светец.
Тялото на Стефан Милутин е погребано в Банския манастир в Косово. По време на Косовската битка през 1389 г. останките са спасени в близкия град Трепча. През 1455 г. селището е разорено от турците и мощите поемат към София. Пренася ги тукашният митрополит Силван. "Как се е създал у софиянци тоя висок култ към св. крал?", пита църковният историк Иван Снегаров и се опитва да обясни явлението: "С течение на времето софиянци почнали да забравят националното потекло на св. крал и го считали свой местен светия."
Кральовият кивот винаги е стоял в най-личния софийски храм. Първо е положен в катедралната църква "Св. Георги". През ХVI век тя е превърната в джамия и сърбинът е преместен в "Св. Марина". През 1578 г. немският пътешественик Стефан Герлах намира мумията тук. Виждали се само ръцете, а на гърдите имало блюдо за помощи. По-късно Милутин обитава църквата "Св. Архангел", докато най-сетне е преместен в "Св. Неделя". Руският славист Виктор Григорович пише, че през 1845 г. е видял тялото под нейния свод.
През 1856-1865 г. върху старата "Св. Неделя" е вдигнат нов храм. Някои софиянци искали да се посвети на равноапостолите Кирил и Методий, но други настоявали да си остане "Св. Неделя". Налага се обаче името "Св. Крал". И досега побелели столичани наричат църквата така.
Стефан Милутин винаги е гледал на изток, един от подвизите му е присъединяването на Скопската област към кралството. Когато неговите мощи пристигат у нас, в тях продължават да тлеят въжделенията за Велика Сърбия. По време на Сръбско-българската война от 1885 г. крал Милан тръгва да "освобождава" и тленните останки на своя средновековен предтеча. Сръбският вестник "Дневни лист" цитира реч на командира на Пиротската дружина. Офицерът сложил ръка на сабята и призовал войниците: "Костите на краля Милутина и на други сръбски владетели и светци викат към вас да ги освободите, да ги не къса и да ги не мъчи веке сръбският неприятел."
Западните ни съседи мислят за мощите и по време на Първата световна война. След Ньойския диктат те се обръщат към генерал Кретиен, главнокомандващ окупационния корпус у нас. Сърбите го увещават да им предаде мощите. Французинът обаче имал други грижи, не му било до стари кокали. Пък е щяло да пламне и народно негодувание, българите едва ли биха се лишили от кралската десница, която от векове благоговейно целуват.


Из статия на наш съблогър, под името
"Монаси с пагони затриха мощите на Евтимий". Цялата статия е тук:

men.blog.bg/history/2012/02/16/monasi-s-pagoni-zatriha-moshtite-na-evtimii.902492

image




Категория: Политика
Прочетен: 1569 Коментари: 0 Гласове: 5
Последна промяна: 18.02.2012 14:38
voxpop.blog.bg/novini/2012/02/18/pametna-plocha-na-levski-na-18-02-2012-v-11-00-v-sofiia.903775


image
                         Васил Левски - биография

Ранни години
Васил Иванов Кунчев е роден на 18 юли (6 юли стар стил) 1837 г. в Карлово в семейството на Иван Кунчев Иванов и Гина Василева Караиванова. Има двама братя — Христо и Петър — и две сестри — Яна и Марийка. Учи във взаимно училище в Карлово. През 1851 г. баща му умира и тримата братя остават да се грижат за семейството.

От 1855 г. е послушник при вуйчо си Василий, таксидиот на Хилендарския манастир в Карлово и Стара Загора. Учи две години в класно училище в Стара Загора и изкарва едногодишен курс за подготовка на свещеници в Пловдивското класно епархийско училище „ Св. Св. Кирил и Методий“, основано от Найден Геров през 1850 година. На 7 декември 1858 г. приема монашеството и името Игнатий в Сопотския манастир „Св. Спас“ под мантията на йеромонах Кирил, а през следващата 1859 г. пловдивският митрополит Паисий го ръкополага за йеродякон.

По-късно (1861 г.), под влияние на Георги Сава Раковски, Левски се посвещава изцяло на революционното дело. Той владее отлично няколко езика: турски, гръцки и арменски, които се оказват полезни в революционната му дейност.
Васил Левски сред другари от 2-ра българска легия в Белград 1867 г.
Левски в 1868
Революционна дейност в Сърбия и Румъния
На 3 март 1862 г. заминава за Сърбия и взема участие в Първата българска легия на Раковски в Белград. Запознава се отблизо с бунтовните среди на българската емиграция. Заради своята ловкост и храброст по време на сраженията с турците за белградската крепост Васил получава името Левски (според легендата е направил „лъвски“ скок по време на военни упражнения). На този етап изпитва силно влияние на Раковски и възприема идеята за организиране на чети, чрез които да се вдигне народът на въстание. След разтурянето на легията се присъединява към четата на дядо Ильо войвода. През 1863 г. заминава за Румъния и след кратък престой се завръща в България. През пролетта на 1864 г., навръх Великден в Сопот, Левски в присъствието на най-близките си приятели сам отрязва дългите си монашески коси. От този момент той става мирски дякон (служител, помощник) на свободата Васил Левски. Архимандрит Василий се опитва да възбуди църковно следствие срещу племенника си, а Пловдивският митрополит заплашва самия Василий с наказание, ако упорства в настояването си. 1864–1866 г. Левски е учител в с. Войнягово, Карловско, а след това (1867) в Еникьой, Северна Добруджа. По-близо до границата, той се надява да се свърже с Раковски и да се запознае с неговите по-нататъшни планове. Като учител Левски развива революционна пропаганда сред народа и организира патриотични дружини за бъдещото въстание. През 1866 г. на румънска земя се движи в средите на Хаджи Димитър и Стефан Караджа. През ноември 1866 г. се среща с Раковски.
Левски във Втората българска легия, 1867/68 г.През 1867 г. по предложение на Раковски е определен за знаменосец в четата на Панайот Хитов, която се подготвя за прехвърляне в България. Заедно с четата изживява всички трудности и разочарования по време на похода в Балкана през 1867 г. После заедно с четата преминава в Сърбия и постъпва във Втората българска легия на Раковски (1867-1868). След разтурянето и той заболява и остава 2 месеца в с. Зайчар. През това време преосмисля изминатия път. Съмненията му в целесъобразността на четническата тактика се превръщат в убеждение, че трябва да се търси нов път за постигане на крайната цел. За пръв път изразява мнение, че трябва предварителна подготовка на народа за участие в освободителното дело. В писмо до Панайот Хитов загатва за своите изводи и намерения, като му съобщава, че е решил да извърши нещо голямо в полза на отечеството, „в което ако спечеля, печеля за цял народ, ако загубя, губя само мене си“. В него се засилва недоверието спрямо Сърбия и убеждението, че българите трябва да разчитат преди всичко на себе си, а не на външни сили. Гибелта на четата на Хаджи Димитър и Стефан Караджа окончателно го убеждава, че предварителната подготовка е необходимо условие за победата на българската революция. През август 1868 година, Левски отива в Букурещ, където се свързва с Иван Касабов и дейците на „Българското общество“. Към това време се отнася запознаването му с Христо Ботев и техният съвместен живот в една изоставена вятърна мелница край Букурещ.
Организиране на революционни комитети
Със средствата, предоставени от „Българското общество“ и читалище „Братска любов“, организация на „младите“, Левски заминава за Цариград с параход на 11 декември 1868 г., за да предприеме оттам първата си обиколка из българските земи. Тя е с осведомителна цел. При извършването и, Левски се запознава с условията и възможностите за революционна дейност в българските земи. В началото на януари 1869 г. напуска турската столица и се отправя към Тракия и Северна България. Преминава през Пловдив, Карлово, Сопот, Казанлък, Сливен, Велико Търново, Ловеч, Плевен и Никопол. Навсякъде разговаря със свои доверени хора и познати, за да ги спечели за делото. Обнадежден, че в непродължителен срок може да бъде обявено въстание, Левски приключва своята обиколка и на 24 февруари се завръща в Румъния.

След двумесечен престой в Румъния на 1 май 1869 г. Апостолът започва втората си обиколка в българските земи с изходен пункт Никопол. Сега той е снабден с революционна прокламация и пълномощно, получени от Иван Касабов. И двата документа, които удостоверяват, че Левски не е случаен човек, а изразява мнението на българската политическа организация в Румъния, са подпечатани с печат на Привременното правителство на Балкана. По време на тази обиколка Левски поставя началото на изграждането на вътрешната революционна организация (ВРО). Първият комитет е основан в Плевен. После продължава изграждането на местни (частни) революционни комитети и в Ловеч, Троян, Карлово, Калофер, Казанлък, Пловдив, Сопот, Чирпан и др. Втората обиколка на Левски го убеждава, че въстанието не може да бъде вдигнато толкова скоро, както мисли няколко месеца преди това. Той съзира необходимостта от по-голяма подготовка на народа, осъществявана от революционни комитети, свързани организационно помежду си.

След завръщането си в румънската столица на 26 август 1869 г. Левски се включва активно в живота на младата българска емиграция. В края на 1869 г. заедно с Любен Каравелов участва в създаването на Българския революционен централен комитет. Той се стреми да убеди емиграцията, че центърът на подготовката на предстоящото въстание трябва да се пренесе във вътрешността, че българите трябва да разчитат на своите собствени сили, а не на външна помощ, че трябва да се скъса решително с необмислените комбинации с балканските страни. Емигрантските дейци съзнават необходимостта от организиране на народа, но никой няма план кой и как да го направи. Те трудно се разделят и с традиционните си схващания за чужда помощ и за ръководене на революционното движение извън страната. Разочарован от емиграцията, през май 1870 г. Левски се завръща в България и се заема с доизграждането на комитетска мрежа. До края на 1871 г. успява да създаде гъста мрежа от революционни комитети, обединени в цялостна ВРО. За столица на ВРО е обявен Ловеч, а комитетът в този град е обявен за БРЦК. В запазената документация и в печата на организацията той е наричан още Привременно правителство на България. Създаването на ЦК в България изключително важна стъпка в укрепването на вътрешната комитетска организация. С това Левски осигурява организационно работата си по подготовката на въстанието в страната. Ловешкият комитет го подпомага в поддържането на връзките с емиграцията. Левски разглежда ЦК в България като върховно ръководство на революционното движение с общонационални функции. Селските и градските частни комитети в революционната организация обединяват в себе си представители на всички социални групи в българското общество. Левски единствен от „четеримата големи“ на българската революция достига до прозрението, че в подготовката трябва да бъдат привлечени и чорбаджиите. Техните средства са особено нужни за материалната осигуреност на предстоящото въстание. Той предвижда получаване на тези средства по доброволен начин, но за тези, които отказват да подкрепят народното дело, той въвежда революционен терор.
Към края на 1871 г. изградената ВРО е единствената реална сила, способна да постави на дневен ред българския национален въпрос. Комитетите започват активна работа за привличане на привърженици, за събиране на средства и закупуване на оръжие. Когато работата нараства, БРЦК изпраща двама помощници на Левски през втората половина на 1871 г. — Димитър Общи и Ангел Кънчев. Същата година изработва програма и проектоустав на БРЦК. Инициатор и участник е на първото общо събрание на БРЦК в Букурещ (29 април — 4 май 1872 г.). В края на юни 1872 г. напуска Букурещ и като пълномощник на БРЦК пред комитетите в България започва преустройство на Вътрешната революционна организация. Създава окръжни комитети.
Залавяне и смърт
На 22 септември 1872 г. Димитър Общи организира обир на турската поща в Арабаконак. Левски е против, но е подкрепен единствено от поп Кръстю Никифоров. Залавянето на участниците нанася тежък удар на революционната организация. Левски получава нареждане от БРЦК и Каравелов за вдигане на въстание, но отказва да го изпълни и решава да прибере архивите на ВРО от Ловеч и да се прехвърли в Румъния. На 27 декември 1872 г. бива заловен от турската полиция до Къкринското ханче (източно от Ловеч). При залавянето му Левски притежава редовно тескере за пътуване, дадено му от Малък Добри Койнов от ловешката махала Дръстене, но го гълта, за да го скрие от турците.

Предполага се, че причината за неговото залавяне е предателство от съмишленик. Спори се за името на предателя — Поп Кръстю (съучредителя на комитета в Ловеч) или Марин Поплуканов (председателя на комитета). През 1925 историкът Димитър Страшимиров публикува обширен труд, в който представя доказателства, че именно поп Кръстю става доносник на турските власти и дава сведения за местоположението на Левски.

Според други проучвания предателство спрямо Левски не е имало.[2]До последно турците не знаят кого са заловили и Левски е откаран в Търново, за да бъде разпознат. Чак там става ясно кой е той. При Къкрина отиват едва няколко заптиета, а в случай, че са знаели кого залавят, подобна малочисленост не би била логична. Също така се доказа, че поп Кръстю не е имал точна информация за плановете на Левски.

Впоследствие Левски е отведен в София, където е предаден на съд. Апостолът изгражда защитата си на основите на правата на християните според Хатихумаюна, за да не издаде някого и организацията. Той подчертал няколко пъти, че е търсил законни пътища за изменение на живота в Империята. Левски се разграничава от дейността на Димитър Общи, за да избегне криминални обвинения. Очаквало се Великото везирство да освободи всички освен обирачите на пощата, защото политически процес не е в интерес на Турция и вреди на авторитета и пред Европа. Комисията за процеса е: Али Саид паша, Шакир бей и Иванчо х. Пенчович. В инструкциите към съдиите е записано да се накажат строго само ръководителите. В състава на съда са включени и българите: х. Мано Стоянов и Пешо Тодоров като представители на българската община в града. Включени са още мюсюлмани и евреи. Смъртната присъда е издадена на 14 и е потвърдена на 21 януари 1873 г. Процесът завършва, а комисията е иззела функциите на съд, което е недопустимо по законите на самата империя. 60 подсъдими са осъдени на затвор и заточение и двама са обесени — Димитър Общи и Васил Левски. Присъдите са потвърдени от султана по целесъобразност. За да не се навреди на турската дипломация, не са извършвани по-мащабни разследвания и гонения.
Паметникът на Васил Левски в центъра на СофияНа 18 февруари(6 февруари по стар стил) 1873 г. присъдата е изпълнена в околностите на София. Мястото на обесването на Васил Левски се намира в центъра на днешна София, където е издигнат негов паметник.

През 1956 г. при археологически разкопки в църквата „Света Петка Самарджийска“ в центъра на София е разкрито погребение, около което избухва спор дали това не е тялото на Левски. Учените твърдят, че не е, но според устни предания точно това е мястото, на което тялото тайно е препогребано след обесването. Полемиката периодично затихва и се възобновява през годините, докато през 1986 г. БАН взема решение да постави паметна плоча на църквата, но то така и не се осъществява. Спорът няма официално решение и до днес.
Имена, псевдоними и прозвища
В историческите извори и историографията личността на Левски се среща под различни имена и прозвища, революционни псевдоними, с които подписва писмата си, фалшиви имена за тескерета и документи, които е ползвал.

След смъртта му, през 80-те и особено 90-те години на 19 век, в широка употреба влиза Апостола на свободата или само Апостола, за което особена заслуга има Иван Вазов.

Имена и прозвища Васил Иванов, Васил Дякон – Левски, Васил Иванов Кунчев, Васил И. Лъвский, Васил Лъвский (В. Лъвский), Васил Левски (В. Левски), Васил Гинин, Дяконът, Дякончето, Дякон Игнатий (Игнатие), Дякон Игнатий – Левский, Дякон Васил Левски, Дякона Левски, Левский; Апостола на свободата, Апостола.
Фалшиви и чужди имена, използувани в паспорти, тескерета и адреси Дидьо Пеев, Добри Койнов, Иван Фетваджиев, Нико Жеков, Петко, Петър г. Пенев, Първан Найденов , Руси Веледи Рачов (Руси, син на Рачо), Стан Станчулеску, Стойчо Бешикташът.
Революционни псевдоними, с които подписва писма и други документи Ас. Дер. Кър[д]ж[алъ], Аслан (Арслан) Дервишоглу (Дервишооглу, Дервишоолу). Аслан Дервишоолу (Дервишоглу) Кърджала (Кърджал, Карджалъ), Аслан Димитроолу Ованес Ефенди, Аслан (Арслан) Ефенди, Асланоолу (Асланоглу) Видинли, Афъз ага (Афъзаа), Афъз Ефенди, Бай Вълчо Драгньов (Драгнюв), Бай Драгню (Драгньо), Бай Филип, В. Лъ-кий (Лъ-кий), В. Л., Вълчо Драгнюв (Драгньов), Дервиш Мехмед (Меемет) Кърджалъ, Дервишоглу Аслан, Дервишоглу Аслан Ефенди, Димитроолу (Димитроглу) Ованес Ефенди; Драган Мирчов, Драгой Стойчев, Драгойчо, Драгойчо Иванов, Драгню, Драгню Костов, Драгомирчо Иванов, Ефенди Аслан Дервишоглу (Дервишоолу), Ибриямаа (Ибриямага) Анадооолу, Кърджалията, Кърджалъ Мустафа Дервишоглу, Мамудая (Мамудаа) Едирнели, Никола Раанелов , К. Ив. Марков, К. Н. Марков, Неболлу Чизмели Кърмъзъ, Тропчо, Хаджи Ахмед (Амет) Съръ Азис Рушидоглу, Хаджи Асанаа (Асанага), Хаджи Ахмед Саръ Чизмели Кърмъзъ, Филип.
Легенда: Имената, прозвищата и псевдонимите в курсив са основните, които Левски е използвал, според неоспоримите исторически източници.
Отношението към Левски днес
В България функционират три музея, посветени специално на Васил Левски. Това са Музеят „Васил Левски“ в Ловеч, Къкринското ханче и Националният музей “Васил Левски” в Карлово. Като музей е оформена и килията, в която той често е отсядал в Троянския манастир. Почти всяко по-голямо селище в страната има улица, площад или училище, носещи името на Апостола.

В момента портрети на Левски са поставени в кабинетите на президента и премиера на България, а и на много други политици. Портрет на Левски виси на знаковото място, където са били портретите на цар Борис III и на Тодор Живков.

Избран е през 2007 г. за „най-великия българин“ на всички времена в първото издание на едноименното телевизионно шоу, проведено от Националната телевизия. За него са гласували почти 59 000 зрители. Със събраните средства от гласуването ще бъде издигнат негов паметник.

http://vipbiographies.wordpress.com

image


image     image
image     image


1.Обесването на Васил Левски, 6 февруари 1873 г. по стар стил, отговаря на 18 февруари, а не на 19 по нов стил. Въпреки това годишнината от смъртта му по традиция се отбелязва на 19 февруари.
2. Васил Левски беше избран за най-великия българин на всички времена от зрителските гласове в кампанията на БНТ „Великите българи”. Това стана ясно във финалното предаване, което беше излъчено в съботната вечер(17.02.2007).( Телевизията реализира кампанията по телевизионен формат на Би Би Си, който беше успешно беше направен от обществените телевизии в над 15 държави. Целта на формата не е пренаписването на историята, той не е и социологическа анкета. Идеята му е да покаже гледната точка на съвременните българи към величието.



Категория: Политика
Прочетен: 1749 Коментари: 0 Гласове: 4
Последна промяна: 19.02.2012 00:57
Левски

Манастирът тесен за мойта душа е.
Кога човек дойде тук да се покае,
трябва да забрави греховния мир,
да бяга съблазни и да търси мир.
Мойта съвест инак днеска ми говори.
Това расо черно, що нося отгоре,
не ме помирява с тия небеса
и когато в храма дигна си гласа
химн да пея богу, да получа раят,
мисля, че той слуша тия, що ридаят
в тоя дол плачевни, живот нестърпим.
И мойта молитва се губи кат дим,
и господ сърдит си затуля ухото
на светата песен и херувикото.


Мисля, че вратата на небесний рай
на къде изглеждат никой ги не знай,
че не таз килия извожда нататък,
че из света шумен пътят е по-кратък,
че сълзите чисти, че вдовишкий плач,
че потът почтенний на простий орач,
че благата дума, че правото дело,
че светата правда, изказана смело,
че ръката братска, без гордост, без вик
подадена скришно на някой клетник,
са много по-мили на господа вишни
от всичките химни и тропари лишни.


Мисля, че човекът, тук на тоя свят
има един ближен, има един брат,
от кои се с клетва монахът отказа,
че цел по-висока Бог ни тук показа,
че не с това расо и не с таз брада
мога да отмахна някоя беда
от оня, що страда; мисля, че канонът
мъчно ще направи да замлъкне стонът;
че ближний ми има нужда не в молитва,
а в съвет и помощ, когато залитва;
мисля ази още, че овчарят същ
с овцете живее, на пек и на дъжд,
и че мойте братя търпят иго страшно,
а аз нямям нищо, и че туй е гряшно,
и че ще е харно да оставя веч
таз ограда тиха, от света далеч,
и да кажа тайно две-три думи нови
на онез, що влачат тежките окови.
Рече и излезе.


Девет годин той


скита се бездомен, без сън, без покой,
под вънкашност чужда и под име ново
и с сърце порасло и за кръст готово,
и носи съзнанье, крепост, светлина
на робите слепи в робската страна.
Думите му бяха и прости и кратки,
пълни с упованье и надежди сладки.
Говореше често за бунт, за борба,
кат за една ближна обща веселба,
часът на която беше неизвестен;
изпитваше кой е сърцат, сиреч честен,
участник да стане във подвига свят;
всяк един слушател беше му и брат.
В бъдещето тъмно той гледаше ясно.
Той любеше свойто отечество красно.
Той беше скиталец и кат дете прост
и като отшелник живееше в пост.
Горите, полята познати му бяха;
всичките пътеки кракът му видяха,
пустинята знайше неговия глас,
хижата го знайше и на всеки час
вратата й за него отворена беше.
Той се не боеше, под небето спеше,
ходеше замислен, сам-си без другар.
Тая заран млад е, довечера стар,
одеве търговец, сега просяк дрипав,
кога беше нужно - хром, и сляп, и клипав;
днес в селото глухо, утре в някой град
говореше тайно за ближний преврат,
за бунт, за свобода, за смъртта, за гробът,
и че време веч е да въстане робът;
че щастлив е оня, който дигне пръв
народното знаме и пролее кръв,
и че трябва твърдост, кураж, постоянство,
че страхът е подлост, гордостта - пиянство,
че равни сме всички в големия час -
той внасяше бодрост в народната свяст.


И всякоя възраст, класа, пол, занятье
зимаше участье в това предприятье;
богатий с парите, сюрмахът с трудът,
момите с иглата, учений с умът,
а той беден, гол, бос, лишен от имотът,
за да е полезен дал си бе животът!


Той беше безстрашлив. Той беше готов
сто пъти да умре на кръста Христов,
да гори, кат Хуса или кат Симона
за правдата свята да мре под триона.
Смъртта бе за него и приятел и брат,
зашил беше тайно в ръкава си яд,
на кръста му вярно оръжье висеше,
за да бъде страшен, кoга нужда беше.
Той не знайше отдих, ни мир, нито сън,
обърнал се беше не дух, на огън.
Думата си цяла лейше в едно слово,
понявга чело си мръщеше сурово,
и там се четеше и укор и гняв,
и душа упорна, и железен нрав.


Той беше невидим, фантом, или сянка.
Озове се в черква, мерне се в седянка.
Покаже се, скрий се без знак и без след,
навсякъде гонен, всякъде приет.
Веднъж във събранье едно многобройно
той влезна внезапно, поздрави спокойно,
и лепна плесница на един подлец,
и излезе тихо из малкий градец.
Името му беше знак зарад тревога,
властта беше вредом невидима, строга,
обсаждаше двайсет града изведнъж,
да улови тоя демон вездесъщ.
От лице му мрачно всички се бояха,
селяните прости светец го зовяха
и сбрани, сдушени във тайни места
слушаха със трепет, с зяпнали уста
неговото слово сладко и опасно,
И тям на душата ставаше по-ясно.

.................................

.................................

И семето чудно падаше в сърцата
и бързо растеше за жътва богата.


Той биде предаден, и от един поп!
Тоя мръсен червяк, тоя низък роб,
тоз позор за Бога, туй пятно на храма
Дякона погуби чрез черна измама!
Тоз човек безстиден със ниско чело,
пратен на земята не се знай защо,
тоз издайник грозен и божий служител,
който тая титла без срам бе похитил,
на кого устата, пълни с яд и злост,
изрекоха подло: "Фанете тогоз!"
На кого ръката не благословия,
а издайство сърши, и гръм не строши я,
и чието име не ще спомена
от страх мойта песен да не оскверна,
и кого родила една майка луда,
който равен в адът има само Юда
фърли в плач и жалост цял народ тогаз!
И тоз човек йоще живей между нас!


Окован и кървав, във тъмница ръгнат,
Апостолът беше на мъки подвъргнат
ужасни. Напразно! Те нямаха власт
над таз душа яка. Ни вопъл, ни глас,
ни молба, ни клетва, ни болно стенанье
не издаде в мрака туй гордо страданье!
Смъртта беше близко, но страхът далеч.
И той не пошушна предателска реч.
И на вси въпроси - грозно изпитанье -
един ответ даде и едно мълчанье
и казваше: "Аз съм Левски! Ей ме на!"
И никое име той не спомена.


Но тиранът люти да убий духът
една заран Левски осъди на смърт!
Царете, тълпата, мръсните тирани
да могат задуши гордото съзнанье,
гласът, който вика, мисълта, що грей,
истината вечна, що вечно живей,
измислиха всякой по една секира
да уморят всичко, дето не умира:
зарад Прометея стръмната скала,
ядът за Сократа с клеветата зла,
синджир за Коломба, кладата за Хуса,
кръста на Голгота за кроткий Исуса -
и по тоя начин най-грозний конец
в бъдещето става най-сяен венец.


Той биде обесен.
О, бесило славно!


По срам и по блясък ти си с кръста равно!
Под теб ний видяхме, уви, да висят
много скъпи жъртви и да се тресят
и вятърът южни с тях да си играе,
и тиранът весел с тях да се ругае.
О, бесило славно! Теб те освети
смъртта на геройте. Свещено си ти.
Ти белег си страшен и знак за свобода,
за коя под тебе гинеше народа,
и лъвът, и храбрий: и смъртта до днес
под тебе, бесило, правеше ни чест.
Защото подлецът, шпионът, мръсникът
в ония дни мрачни, що "робство" се викат,
умираха мирни на свойто легло
с продадена съвест, с позор на чело,
и смъртта на тебе, о, бесилко свята,
бе не срам, а слава нова на земята
и връх, от където виждаше духът
към безсмъртието по-прекия път!
Категория: Политика
Прочетен: 742 Коментари: 0 Гласове: 2
Обесването на Васил Левски

О, майко моя, родино мила,

защо тъй жално, тъй милно плачеш?

Гарване, и ти, птицо проклета,

на чий гроб там тъй грозно грачеш ?

 

Ох, зная, зная, ти плачеш, майко,

затуй, че ти си черна робиня,

затуй, че твоят свещен глас, майко,

е глас без помощ, глас във пустиня.

 

Плачи! Там близо край град София

стърчи, аз видях, черно бесило,

и твой един син, Българийо,

виси на него със страшна сила.

 

Гарванът грачи грозно, зловещо,

псета и вълци вият в полята,

старци се молят богу горещо,

жените плачат, пищят децата.

 

Зимата пее свойта зла песен,

вихрове гонят тръни в полето,

и студ, и мраз, и плач без надежда

навяват на теб скръб на сърцето.

 

"Обесването на Васил Левски" е последната песен на Ботев. Създадена е вероятно към края на 1875 г., защото не е включена в "Песни и стихотворения". Напечатана е в "Календар за 1876 година" под образа на Васил Левски.

 

 

 

 

Дякон Васил Левски

 

О, Майко моя, родино света!

Защо тъй горко, тъй скробно плачеш?

Гарване и ти, птицо проклета,

над чий там гроб тъй грозно грачеш?

 

О, зная, зная, ти плачеш, майко,

затуй, че ти си черна робиня;

затуй, че твоят свещен глас, майко,

е глас без помощ, глас във пустиня!

 

Плачи! Там близо до град София

вида аз стърчи черно бесило.

И твоят един син, Българио,

виси на него... Със страшна сила.

 

Зимата пее свойта зла песен.

Вихрове гонят тръни в полето

и студ, и мраз – плач безнадежден!

Навяват на теб, теб на сърцето!

 

Гарванът грачи грозно, зловещо,

псета и вълци вият в мъглата;

старци са богу молат горещо,

жените плачат, пищат децата!

 

Умря той вече! Юнашка сила

твойте тиране скриха в земята!

О, майко моя, родино мила,

плачи за него, кълни съдбата!

 

Това е първият вариант на стихотворението "Обесването на Васил Левски". Публикуван е във в. "България", г. I, бр. 22 от 12 август 1876 г. Окончателният вариант на стихотворението е излязъл в "Календар за 1876 година" под образа на Васил Левски, а след това е публикуван е в "Съчинения на Христо Ботйов" под ред. на Захари Стоянов, С., 1888, с. 43.


Категория: Политика
Прочетен: 657 Коментари: 0 Гласове: 3
Отдава се почит към починалите  

Снимка:

БГНЕС  

Днес е Събота Месопустна - Задушница. Задушницата преди Великия пост е обвързана с Великден, затова всяка година тя се пада на различна дата.

На Задушница се отдава почит към починалите. На този ден се ходи на гробищата. Сутринта в храмовете ще бъде отслужена панихида за покойниците. От 10.30 ч.,

пред бюст-паметника на Българския патриарх Кирил в градската градина "Цар Симеон" бъде отслужена Панихида в памет на блаженопочившия Български патрирах Кирил по повод 41 г. от блажената му кончина. Богослужението ще бъде отслужено от Негово Високопреподобие архимандрит Арсений. Годишнината от блажената кончина на патриарх Кирил е на 7 март. Тъй като 7 март т.г. е през Великия пост и не се позволява извършването на панихиди и заупокойни молитви, датата на панихидата се измества в деня на Задушница

Във връзка с възпоменанието Задушница на 18 февруари 2012 г. се осигурява допълнително транспортно обслужване чрез масов градски транспорт. "Център за градска мобилност" ще осигури допълнително транспортно обслужване, чрез масов градски транспорт. За времето от 08.00 до 16.00 часа се разкриват следните временни трамвайни маршрути: кв. "Иван Вазов" - кв. "Орландовци" - (трамвайна линия № 1А); ж.к. "Борово" - кв. "Орландовци" (Трамвайна линия № 7А); кв. "Орландовци" – пл. "Журналист".

За времето от 8.00 часа до 16.00 часа се разкрива временна автобусна линия № 83А (за гробищен комплекс "Бакърена фабрика") с маршрут от КП "Бенакс" по маршрута на автобусна линия № 83 до бул. "Ломско шосе", наляво по бул. "Ломско шосе", наляво по ул. "Бели Дунав" и по ул. "Хан Кубрат" по маршрута двупосочно. Разкрива се временна автобусна линия № 108А (за гробищен комплекс "Бакърена фабрика") с маршрут - от ж.к. "Люлин -5" по стария маршрут на автобусна линия № 108 (в посока ул."Бели Дунав" – от бул. "Сливница" по ул. "Адам Мицкевич") до ул. "Бели Дунав", надясно по ул. "Хан Кубрат", наляво по ул. "Христо Силянов", наляво по бул."Ломско шосе", наляво по ул."Бели Дунав" и по ул. "Хан Кубрат" по маршрута двупосочно.

За времето от 08.00 до 16.00 часа се разкриват временни автобусни линии за обслужване на гробищни комплекси "Централни гробища" и "Малашевски гробища" със следните маршрути: линия № 18А - автостанция "Орландовци" - гробищен парк "Малашевски гробища" по маршрута на автобусни линии №№ 18 и 20; линия № 79А – надлез "Надежда", ул. "Константин Стоилов", бул. "Ген. Д. Николаев", бул. "Вл. Вазов", ул. "Тодорини кукли", ул. "Река Велека" и по бул. "Вл. Вазов" по маршрута двупосочно; линия № 86А - АТ "Малашевци", ул. "Резбарска", пл. "Сточна гара", бул. "Сливница", обратен завой на бул. "Христо Ботев" и обратно (за гробищен комплекс "Малашевци"); линия № 90А - автостанция "Изток", бул. "Ботевградско шосе", ул. "Александър Екзарх", ул. "Река Велека", ул. "Васил Кънчев" до гробищен комплекс "Малашевци";

Предвиждат се и допълнителни автобуси от оперативен резерв на автостанция "Орландовци", които по преценка на главния диспечер ще се включат при необходимост по най-натоварените маршрути. Столична дирекция на вътрешните работи ще организира реда и контрола. "Пътна полиция" при СДВР ще насочват шьофьорите да паркират около гробищните комплекси, както следва: в района на Централни гробища - по платната на ул. "202" и ул. "Заводска"; в района на гробища "Бакърена фабрика" - по платната под подлеза на ул."Адам Мицкевич"; в района на гробища "Малашевци" - по платната на ул. "Резбарска" между ул. "Васил Кънчев" и бул. "Владимир Вазов", както и пред централния вход на ул. "Жак Дюкло".

actualno.com
Категория: Политика
Прочетен: 579 Коментари: 0 Гласове: 1
Търсене

За този блог
Автор: samvoin
Категория: Политика
Прочетен: 10054718
Постинги: 7921
Коментари: 3556
Гласове: 6351
Блогрол
1. Георги Раковски
2. Тефтерчето на Васил Левски
3. Български исторически календар
4. "Граждани на Райха"-"Reichs­bur­ger"
5. Дегенерацията и дегенератите от първоизточника - Григорий Климов
6. Сайт, посветен на големия Български политик - професор Богдан Филов
7. "Лихвата е кражба!" от покойния Владимир Свинтила
8. Сайт за националистическите движения преди 1944 - а година и техни документи
9. Забравеният д-р Янко Янев
10. Планът "Еврия"
11. Сайт с български бойни знамена
12. Исторически видеоблог
13. "Изгубената България" - исторически сайт
14. Владо Черноземски
15. Европейския съюз - новият Съветски съюз? /БГ субтитри/
16. "Шест милиона – изгубени и намерени" oт Ернст Цундел
17. Реалността днес и която идва...
18. Военное обозрение
19. КРИЗАТА В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ от архимандрит Борис
20. Отворено писмо-МАНФРЕД РЬОДЕ
21. РПЦ Царская Империя
22. Григор Симов: Нека не си затваряме очите
23. Исторически ревизионизъм
24. Вечния Църковен Календар на Светите Отци